بازگردانی فایل های حذف شده در سی پنل

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ریستور فایل هایی از هاست سی پنل بپردازیم که از هاست حذف شده و قصد بازگردانی آن فایل ها را داریم.

از دو روش میتوانیم نسبت به بازگردانی فایل ها  اقدام کنیم:

روش اول بازگردانی بکاپ هاست میباشد.در صورتیکه به صورت دوره ای از هاست بکاپ تهیه نمایید در صورت حذف فایل به اشتباه میتوانید آخرین نسخه بکاپ تهیه شده را ریستور نمایید.

روش دوم ریستور فایل هایی میباشد که حذف شده و همچنان در دایرکتوری Trash در فایل منیجر هاست موجود است. در این مقاله به آموزش این روش میپردازیم:

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست لینوکس شده و سپس از بخش FILES بر روی گزینه File Manager کلیک میکنیم.

حال از بخش بالای پنل بر روی گزینه View Trash کلیک میکنیم.

پس از باز شدن دایرکتوری Trash ، فایل حذف شده مورد نظر را پیدا کرده و روی آن کلیک کرده و سپس از منوی بالا گزینه Restore را انتخاب میکنیم. و یا اینکه بر روی فایل موردنظر کلیک راست کرده و سپس گزینه Restore را انتخاب میکنیم. در باکس باز شده ، بر روی گزینه (Restore File (s کلیک میکنیم.

 این روش در صورتی امکانپذیر است که در هنگام حذف فایل از هاست گزینه Skip the trash and permanently delete the files را فعال نکرده باشیم. زیرا که با فعال کردن این گزینه فایل برای همیشه حذف شده و به Trash منتقل نمی شود. پس از این کار ریستور فایل از طریق  Trash امکانپذیر نبوده و فقط در صورت داشتن بکاپ میتوان مجدد فایل را بازگردانی کرد.

همچنین در صورت نیاز به حذف فایل از دایرکتوری Trash میتوانیم برروی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Delete را انتخاب نماییم.

و یا در صورت نیاز به حذف تمامی فایل ها از دایرکتوری Trash ، از منوی بالای پنل گزینه Empty Trash را انتخاب نماییم.