بررسی فضای مصرفی Other Usage در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در صورتیکه فضای هاست میزبانی سایت شما پر شده باشد میتوانید از روش زیر جزئیات فضای اشغال شده را مشاهده نمایید:

از طریق گزینه Disk Usage ، میتوانیم جزئیات فضای اشغال شده توسط بخش های مختلف را مشاهده نمایید. ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست لینوکس شده و سپس از بحش FILES بر روی گزینه Disk Usage کلیک میکنیم. در صفحه باز شده بخشی به نام Other Usage وجود دارد که فضای مصرفی مرتبط با فایل هایی از هاست است که خارج از فضای میزبانی هاست شما بر روی سرور قرار گرفته است. این فایل های معمولا مرتبط با فایل های tmp مرتبط با سشن های Web و MySQL و تراکنش و پروسس های php وب سایت شما میباشد. این مقادیر در وب سایت های داینامیک مانند وردپرس تا ۵۰ یا ۶۰ مگابایت حجم برای فایل های tmp مربوط به PHP سایت میباشد.

جهت جلوگیری از بالا رفتن مصرف در بخش Other Usage ، تنها با موارد زیر امکانپذیر است:

  • عدم استفاده از دیتابیس
  • عدم استفاده از کد یا اسکریپت و صفحات داینامیک و استفاده از صفحات html
  • عدم استفاده از سرویس ایمیل زیرا که فایل های tmp ارسال و دریافت ایمیل و .. ، در پوشه tmp سرور با ownership اکانت شما ذخیره شده و حجم آن در Other usage برای شما محاسبه می شود.

 

بنابراین با توجه به مواردی که ذکر گردید ، عدم وجود فضای مصرفی در بخش Other usage عملا غیرممکن بوده و همیشه در این بخش مصرف خواهید داشت.

برای جلوگیری از فضای مصرفی در بخش Other usage ، مدیران سرور باید به موارد زیر توجه داشته باشند:

هر گاه فایلی در سرور با uid و gid نام کاربری یوزر مربوطه در سرور وجود داشته باشد ، حتی اگر در هاست آن یوزر نباشد این فضا برای یوزر محاسبه می شود .

این موارد بیشتر شامل پوشه های tmp و پوشه های backup میباشد که در فضای هاست کاربر در نظر گرفته میشود.به عنوان مثال در صورتیکه بکاپی در مسیری از سرور ذخیره شده و ریستور شده باشد برای کاربر محاسبه خواهد شد زیرا که دارای gid  و uid  یوزر مربوطه خواهد بود.

با استفاده از دستور زیر میتوان تمامی فایل های مرتبط با یوزری خاص را مشاهده نمود:

find / -user USERNAME

که به جای USERNAME در کامند بالا باید نام کاربری هاست مورد نظر وارد شود.