مقالات آموزشی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

اگر شما یک شرکت داشته و مشتریان زیادی داشته باشید ، مشتریان کنونی شما از آدرس شرکت شما مطلع هستند. در صورتیکه اقدام به تغییر آدرس شرکت نمایید و مشتریان خود را از این موضوع مطلع نکنید، آن ها را از دست خواهید داد.بنابراین باید راهی برای مطلع نمودن مشتریان از این وضعیت پیدا کنید. اقداماتی از قبیل ویرایش اطلاعات تماس در بانک‌های اطلاعاتی و هدایت مشتریان به آدرس جدید انجام دهید. در مورد وب سایت شما نیز به همین صورت است. زمانیکه شما سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی میکنید، موتورهای جستجو اطلاعات سایت شما را در دیتابیس خود ایندکس میکنند.در صورتیکه شما قصد انجام تغییراتی از قبیل تغییر نام برند، ثبت دامنه مناسب‌تر و …  داشته و در گذشته مواردی در جهت بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (SEO) انجام داده باشید، لازم است که اقداماتی را انجام دهید. در غیر اینصورت اگر تنها نام دامنه را تغییر داده و اقدام دیگری انجام ندهید ، در رتبه سایت شما برای موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و وضعیت سئوی آن دقیقا مانند روز اول تاسیس آن خواهد شد.

 

 

 

تغییر قالب ، تغییر میزبانی وب و در نهایت تغییر دامنه وب سایت از مواردی هستند که منجر به افت رتبه وب سایت درموتورهای جستجو خواهند شد. در این مقاله  اقداماتی که پیش و پس از تغییر نام دامنه سایت لازم است برای به حداقل رساندن کاهش رتبه یا به صفر رساندن آن انجام شود، گفته خواهد شد.

تغییر قالب ، تغییر میزبانی وب و در نهایت تغییر دامنه وب سایت از مواردی هستند که منجر به افت رتبه وب سایت درموتورهای جستجو خواهند شد. در این مقاله  اقداماتی که پیش و پس از تغییر نام دامنه سایت لازم است برای به حداقل رساندن کاهش رتبه یا به صفر رساندن آن انجام شود، گفته خواهد شد.

پیش از آن که نام دامنه را تغییر دهید وضعیت سئوی سایتتان را بررسی کنید.

قبل از اقدام به تغییر نام دامنه میتوانید با استفاده از تعدادی ابزارهای آنلاین وضعیت سئوی سایت خود را بررسی کرده و با استفاده از گزارش کاملی از سئوی سایت خود میتوانید برنامه ای مناسب برای تغییر دامنه و همچنین بهبود سئوی سایت در نظر بگیرید.

Moz’s On-Page Grader Tool 

SEMrush’s Site Audit 

Google Search Console 

Bing Webmaster Tools

همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند UserTesting.com یا UsabilityHub می‌توانید متوجه شوید که بازدیدکنندگان سایت شما به کدام بخش سایت علاقه بیشتری داشته و تمرکز خود را بر روی این بخش ها بیشتر کرده تا بتوانید سئوی بهتر و در نتیجه رتبه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید.

در صورتیکه میخواهید برندتان را تغییر دهید باید محتوای سایت قبلی را به صورت کامل به وب سایت جدید منتقل نمایید تا بک لینک هایی که گرفته اید به آدرس و محتوای صحیح در وبسایت جدید شما هدایت شود.

اگر ساختار URL ها در هر دو سایت به یک صورت باشد، تغییر نام دامنه آسانتر خواهد شد. به عنوان مثال اگر آدرسی در سایت قبلی به صورت http://olddomain/page1 باشد و در وبسایت جدید به صورت http://newdomain/page1 آدرس دهی شود، هدایت آدرس‌های قدیم به آدرس‌های جدید بسیار آسان‌تر خواهد بود. اما اگر ساختارها یکسان نباشد، تغییر آدرس کمی پیچیده شده و ممکن است نیاز به نوشتن کدی جداگانه برای هر ارجاع از آدرس قدیمی به آدرس جدید باشد. در صورتیکه نتوانید با لینک دهی مناسب آدرس های قدیمی سایت را به آدرس های جدید هدایت کنید، تاثیرات منفی بسیاری بر سئوی سایت پدیدار خواهد شد.

