مقالات آموزشی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت ، تغییرات و حذف یک اکانت ایمیل در سی پنل را آموزش دهیم. پیش از شروع این آموزش ، درباره کاربرد ایجاد اکانت ایمیل در هاست صحبت میکنیم.

تصور کنید که شما صاحب شرکتی هستید که دارای یک وب سایت است. شرکت شما از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر بخش دارای تعدادی کارمند میباشد. بخش هایی مانند فروش ، مالی و ...

در صورتیکه بخواهید با مشتریان خود از طریق ایمیل در ارتباط باشید ، باید برای هر بخش به صورت جداگانه یک ایمیل اختصاصی ایجاد نمایید و با اینکه اگر بخواهید با بخش های داخلی سازمان از طریق ایمیل ارتباط داشته و هر یک از کارمندان شرکت یک ایمیل سازمانی داشته باشند ، میتوانید این ایمیل را از طریق هاست وب سایت خود ایجاد نمایید. به عنوان مثال میتوانید برای بخش فروش آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ، برای بخش آموزش این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ، برای بخش پشتیبانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و .... همچنین برای بخش های مختلف دیگر.

این آدرس های ایمیل که رسمی و متعلق به نام دامنه وب سایت شرکت میباشند، این امکان را فراهم میکند تا بخش های مختلف سازمان بتوانند به یکدیگر و همچنین با مشتریان به صورت اختصاصی در ارتباط باشند.

 

ایجاد اکانت ایمیل در سی پنل هاست لینوکس

برای شروع ابتدا از طریق سی پنل لاگین کرده و سپس در قسمت EMAIL بر روی گزینه  Email Accounts کلیک کنید.

در این صفحه از قسمت Add Email Account میتوانید یک اکانت ایمیل جدید ایجاد کنید.

  • در فیلد Email ، باید پیشوند ایمیل مورد نظر خود را وارد نماییم. به عنوان مثال میخواهیم برای بخش فروش شرکت یک ایمیل ایجاد کنیم که میتوانیم عبارت sales را در اینجا وارد نماییم و چون نام دامنه webdataco.com  هست، پس آدرس ایمیل ایجاد شده میشود : sales@ webdataco.com
  • در فیلد Domain ، در صورتیکه به غیر از دامنه اصلی دامنه دیگری در این هاست پارک و یا ادان شده باشد ،این فیلد فعال بوده و میتوانید یکی از این دامنه ها را انتخاب کرده و با استفاده از آن ایمیل اختصاصی ایجاد کنیم.
  • در فیلد ( Password و Password Again ) ، باید برای اکانت ایمیل ، یک رمز عبور قوی انتخاب نمایید. میتوانید با استفاده از گزینه password generator توسط سی پنل یک رمز عبور قوی برای ایمیل ایجاد نماییم. پس از کلیک بر روی گزینه generate password ، یک رمز عبور در کادر ظاهر میشود که باید آن را برای استفاده در جایی ذخیره کنیم. سپس تیک گزینه I have copied this password in a safe place. را فعال کرده و سپس بر روی گزینه Use Password کلیک میکنیم.
  • در فیلد Mailbox Quota ، میتوانید مقدار فضایی از حجم کل هاست را برای این اکانت ایمیل تعیین کنید تا نتواند بیشتر از این حجم استفاده کرده و به مرور زمان فضای هاست را اشغال کند. در صورت انتخاب گزینه unlimited  این اکانت ایمیل میتواند به صورت نامحدود از فضای هاست استفاده کند.

در نهایت بر روی گزینه Create Account کلیک میکنیم تا اکانت ایمیل ایجاد شود.

پس از ایجاد ایمیل، در قسمت پایین صفحه ساخت ایمیل ، در قسمت Email Accounts یعنی ایمیل های ساخته شده را میتوان مشاهده نمود که ایمیل ساخته شده توسط ما نیز در این بخش قرار گرفته است. در مقابل هر یک از آدرس ایمیل های ایجاد شده ، گزینه هایی وجود دارد.گزینه password برای بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی ، گزینه quota برای ویرایش حجم اختصاص داده شده به ایمیل ، گزینه delete جهت حذف کردن اکانت ایمیل.

