مقالات آموزشی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در این مقاله با نحوه ایجاد لینک دانلود برای فایل ها در سی پنل آشنا خواهید شد تا بتوانید برای فایل های داخل هاست خود لینک دانلود ایجاد کرده و آن را در اختیار اشخاصی که میخواهید قرار دهید.

 

کاربرد لینک دانلود برای فایل های داخل هاست سی پنل

ابتدا به توضیح کاربرد ایجاد لینک های دانلود در سی پنل میپردازیم.  اگر داخل سایت داشته باشیم و بخواهیم آن را در اختیار کاربران وب سایت قرار دهیم تا آنها بتوانند فایل ها را در سیستم خود دانلود نمایند ، میتوانید برای این فایل ها در قسمت رسانه یا مدیریت فایل های سیستم مدیریت محتوای سایت مانند وردپرس و جوملا ، لینک دانلود ایجاد نمایید. اگر حجم فایل های مورد نظر زیاد باشد به صورتیکه نتوان آنها را در سیستم مدیریت محتوا آپلود کرد، میتوان آن فایل ها را داخل هاست آپلود کرد و برای آنها لینک دانلود ایجاد نمود و لینک دانلود را در اختیار کاربران قرار داد.

 

ایجاد لینک دانلود برای فایل ها داخل هاست سی پنل

جهت ایجاد لینک دانلود برای فایل های داخل سی پنل ، ابتدا وارد سی پنل شده و در بخش FILES بر روی گزینه File Manager کلیک نمایید.

حال در دایرکتوری اصلی هاست هستیم که دایرکتوری home میباشد. در این دایرکتوری تمامی فایل های اصلی و ساختاری هاست قرار گرفته است. توجه داشته باشید هیچ فایلی که در این دایرکتوری قرار گرفته باشد قابل دانلود کردن نیست. پس باید فایل مورد نظر خود را در دایرکتوری public_html قرار دهید تا بتوانید برای آن لینک دانلود ایجاد نمایید.پس بر روی public_html کلیک میکنیم تا وارد این دایرکتوری شویم.

 

حال داخل دایرکتوری public_html یک فولدر به هر نامی که میخواهیم ایجاد میکنیم تا فایل هایی که میخواهیم برای دانلود در اختیار کاربران قرار دهیم ، داخل این پوشه آپلود نماییم. پس از ایجاد این فولدر روی آن دابل کلیک میکنیم تا وارد آن شویم. پس از وارد شدن به این فولدر که در حال حاضر خالی است ، میخواهیم فایل های خود را در آن آپلود کنیم تا برای آن ها لینک دانلود مستقیم ایجاد کنیم. پس از اینکه فایل های مورد نظر خود را در این فولدر آپلود کردیم ، نوبت به ایجاد لینک دانلود برای آن است.

برای ایجاد لینک دانلود برای فایل های داخل سی پنل ابتدا باید مسیر آنها را در سی پنل پیدا کنیم. در صورتیکه فایل در مسیر اصلی public_html قرار گرفته باشد لینک دانلود با آدرس domainname/filename در دسترس خواهد بود. ولی اگر فایل ها در پوشه ای در مسیر public_html قرار گرفته باشند لینک دانلود متفاوت و به صورت domainname/foldername/filename خواهد بود.پس از ایجاد لینک دانلود و وارد کردن آن در مرورگر و پس از زدن دکمه اینتر صفحه دانلود فایل مشاهده خواهد شد. در نتیجه میتوانیم فایل را دانلود نماییم.

 

نحوه ایجاد لینک دانلود برای فول بکاپ گرفته شده از هاست سی پنل

این مورد زمانی کاربرد دارد که میخواهیم شرکت هاستینگ خود را تغییر دهیم.پس باید از تمام اطلاعات هاست فول بکاپ گرفته ، برای آن لینک دانلود ایجاد نماییم و سپس این لینک را در اختیار شرکت هاستینگ جدید قرار داده تا کل اطلاعات را دانلود کرده و داخل هاست جدید قرار داده شود.