پس از آماده سازی سایت جدید، تمامی لینک ها را بررسی نموده و از صحت کارکرد آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. سپس آدرس جدید وبسایتتان را در کنسول جستجوی گوگل ( گوگل وب مستر تولز ) ثبت و تایید نمایید.

هدایت ترافیک دامنه قدیمی به دامنه جدید

هدایت صحیح آدرس های قبلی به آدرس های جدید (URL Redirection) برای سایت یک امر حیاتی است. در صورتیکه این کار به طور صحیح انجام نشود، تمام اعتبار قبلی سایت و آدرس های قدیمی که توسط موتورهای جستجو ایندکس شده ، از بین رفته و در نتیجه رتبه و ورودی سایت از دست خواهد رفت.برای هدایت آدرس ها تنها از ریدایرکت 301 استفاده کرده و از هیچ نوع آدرس دهی دیگر استفاده نکنید.

علاوه بر این باید تمامی مسیرهای ورودی منتهی به سایت خود را بشناسید به عنوان مثال لینک‌های به اشتراک‌گذاری شده از سایت شما در سایت‌های دیگر، بوک‌مارک‌ها و نتایج موتورهای جستجو تا در صورت نیاز یک مسیردهی مناسب انجام دهید.

برای ایجاد یک ریدایرکت مناسب برای صفحات طبق مراحل زیر عمل کنید.

مرحله اول: ایجاد نقشه سایت XML

اولین مرحله برای ریدایرکت صحیح آدرس ها ایجاد یک فایل XML از نقشه سایت (Sitemap) است. با استفاده از ابزاهای آنلاین مانند  Xenu Link Sleuth یا Screaming Frog میتوان نقشه سایت را ایجاد کرد. با استفاده از این ابزارها به صورت خودکار گزارشی از متا تگ‌های عنوان صفحات (Title Tags) و توضیحات متا (Meta Description) در وبسایتتان دریافت میکنید. پس از آن یکبار نیز بررسی کنید که تمامی صفحات سایت در نقشه سایت درج شده باشد. علاوه بر این میتوانید توسط ابزارهای آنلاین مانند Open Site Explorer و Majestic SEO Tools بک لینک های سایت خود در سایر سایت ها را بدست آورید. در آخر با استفاده از اطلاعاتی که بدست آوردید، سایت مپ جامع‌تری ایجاد کنید.

مرحله دوم: تطبیق صفحات با یکدیگر

پس از تهیه لیستی از آدرس های قدیمی سایت ، باید تصمیم بگیرید که هر آدرس به چه آدرس دیگری ریدایرکت شود. برای این منظور باید یک سایت مپ از لینک‌های دامنه جدید ایجاد کنید و سپس آدرس‌های قدیمی را با آدرس صفحات جدید تطبیق دهید. در صورتیکه تغییرات زیادی در ساختار URLها ایجاد نکرده باشید، این کار ساده خواهد بود. برای آدرس هایی که ساختار آنها تغییر نکرده و در اصطلاح به تطابق آنها 1:1 گفته می‌شود و تنها با تغییر نام دامنه انجام این تغییر انجام میشود اما در صورتیکه که ساختار آدرس ها با یکدیگر تطابق نداشته باشد، لازم است که این کار با دقت بیشتری انجام شود.

مرحله سوم: ساخت یک ریدایرکت 301 (301Redirection)

پس از ریدایرکت آدرس های قدیمی به آدرس های جدید در یک محیط تستی و اطمینان از صحت عملکرد آنها، میتوان ریدایرکت 301 را در محیط سرور انجام داد. با این کار تمام آدرس های قدیمی به آدرس های جدید معادل ریدایرکت خواهد شد. ریدایرکت 301 به موتورهای جستجو اعلام میکندکه این تغییر آدرس دائمی بوده و سئوی دامنه قدیم باید برای دامنه جدید در نظر گرفته شود.