با کلیک بر روی گزینه more تعدادی آیتم نمایش داده میشود.

Suspend : با استفاده از این گزینه میتوان اکانت ایمیل مورد نظر را به صورت موقت  مسدود کرد تا هیج ایمیلی توسط این اکانت نه دریافت و نه ارسال شود.

Suspend login : با استفاده از این گزینه صاحب این اکانت نمیتواند به این اکانت وارد شده و همچنین ایمیل ارسال کند.

Suspend incoming mail : توسط این گزینه صاحب ایمیل نخواهد توانست ایمیل ها را دریافت کرده و در اینباکس ایمیلی دریافت نخواهد شد.

Access webmail : توسط این گزینه میتوان به وب میل اکانت ایمیل دسترسی داشته و ایمیل ها را مدیریت کرد.

configure Calendars and Contacts : با استفاده از این گزینه میتوان تنظیماتی اعمال کرد تا سی پنل از طریق این اکانت ایمیل برخی از امور مهم روزانه را یادآوری کند.

در مقاله بعدی نحوه ورود به اکانت ایمیل از طریق وب میل آموزش داده خواهد شد تا بتوانید اکانت های ایمیل ایجاد شده و ایمیل های ارسالی و دریافتی را مدیریت کنید.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

با استفاده از این آموزش میتوانید در کنترل پنل هاست لینوکس یعنی سی پنل ، دیتابیس ایجاد نمایید.

پس از وارد شدن به سی پنل ( cpanel ) در بخش DATABASES روی گزینه MySQL Databases کلیک کنید.

 

برای ایجاد دیتابیس جدید ، نام دیتابیس را در فیلد New Database وارد کرده و سپس گزینه Create Database را بزنید.

 

به این ترتیب دیتابیس جدید ساخته شده و به لیست دیتابیس ها اضافه میشود. با کلیک بر روی گزینه Go Back یه صفحه قبل بازگردید.

 

پس از ایجاد دیتابیس ، نوبت ایجاد کاربر دیتابیس است. در همان بخش در قسمت MySQL Users-Add New User ، در فیلد Username، نام کاربری ، در فیلد Password  ، رمز عبور و در فیلد  (PasswordAgain) ، مجدد رمز عبور را وارد نمایید و سپس گزینه Create User را بزنید. 

 

کاربر دیتابیس ساخته شد و میتوانید با گزینه Go Back به صفحه قبل بازگردید.

 

پس از ساخته شدن دیتابیس و کاربر دیتابیس باید مجوز دسترسی دیتابیس را به کاربر را بدهید. برای این کار باید در بخش Add User To Database ، نام کاربر را در قسمت user و نام دیتابیس را در قسمت Databases انتخاب نموده و سپس گزینه Add را بزنید.

حال با استفاده از گزینه های موجود میتوانید سطح دسترسی کاربر به دیتابیس را مشخص نمایید. با فعال کردن تیک گزینه ALL PRIVILEGES ، تمام گزینه ها انتخاب میشود. سپس را زدن گزینه Make Changes تغییرات را ثبت نمایید.

با این کار کاربر به دیتابیس اضافه شده و ساختن دیتابیس به پایان میرسد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در این مقاله قصد داریم با نحوه فوروارد کردن ایمیل ها در کنترل پنل پلسک آشنا شویم.

توسط این قابلیت میتوانیم تمامی اکانت های ایمیل خود را مدیریت نماییم.بدین صورت که با فورارد کردن هر اکانت ایمیل به یک ایمیل خاص ، یک کپی از ایمیل ارسال شده به اکانت ایمیل اولی ، به آدرس دوم نیز ارسال خواهد شد.بدین صورت میتوان تمامی ایمیل های دریافتی را در یک ایمیل جمع آوری و مشاهده کرد. این قابلیت به خصوص زمانی کاربرد دارد که شما چندین ایمیل دارید و قصد دارید که تمامی این ایمیل ها را در یک ایمیل به راحتی مدیریت نمایید.

در کنترل پنل پلسک در هاست ویندوز ، با استفاد از قابلیت فورواردینگ ایمیل میتوانید یک کپی از ایمیل های دریافتی هر یک از اکانت های ایمیل دامنه خود را ، در ایمیل مورد نظر خود دریافت نمایید.