در مقاله آموزش تهیه فول بکاپ در سی پنل ، نحوه بکاپگیری از تمامی اطلاعات در هاست سی پنل آموزش داده شده است. زمانیکه از هاست فول بکاپ تهیه میکنید یک بکاپ در اختیار شما قرار میگیرد که فایل آن در دایرکتوری home قرار خواهد گرفت. اگر بخواهید برای این بکاپ لینک دانلود ایجاد نمایید ، باید آن را به دایرکتوری public_html منتقل نمایید. پس روی فایل راست کلیک کرده و گزینه move را انتخاب میکنیم. مسیر public_html/ را انتخاب میکنیم. 

حال فایل بکاپ در مسیر public_html قرار گرفته است و لینک دانلود آن به صورت زیر خواهد بود:

Itsay.ir/backup-3.8.2018_11-21-56_itsay.tar.gz

دقت نمایید که پسوند فایل نیز باید همراه با فایل در لینک دانلود قرار داده شود در غیر اینصورت قابل دانلود نخواهد بود. در صورتیکه که از پسوند فایل اطلاع ندارید به مسیر آپلود فایل رفته ، روی فایل راست کلیک کرده و گزینه rename را بزنید. مشاهده میکنید که اخر نام فایل یک دات ( . ) گذاشته شده که پس از آن فرمت فایل قرار دارد.

 

 

خطای 403 یا forbidden در هنگام دانلود فایل

پس از اینکه لینک دانلود فایل بکاپ را در مرورگر وارد نماییم با خطای 403 مواجه خواهیم شد که مرتبط با سطح دسترسی فایل بکاپ هست. این یکی از قابلیت های سی پنل است که سطح دسترسی فایل بکاپ را محدود میکند تا کسی نتواند بیرون از هاست قادر نباشد به لینک دانلود فایل بکاپ دسترسی داشته باشد.

 

تغییر سطح دسترسی جهت ایجاد لینک دانلود در سی پنل

حال به مسیر فایل دانلودی رفته و باید سطح دسترسی آن را برای دانلود تغییر دهیم. در نتیجه روی فایل بکاپ راست کلیک کرده و گزینه  change permissions را انتخاب میکنیم.

سطح دسترسی برای دانلود فایل ها 644 است پس آن را به 644 تغییر داده و سپس روی گزینه change permissions کلیک میکنیم.

سپس مجدد لینک دانلود را در مرورگر وارد کرده و اینتر را میزنیم.صفحه دانلود نمایش داده شده و به راحتی قابل دانلود خواهد بود. در نام فایل دانلودی حتما به بزرگ و کوچک بودن حروف دقت نمایید زیرا که لینک دانلود به آن حساس است.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

در این مقاله قصد داریم نحوه ایمپورت فایل های sql. دیتابیس هاست خود را از طریق phpMyAdmin در سی پنل آموزش دهیم.

کاربرد ایمپورت کردن دیتابیس

در صورتیکه دارای وب سایتی هستید و میخواهید آن را از هاست لوکال به هاست و یا اینکه از هاست فعلی به هاست دیگری منتقل نمایید ، ابتدا باید فایل های وب سایت خود را به هاست جدید منتقل کرده و همچنین از دیتابیس هاست فعلی خود یک خروجی sql. تهیه نمایید. سپس باید این فایل خروجی را در هاست جدید از طریق phpMyAdmin در سی پنل ، ایمپورت کنید.

برای ایمپورت کردن دیتابیس ، ابتدا باید در سی پنل یک دیتابیس ایجاد نمایید. میتوانید به مقاله آموزش ساختن دیتابیس در سی پنل مراجعه نمایید.

پس از ساختن دیتابیس ، در سی پنل از بخش Databases بر روی گزینه phpMyAdmin کلیک میکنیم.

در صفحه باز شده ، در سمت چپ پنجره ، دیتابیسی که قبلا ایجاد کرده اید را انتخاب نمایید.