جهت ایجاد ریدایرکت 301 روش های مختلفی وجود دارد که معمولترین آن‌ درج کدهای لازم در فایل .htaccess برای سرویس‌های لینوکسی و فایل web.config برای سرویس‌های ویندوزی می‌باشد.

 کد زیر را در فایل .htaccess قرار دهید.

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^olddomain.com [NC,OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.olddomain.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://newdomain.com/$1 [L,R=301,NC]

 

سپس در گوگل وبسمتر ، در بخش Change of Address < Configuration ، آدرس دامنه جدید خود را وارد کنید .

تغییر url یک صفحه نیز به صورت زیر امکانپذیر است:

تغییر آدرس یک صفحه مانند ایجاد یک صفحه جدید است و باید از ریدایرکت 301 استفاده شود.

Redirect 301 /oldaddresspage.htm /newaddresspage.htm

که به جای oldaddresspage.htm آدرس قدیمی صفحه و به جای newaddresspage.htm آدرس جدید صفحه را وارد میکنیم.

 

تغییر قالب و پوسته وب سایت

تغییر قالب و پوسته سایت میتواند رتبه سایت را کاهش دهد. موتور جستجوی گوگل برای ایندکس کردن سایت نیاز به زمان دارد. در صورتی که پوسته سایت خود را تغییر دهید ممکن است جایگاه خود را از دست دهید. در بعضی از مواقع در صورتی که تغییرات کم باشد میتوانید پس از مدتی جایگاه قبلی خود را به دست آورید. اما در صورتی که تغییر در قالب باعث ایجاد تغییر در url شود باید از تغییر مسیر 301 استفاده کنید.

اطلاع رسانی به موتورهای جستجو

پس از اعمال تنظیمات مناسب ریدایرکت 301 ، نقشه سایت قدیمی را در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ ثبت کرده و پس از آن سایت مپ دامنه جدید را در هاست دامنه آپلود کنید. پس از ثبت سایت مپ از طریق بخش Crawl errors در کنسول جستجوی گوگل می‌توانید از خطاهای احتمالی موجود مطلع شده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایید.

پس از تمامی این مراحل از طریق فرم تغییر نام دامنه گوگل ، تغییر نام دامنه را به گوگل اعلام کرده تا از این پس گوگل آدرس دامنه جدید را در نتایج جستجوی خود در نظر بگیرد. در صورتی که تمامی مراحل ذکر شده را به درستی انجام داده باشید، تغییر نام دامنه شما بدون کوچکترین افتی در رنک وب سایت شما در موتورهای جستجو انجام خواهد شد.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

همانطور که میدانید وب سایت ها و سیستم های مدیریت محتوا ، با نسخه های متفاوتی از PHP سازگاری دارند به طوریکه عدم این سازگاری منجر به ایجاد خطا در سایت و کندی آن خواهد شد.

در سی پنل این امکان وجود دارد تا در صورت نیاز به تغییر نسخه php ، آن را متناسب با وب سایت خود تغییر دهید.در صورتیکه از کنترل پنل دیگری غیر از سی پنل مانند دایرکت ادمین استفاده مینمایید ، در صورت فعال بودن این امکان خواهید توانست نسخه php را در هاست تغییر دهید تا نسخه سازگار را پیدا نمایید.

برای انجام این کار ، ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش SOFTWARE ، گزینه MultiPHP Manager را انتخاب میکنیم.

حال در صفحه MultiPHP Manager و در قسمت Set PHP Version per Domain میتوانید برای هر یک از دامنه ها ، دامنه های ادان و یا پارک شده نسخه php مورد نظر را ست نمایید. پس ابتدا دامنه را انتخاب کرده و سپس از طریق گزینه PHP Version که به صورت یک لیست کشویی است ، نسخه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس گزینه Apply را میزنیم.