همچنین در صورتیکه مدیر یک سازمان هستید ، با استفاده از این امکان میتوانید یک کپی از تمامی ایمیل های ارسال شده به اکانت های ایمیل کارمنران خود را در یک ایمیل مشاهده نمایید.

 

آموزش فوروارد ایمیل در کنترل پنل پلسک هاست ویندوز

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و سپس از منوی سمت چپ گزینه Mail را انتخاب میکنیم. حال در صفحه باز شده در تب Email Addresses ، بر روی اکانت ایمیل مورد نظر که میخواهیم ایمیل های دریافتی آن برای ایمیل مورد نظر ما فوروارد شود ، کلیک میکنیم.

 

حال در صفحه باز شده ، بر روی تب Forwarding کلیک میکنیم. تیک گزینه Switch on mail forwarding را فعال کرده و در باکس Forward incoming messages to the following email address ، ایمیل های مورد نظر جهت دریافت کپی از ایمیل های دریافتی به این اکانت ایمیل را وارد میکنیم.

در این باکس میتوان چندین آدرس ایمیل را وارد نمود به طوریکه بین آدرس‌های ایمیل ، از , و یا فاصله استفاده شود و یا اینکه هر آدرس ایمیل ، در یک خط وارد شود. پس از وارد کردن آدرس‌های ایمیل ، بر روی گزینه OK کلیک میکنیم.

بدین ترتیب یک کپی ازهر ایمیل دریافتی به این اکانت ایمیل ، به هر یک از آدرس های ایمیل وارد شده در این باکس ارسال خواهد شد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

 

درود بر شما دوستان عزیز. در این آموزش که با عنوان آموزش عضویت و استفاده از نرم افزار وایبر (Viber) از این وب سایت آموزشی منتشر شده است، شما را با چگونگی ثبت نام و عضویت در وایبر آشنا خواهیم کرد.

 

مقدمه:

 

برنامه وایبر برنامه ای برای تماس و ارسال پیام بصورت اینترنتی میباشد که این امکان را برای کاربران خود در سرتاسر دنیا فراهم نموده است تا بتوانند به آسانی و با صرف کمترین هزینه (بصورت رایگان) از راه اتصال اینترنتی توسط این نرم افزار کاربردی با یکدیگر تماس برقرار نمایند و یا به ارسال پیام برای یکدیگر بپردازند که این امر و اتصال اینترنتی این برنامه سهم عظیمی در کاهش هزینه های مکالمه و پیام های کاربران نموده است. در این آموزش شما عزیزان را با چگونگی عضویت توسط این برنامه در سرویس وایبر و همچنین نحوه کار با این نرم افزار و امکانات آن آشنا خواهیم کرد. من علیرضا مقدم هستم، با من همراه باشید.

 

نکته: تماس صوتی و پیام متنی و ارسال عکس و ویدئو از طریق سرویس وایبر کاملا رایگان میباشد و تنها هزینه شما هزینه ای است که برای اتصال اینترنتی پرداخت میکنید.

 

نکته: اتصال اینترنتی برای استفاده از سرویس وایبر میتواند از طریق GPRS و یا Wi-Fi باشد.

 

نکته: مراحل توضیح داده شده در این آموزش در سرویس عامل اندروید انجام و عکس برداری شده است.

 

در ابتدا برنامه وایبر را از اینترنت دانلود کرده و بر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود نصب نمایید.

 

از این صفحه گزینه Continue لمس کنید.

 

در صفحه جدید و در قسمت اول و در فیلد مربوط به گزینه Your Country شما باید کشوری که در آن هستید را انتخاب کنید که برای این کار کشور ایران را انتخاب نمایید. سپس به قسمت دوم بروید و در این قسمت شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. برای این کار شماره را بدون صفر اول و یا بدون ۹۸+ وارد کنید زیرا قبلا با انتخاب کشور محل سکونت (ایران) کد کشور بصورت خودکار در شماره شما اعمال خواهد شد.

 

در نهایت دکمه Continue را لمس کنید تا به مرحله بعد راه یابید.