صفحه جدیدی باز میشود که اطلاعات جداول دیتابیس را نمایش خواهد داد.

برای ایمپورت کردن دیتابیس خود ، از تب های بالا بر روی تب Import کلیک کنید.

دقت نمایید که در بخش بالایی در مقابل عبارت Importing into the database ، باید نام دیتابیس انتخابی شما نوشته شده باشد.

در قسمت File to import از قسمت Browse your computer بر روی  گزینه Choose File کلیک کرده و فایل دیتابیس خود را آپلود نمایید. 

در قسمت  Character set of the file، دقت کنید انتخاب بر روی utf-8 باشد.

در قسمت Format فرمت فایل بر روی SQL باشد.

برای سایر تنظیمات نیازی به تغییر نیست و در نهایت بر روی گزینه GO کلیک کرده و منتظر میمانیم تا جداول بانک اطلاعاتی ما به طور کامل بارگزاری شود.

در نهایت باید پیغام سبزرنگ Import has been successfully finished مشاهده شود تا تمامی جداول دیتابیس بدون هیچ مشکلی ایمپورت شده باشند.

حال پس از ایمپورت در صورتیکه بر روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنیم ، جداول نمایش داده خواهد شد.

دقت نمایید که گاهی اوقات ، پس از ایمپورت کردن دیتابیس ، ممکن است خطاهایی نمایش داده شود که از دلایل آن میتوان به عدم سازگاری فرمت خروجی فایل دیتابیس با فرمت ورودی اطلاعات اشاره کرد و یا اینکه امکان دارد فایل خروجی دیتابیس شما ناقص باشد.م باشدورد دیگر که رایجترین مشکل است ، عدم تطابق ورژن mysql هاست قبلی با هاست فعلی است که باید به شرکت هاستینگ اطلاع داده شود.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ریستور فایل هایی از هاست سی پنل بپردازیم که از هاست حذف شده و قصد بازگردانی آن فایل ها را داریم.

از دو روش میتوانیم نسبت به بازگردانی فایل ها  اقدام کنیم:

روش اول بازگردانی بکاپ هاست میباشد.در صورتیکه به صورت دوره ای از هاست بکاپ تهیه نمایید در صورت حذف فایل به اشتباه میتوانید آخرین نسخه بکاپ تهیه شده را ریستور نمایید.

روش دوم ریستور فایل هایی میباشد که حذف شده و همچنان در دایرکتوری Trash در فایل منیجر هاست موجود است. در این مقاله به آموزش این روش میپردازیم:

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست لینوکس شده و سپس از بخش FILES بر روی گزینه File Manager کلیک میکنیم.

حال از بخش بالای پنل بر روی گزینه View Trash کلیک میکنیم.

پس از باز شدن دایرکتوری Trash ، فایل حذف شده مورد نظر را پیدا کرده و روی آن کلیک کرده و سپس از منوی بالا گزینه Restore را انتخاب میکنیم. و یا اینکه بر روی فایل موردنظر کلیک راست کرده و سپس گزینه Restore را انتخاب میکنیم. در باکس باز شده ، بر روی گزینه (Restore File (s کلیک میکنیم.

 این روش در صورتی امکانپذیر است که در هنگام حذف فایل از هاست گزینه Skip the trash and permanently delete the files را فعال نکرده باشیم. زیرا که با فعال کردن این گزینه فایل برای همیشه حذف شده و به Trash منتقل نمی شود. پس از این کار ریستور فایل از طریق  Trash امکانپذیر نبوده و فقط در صورت داشتن بکاپ میتوان مجدد فایل را بازگردانی کرد.

همچنین در صورت نیاز به حذف فایل از دایرکتوری Trash میتوانیم برروی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Delete را انتخاب نماییم.

و یا در صورت نیاز به حذف تمامی فایل ها از دایرکتوری Trash ، از منوی بالای پنل گزینه Empty Trash را انتخاب نماییم.