پس از ست نمودن نسخه مورد نظر میتوانید از طریق گزینه MultiPHP INI Editor در بخش SOFTWARE سی پنل، تنظیمات php را مشاهده نموده و آن را تغییر دهید.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در این مقاله میخواهیم درباره تفاوت سرور ابری با سرور اختصاصی و سرور مجازی توضیح دهیم.

از آنجایی که انتخاب هاست متناسب با نیازهای وب سایت و یا اپلیکیشن ، از موارد بسیار مهمی به شمار میرود ، توجه به این توضیحات میتواند کمک شایانی به صاحبان وب سایت در انتخاب هاست مناسب نماید.

ابتدا توضیح میدهیم که هاست ابری چیست؟

هاست ابری یک فناوری جدید که امکان استفاده وب سایت از امکانات سرورهای موجود را میدهد که به عنوان یک سیستم واحد عمل میکنند. در هاست ابری ، وب سایت بر روی یک پارتیشن مجازی از سرور میزبان قرار میگیرد. هاست ابری دارای پایداری بسیار بالایی میباشد زیراکه در صورت دان شدن یک سرور ، وب سایت منابع خود را از سرورها موجود دیگر دریافت خواهد کرد. امکان توسعه هاست ابری در صورت گسترش وب سایت شما خواهد بود.

سرور اختصاصی نیز سروری است که تنها در اختیار یک کاربر قرار میگیرد و کاربر میتواند بدون محدودیت به منابع سرور دسترسی داشته باشد. سرور اختصاصی هزینه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی و سرور مجازی داشته و برای وب سایت های پرترافیک که امنیت در آنها بسیار حائز اهمیت میباشد، مناسب است. 

 

تفاوت سرور ابری و سرور اختصاصی 

راه اندازی سرور ابری نسبت به سرورهای اختصاصی مدت زمانش کمتری نیاز دارد. 

ایجاد تغییرات در سرور ابری نسبت به سرور اختصاصی زمان کمتری نیاز دارد.

سرور های ابری در مقایسه با سرورهای اختصاصی هزینه بیشتری دارند.

 

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی (VPS)

سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی است که به بین کاربران تقسیم میشود.

سرور ابری از منابع توزیع شده درسرورهای مختلف فیزیکی استفاده میکند. 

مکان سخت افزار یک سرور مجازی داخل یک سرور و یک سرورابری داخل بیش از یک سرور اختصاصی قرار دارد. 

در سرور ابری و یا اختصاصی به علت هزینه نصب و راه اندازی ، نگهداری و همچنین هزینه لایسنس کلاد ( ابری ) هزینه بیشتری خواهد داشت. 

در سرورهای مجازی نسبت به منابعی که نیاز دارید منابع به شما اختصاص داده شده و نسبت به همین منابع هزینه را میپردازید.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.50 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

در اینترنت هر وب سایت با یک آی پی مشخص میشود . از آنجایی که به خاطر سپردن آی پی های مختلف دشوار است ، 

بنابراین از نام دامنه استفاده میشود. برای اینکه نام دامنه ای که وارد میکنید به آدرس آی پی تبدیل شود ، از سرویس دهنده ای به نام DNS  استفاده میشود که تبدیل نام به آی پی و بالعکس را انجام میدهد.

DNSها دارای رکوردهای متعددی هستند که به عنوان رکوردهای مرجع یا Resource Records شناخته شده و در فایلی به نام Zone File در DNS server  قرار گرفته اند. رکوردهایی مانند  A Record ، CNAME، AAAA Record،Mail Exchanger  و ...

از مهم ترین و پر کاربردترین رکوردهای موجود در DNS ها رکوردهای A Record و CNAME میباشد.