 

در این مرحله پیغامی با عنوان Is this your Correct Number ظاهر خواهد شد که شماره وارد شده شما در آن نمایش داده میشود و پیغامی برای تایید صحت شماره تلفن وارد شده میباشد.

 

در صورت صحت شماره وارد شده بر روی گزینه OK و در صورت تمایل به ویرایش شماره وارد شده گزینه Edit را انتخاب نمایید.

 

در این مرحله و در صفحه بارگذاری شده برای اتصال به وایبر و تایید ثبت نام کدی را سرویس وایبر برای شما ارسال خواهد کرد.

 

این کد معمولا بصورت خودکار در فیلد مربوطه وارد خواهد شد. در غیر این صورت پس از دریافت کد از سرویس وایبر و توسط یک پیام کوتاه، کد را در فیلد مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه Continue لمس کنید تا به مرحله بعد راه یابید.

 

نکته : در صورتی که کد از این طریق بدست شما نرسیده است، با انتخاب گزینه Prees here to get a call این کار را از طریق تماس تلفنی انجام دهید.

 

با گذراندن مرحله بالا صفحه ای جدید باز خواهد شد که در این صفحه شما باید نام خود را وارد کنید. همچنین میتوانید تصویر خود را در سرویس وایبر انتخاب و آپلود کنید که البته وارد کردن تصویر برای پروفایل اجباری نیست.

 

برای مشاهده دوستان دیگر خود که در وایبر عضو هستند کافیست بر روی گزینه Compose لمس کنید تا لیست آنها برای شما به نمایش درآیند.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در این مقاله یاد میگیریم که چگونه با استفاده از قابلیت Forwarders در سی پنل ، ایمیل های دریافتی توسط اکانت های ایمیل ساخته شده در سی پنل را به آدرس ایمیل دیگری هدایت نمایید.

فوروارد ایمیل چیست و چگونه کار می کند ؟

با یک مثال شما را با این قابلیت آشنا میکنیم. تصور کنید که شرکتی دارید و برای هر یک از کارمندان بخش مربوط به خود توسط هاست سی پنل یک اکانت ایمیل ایجاد کرده اید و قصد دارید که تمامی این ایمیل ها را در یکجا مدیریت نموده و بخواهید ایمیل های دریافتی از این اکانت های ایمیل را روزانه بررسی نمایید روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها از طریق وبمیل هاست است، روش دیگر اتصال این اکانت های ایمیل به نرم افزارهای میل کلاینت مانند windows live mail، outlookو ... است. روش دیگر اتصال اکانت های ایمیل هاست به جیمیل میباشد. و روش دیگری که در این مقاله قصد آموزش آن را داریم ، اعمال تنظیماتی بر روی اکانت های ایمیل در سی پنل هست که در صورت ارسال ایمیل برای هر یک از این اکانت ها یک نسخه از ایمیل توسط سی پنل به صورت خودکار به ایمیلی که شما بر روی اکانت ایمیل ست کرده اید مانند yahoo و gmail ، ارسال خواهد شد. با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا اکانت های ایمیل را به صورت مجتمع مدیریت نمایید.

قابلیت Forwarders در سی پنل به دو روش انتقال ایمیل ها را برای ما فراهم میکند.این دو روش عبارتند از:

۱. Email Account Forwarders  : توسط این قابلیت میتوان تنظیماتی اعمال کرد تا یک نسخه از هر ایمیل دریافتی توسط اکانت های ایمیل سی پنل ، به آدرس ایمیل تنظیم شده ، ارسال شود.

۲. Forward All Email for a Domain : این قابلیت زمانی کاربرد دارد که آدرس وب سایت ما عوض شده و به دنبال آن ادرس های ایمیل هاست نیز تغییر یافته است. افرادی که آدرس های ایمیل قدیمی را دارند ، به آنها ایمیل ارسال میکنند. با استفاده از این قابلیت ، آدرس دامنه جدید را در سی پنل تنظیم میکنیم تا ایمیل هایی که به اکانت های ایمیل قدیمی ما در سی پنل ارسال میشوند ، به صورت خودکار برای آدرس های جدید ارسال شوند.