 

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در مقاله پیشین با نحوه بکاپ گیری از دیتابیس در کنترل پنل پلسک آشنا شدیم. حال میخواهیم با نحوه ریستور فایل بکاپ دیتابیس در کنترل پنل پلسک هاست ویندوز آشنا شویم.

برای انجام این کار ابتدا به کنترل پنل پلسک لاگین کرده و سپس از ستون سمت راست پنل گزینه Databases را انتخاب میکنیم.

در این قسمت باید یک دیتابیس جدید در هاست ایجاد نماییم که آموزش آن را میتوانید در مقاله آموزش ساخت دیتابیس در کنترل پنل پلسک مشاهده کنید.

در صفحه باز شده روی گزینه Import Dump کلیک میکنیم. 

 

حال در این مرحله باید محل قرارگیری فایل بکاپ را انتخاب کنیم.

در صورتیکه فایل بکاپ دیتابیس را در هاست آپلود کرده اید ، باید مسیر مورد نظر را در هاست انتخاب کنید.

در صورتیکه فایل بکاپ دیتابیس در سیستم شما قرار دارد با استفاده ازگزینه Choose File ، فایل بکاپ را آپلود میکنیم.

 

پس از اتمام عملیات ریستور فایل بکاپ دیتابیس ، پیغام زیر نمایش داده خواهد شد:

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

باگ خطرناک iOS 7 امکان دور زدن رمز دستگاه و دسترسی به عکس ها را فراهم می کند

 

با وجود اینکه شرکت ها سعی می کنند ابتدا با عرضه نسخه بتا برای تعداد محدودی از کاربران، اشکالات نرم افزار خود را شناسایی و بر طرف کنند، اما با این وجود باز هم هر بار مشکلاتی باقی خواهد ماند. اپل نیز چنین سیاستی را پیش گرفت، اما درست در لحظه ای که iOS 7 را در اختیار همگان قرار داد، میلیون ها نفر این فرصت را پیدا کردند تا مشغول کار با این سیستم عامل شوند و اشکالات تازه ای را از آن استخراج کنند.

 

یکی از کاربران، باگی عجیب و البته خطرناک را در iOS 7 پیدا کرده که از طریق آن می توان رمز Lockscreen را دور زد و به عکس های موجود در دستگاه دسترسی پیدا کرد. پس از دسترسی به عکس ها شما می توانید از طریق حساب شبکه های اجتماعی متصل به سیستم عامل، به اشتراک محتوا نیز بپردازید و حسابی دردسر ساز شوید.

 

نحوه دور زدن Lockscreen بدین صورت است که در ابتدا باید قبل از وارد کردن رمز، در این صفحه بخش مرکز کنترل را باز کنید، به اپلیکیشن ساعت رفته و در آنجا دکمه Power را نگه دارید تا نوار قرمز رنگ ظاهر شود. در صفحه باز شده گزینه Cancel را انتخاب کنید و بلافاصله دو بار دکمه Home را فشار دهید تا وارد بخش مولتی تسکینگ شوید؛ در این بخش اپلیکیشن دوربین را پیدا کنید و به داخل آن بروید.

 

هم اکنون مشاهده می کنید که در گوشه اپلیکیشن دوربین آخرین عکس ثبت شده نمایش داده می شود که با لمس آن می توانید وارد اپلیکیشن تصاویر شده و کلیه عکس ها و ویدیو های موجود را مشاهده کنید. با توجه به اینکه گزینه Share نیز در این قسمت فعال است، در صورتی که حسابی از شبکه های اجتماعی به دستگاه قربانی متصل باشد، این امکان را دارید تا از قول وی، عکس ها و هرچه دوست دارید را در این شبکه ها به اشتراک گذارید.

 

باگ مذکور حفره امنیتی بسیار خطرناکی است که می تواند منجر به این شود تا اپل زود تر از حد انتظار آپدیت 7.0.2 را ارائه دهد. در حال حاضر در صورتی که می خواهید از این مشکل در امان بمانید، باید از بخش تنظیمات، امکان دسترسی به مرکز کنترل از داخل Lockscreen را غیر فعال کنید.