رکوردهایی که نام دامنه را به آدرس های IP تبدیل میکند ، A Record  نامیده میشود. CName رکوردی است که به یک رکورد دیگر اشاره می کند. در صورتیکه بخواهید بر روی یک آدرس آی پی چندین سرویس داشته باشید ، که دارای نام های مختلفی هستند ، میتوان یک یا چند CName ایجاد کرد که به این آدرس آی پی اشاره می کنند.

حال به بیان تفاوت های میان رکوردهای A Record و CNAME می پردازیم.

مهمترین تفاوت A Record  با CName Record  در این است که A Record به یک آدرس آی پی اشاره میکند در حالیکه  CName Record  به آدرس آی پی اشاره نکرده و به یک A Record دیگر یا نام دامنه دیگر اشاره می کند. 

تفاوت دیگر مرتبط با اجزای تشکیل دهنده این رکوردها است. رکورد A دارای ۳ بخش اصلی میباشد: نام دامنه یا زیر دامنه ، time-to-live که به صورت مخفف TTL که مدت زمان مورد نیاز برای کش شدن رکوردها توسط DNS server  میباشد و بخش سوم که آدرس آی پی است. حال آنکه رکورد CNAME دو بخش اصلی دارد که یکی نام هاست یا میزبان و دیگری مقصد نهایی رکورد است. در رکورد CNAME نیازی به استفاده از آی پی نیست و تنها به یک نام دامنه نیاز است.

در واقع یافتن یک رکورد CNAME یعنی شروع یک جستجو و رکورد A Record یعنی پایان یافتن جستجو. 

وجود تعداد زیاد رکوردهای A هرگز Loop ایجاد نمیکند. استفاده زیاد از رکورد CNAME، میتواند منجر به مشکل در طراحی شبکه و وب سرور شود. تداخل CName های زیاد می تواند باعث ایجاد شدن لوپ ها تکراری و بی نهایت شود.

به عنوان مثال دو رکورد CName ایجاد شده که هر دو به یک رکورد A اشاره می کنند ممکن است فرآیند Reverse دچار Loop شود در صورتیکه این مشکلات برای رکوردهای A به وجود نمی آید.

از مشکلات دیگری که ممکن از در استفاده از رکورد CNAME به وجود آید ، کاهش سرعت سرور است. در صورتیکه ساب دامین های متفاوتی ایجاد کرده و هر ساب دامین تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشد ، این کار موجب ایجاد ترافیک بالایی برای سایت شده و منجر به افت سرعت آن خواهد شد.

 

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

در این مقاله قصد داریم به تفاوت میان هاست ایران و خارج بپردازیم و معایب و  مزایای هر یک را بیان کنیم. هاست ها بنابر موقعیت مکانی سرور به دو دسته تقسیم بندی میشوند : هاست ایران و هاست خارج که انتخاب هر یک بسته به استفاده و سلیقه وب مسترها و مدیران سایت میباشد. عدم انتخاب درست میتواند منجر به کاهش سرعت و کیفیت سایت شده و در نتیجه از محبوبیت آن کاسته شود.

 

هاست ایران

هاست ایران به سرویس های هاستی گفته میشود که سرور آن در داخل کشور یعنی ایران قرار گرفته است.

از مزایای هاست ایران میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

سرعت بیشتر  برای کاربران داخل ایران

در صورتیکه وب سایت شما توسط سرورهای داخل ایران میزبانی شود، سرعت لود شدن سایت و درنتیجه دسترسی به اطلاعات برای کاربران داخل ایران بیشتر از سرورهای میزبان خارج از کشور خواهد بود و این به دلیل مسافت کمتر میباشد.

 

امنیت اطلاعات بیشتر برای ارگان های دولتی و وب سایت های دارای اطلاعات حیاتی

در صورتیکه وب سایت دارای اطلاعات حیاتی و ملی باشد ،مانند سایت های دولتی توصیه میشود که از هاست ایران جهت میزبانی وب سایت استفاده شود.