 

جهت ایجاد فورواردر برای اکانت ایمیل در سی پنل به صورت زیر عمل میکنیم:

۱. ابتدا وارد سی پنل میشویم و سپس در بخش EMAIL بر روی گزینه Forwarders کلیک میکنیم.

۲. در این صفحه از قسمت Create an Email Account Forwarder ،برای فوروارد ایمیل به ایمیل دیگر بر روی گزینه Add Forwarder کلیک میکنیم تا وارد صفحه Add a New Forwarder شویم. 

۳. در صفحه Add a New Forwarder ، باید فیلدهای زیر را تنظیم نماییم:

• در فیلد Address to Forward ، باید پیشوند آدرس ایمیلی که در هاست سی پنل ایجاد کرده و میخواهیم به یک آدرس ایمیل دیگری فوروارد کنیم ، را وارد نماییم.

• در فیلد Domain  باید دامنه وب سایت را انتخاب کنیم. در صورتیکه داخل هاست ، پارک دامنه ، ادان دامنه و یا ساب دامنه داشته باشیم ، در این منو نمایش داده خواهد شد.

• در فیلد Forward to Email Address ، باید آدرس ایمیلی را وارد نماییم که میخواهیم ایمیل های ارسالی به اکانت ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید به آن ارسال شود. 

• در فیلد Discard and send an error to the sender میتوانید پیغام خطای اختصاصی برای عدم دریافت ایمیل برای اکانت ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ایجاد نماییم. در صورتیکه تیک این گزینه را فعال نماییم ، هر ایمیلی که به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال شود بلافاصله یک ایمیل با محتوایی که در فیلد وارد میکنیم برای ارسال کننده ایمیل مبنی بر عدم دریافت ایمیل ، ارسال خواهد شد.

 حال بر روی گزینه Advanced Option کلیک می کنیم تا سایر تنظیمات نیز نمایش داده شود :

• در فیلد Forward to a system account یک نسخه از ایمیل برای نام کاربری اصلی هاست ارسال خواهد شد. میتوانیم در این فیلد نام کاربری FTP و ... را نیز وارد نماییم.

• در فیلد Pipe to a Program میتوان آدرس اسکریپتی از داخل فایل منیجر هاست را وارد کرد تا در صورتیکه ایمیلی به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال شد ، طبق دستوری که برای اسکریپت تنظیم شده است ، برای ارسال کننده ایمیل ، ایمیلی به عنوان پاسخ ارسال خواهد شد. این قابلیتی بسیار حرفه ای برای برنامه نویسان است که مثلا میتوان مسیر یک اسکریپت اختصاصی را در این فیلد وارد کرد تا در صورت ارسال ایمیل به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ، یک کد ثبت نام و ... برای فرستنده ایمیل ارسال شود.

• در صورتیکه تیک گزینه (Discard (Not Recommended را فعال کنیم ، هر ایمیلی به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال شود، بلافاصله حذف خواهد شد.

پس برای تنظیم یک فوروارد ایمیل ساده تیک گزینه Forward to Email Address را فعال میکنیم  و سپس بر روی گزینه Add forwarder کلیک میکنیم.

پیغامی مبنی بر ایجاد فوروارد ایمیل نمایش داده خواهد شد. حال بر روی گزینه  go back  کلیک می کنیم تا به صفحه تنظیمات Forwarders بازگردیم.

 

حال میخواهیم از روش دیگری برای فوروارد دامنه های قدیمی به دامنه جدید استفاده نماییم. در اینصورت ایمیل هایی که به اکانت های ایمیل قدیمی ما فرستاده میشوند به آدرس جدید دامنه ما ارسال خواهند شد. برای انجام این کار در قسمت Create an Email Account Forwarder بر روی گزینه Add Domain Forwarder کلیک میکنیم.

در صفحه Add a New Domain Forwarder در فیلد Domain باید نام دامنه قبلی را انتخاب کرده و در فیلد بعدی آدرس جدید دامنه را وارد میکنیم. سپس روی گزینه Add Domain Forwarder کلیک میکنیم.

پیغامی مبنی بر انجام فوروارد ایمیل دامنه قدیمی به دامنه جدید نمایش داده خواهد شد.