 

عدم امکان تحریم

به دلیل میزبانی سایت ها در داخل کشور  امکان قطع دسترسی به دلیل تحریم توسط شرکت های میزبان دیتاسنتر ،وجود نخواهد داشت. البته نرم افزار ها و سیستم عامل ها یا کنترل پنل ها ... شامل این موارد نمی شود مگر آنکه تولید داخل کشور باشد .

 

دسترسی به سایتها در صورت بروز اختلال شبکه اینترنت کشور

در صورت اختلال در اینترنت ایران ، کندی و عدم دسترسی به وب سایت هایی که بر روی سرورهای خارج میزبانی میشوند ، مشاهده خواهد شد. اما در صورتیکه و بسایت بر روی سرورهای ایران میزبانی شود ، بدون مشکل برای بازدیدکنندگان قابل دسترس خواهد بود.

 

حال به بیان معایب هاست ایران میپردازیم :

 

کیفیت متوسط شبکه دسترسی به اینترنت

از آنجایی که شبکه دسترسی به اینترنت در ایران دارای کیفیت مناسبی نسبت به کشورهای پیشرفته مانند فرانسه ، آلمان ، کانادا و ... نیست ، بنابراین دیتاسنترهای این کشورها نیز دارای کیفیت و شبکه بهتری نسبت به دیتاسنترهای ایران میباشند.

 

پایداری (UpTime) پایین تر نسبت به هاست خارج از ایران

به علت پایین بودن کیفیت دسترسی شبکه در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته ، سرورها دارای آپتایم پایینتری بوده و  می تواند بین ۹۸.۵ الی ۹۹ درصد باشد.

 

پهنای باند کمتر

به علت کم بودن و هزینه بیشتر پهنای باند در داخل کشور ، سرویس های هاست ایران پهنای باند کمتری نسبت به سرویس های هاست خارج ایران دارد.

 

عدم امکان استفاده مستقیم از کنترل پنل cPanel بر روی سرور های ایران

متاسفانه به علت تحریم سرور و آی پی های ایران توسط کنترل پنل محبوب و پرقدرت سی پنل ، امکان نصب لایسنس این کنترل پنل به صورت مستقیم بر وری سرورهای ایران وجود ندارد و حتما باید از لایسنس نال شده برای فعالسازی آن استفاده نمود. به همین علت معمولا اکثر سرویس های هاستینگ داخل کشور دارای کنترل پنل دایرکت ادمین می باشند.

 

هاست خارج

به سرویس های هاستی گفته میشود که سرور آن در خارج از کشور مانند آلمان ، فرانسه و ... قرار گرفته است.

از مزایای هاست خارج از ایران میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

پهنای باند بسیار وسیع 

به دلیل ارزان بودن پهنای باند در خارج از کشور به سرویس های هاست خارج از کشور مانند هاست لینوکس استاندارد و هاست لینوکس حرفه ای ، پهنای باند بیشتری نسبت سرویس هاست ایران تعلق میگیرد.

 

قیمت ارزان تر

به دلیل اینکه سخت افزار و پهنای باند در خارج از کشور نسبت به داخل ایران دارای قیمت کمتری است ، در نتیجه قیمت سرور و سرویس های خارج از کشور نیز ارزان تراز هاست داخل کشور میباشد.

 

جایگاه بهتر در موتور های جستجو

به دلیل بالاتر بودن سرعت لود صفحات در سرورهای خارج از کشور برای موتور های جستجو و عدم وجود سایت بر روی سرور های داخل ایران (موضوع تحریم) وب سایت هایی که بر روی سرورهای خارجی میزبانی میشوند، خارجی از رتبه و جایگاه بهتری برخوردار خواهند بود. البته توجه نمایید که این موضوع تنها حدود 10 درصد در موقعیت سایت در موتور های جستجو تاثیر دارد و جایگاه سایت در صفحات موتور های جستجو بیشتر به وضعیت بهینه سازی و سئوی وب سایت شما مربوط می شود.

 

امکان استفاده از کنترل پنل سی پنل

به دلیل عدم وجود تحریم بر روی سرورهای خارج از ایران ، امکان نصب این کنترل پنل محبوب بدون هیچ مشکلی وجود دارد.

 

حال به بیان برخی معایب هاست خارج میپردازیم :

امکان تحریم 

 

به دلیل وجود امکان تحریم از سمت کشورهای میزبان دیتاسنتر ، امکان قطع دسترسی وجود خواهد داشت و از وب سایت های کاربران باید روزانه در سرور کشوری دیگر نسخه پشتیبان تهیه شود.

 

سرعت دسترسی پایین تر به وب سایت نسبت به هاست ایران

وجود فاصله فیزیکی ، در سرعت لود سایت حائز اهمیت میباشد. سرورهای خارجی دارای پینگ بالاتری بوده و سرعت دسترسی به اطلاعات نسبت به هاست ایران پایینتر خواهد بود. البته منظور این نیست که سایت ها به کندی لود میشوند، بلکه سرعت لود نسبت به هاست ایران کمتر خواهد بود.

 

عدم داشتن ثبات قیمت

به دلیل نوسانات قیمت ارز در کشور ، همواره امکان تغییر قیمت در سرویس های خارج از ایران وجود دارد.

 

 

تفاوت هاست ایران و خارج

سرعت

اصلی ترین تفاوت هاست ایران و خارج ، سرعت و کیفیت آنهاست. به علت فاصله فیزیکی کمتر کاربران ایرانی با سرور های داخل ایران، سرعت وب سایت برای بازدیدکنندگان نسبت به سرورهای خارجی بیشتر میباشد. ولی برای کاربرانی که در آلمان هستند ، بهترین گزینه استفاده از هاست آلمان خواهد بود. در نتیجه هر چقدر موقعیت مکانی سرور به کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت نزدیکتر باشد ، سرعت لود سایت نیز برای آنها بیشتر خواهد بود.

 

کیفیت

منظور از کیفیت ، سرعت اینترنت سرور و آپتایم سرور است. به عنوان مثال در صورتیکه پورت سرور 1 گیگابایت باشد یعنی دارای اینترنتی با سرعت اتصال 1 گیگابایت خواهد بود. آپتایم سرور نیز میزان در دسترس بودن و پایداری سرور را نشان میدهد. هاست های خارجی به دلیل وجود بستر شبکه و اینترنت بهتر ، دارای آپتایم و پایداری بهتری نسبت هاست ایران میباشند. 

 

تاثیر هاست ایران و خارج در سئوی وب سایت

دو عامل اساسی در رنینگ وب سایت در موتورهای جستجو تاثیرگذار است :

1. آپتایم سرور

2. پینگ به سرورهای گوگل

در مورد آپتایم سرور در بالا توضیح داده شدو اما در مورد پینگ به سرورهای گوگل ، سرورهای اروپا و آمریکا پینگ بهتری به سرورهای گوگل دارند، به همین علت اولویت انتخاب بسیاری از کاربران میباشند. از طرفی ، سرورهای ایران برای کاربران ایران اولویت دارد و از نظر فاصله مکانی نیز همانند تاثیر انتخاب دامنه ir در سئوی وب سایت ، برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است.

 

امنیت اطلاعات

سرور که در ایران قرار گرفته است نسبت به سرورهای خارجی دارای امنیت بیشتری میباشد.بنابراین بهتر است که تمامی وب سایت های دولتی و دارای اطلاعات امنیتی و حساس، توسط سرورهای ایران میزبانی شوند.

 

 

کدام هاست مناسبتر است ؟

در صورتیکه سرعت لود سایت و همچنین اطلاعات سایت مهم است ، هاست ایران و در صورتیکه آپتایم سایت برای شما حائز اهمیت است ، پیشنهاد میشود که از هاست خارج استفاده نمایید.بسیاری نیز عقیده دارند که هاست های خارج از کشور سئوی بهتری دارد. بنابراین با توجه به مزایای هر هاست نسبت به دیگری و خدمات مورد نظر خود ، نسبت به دیگری پلن هاست مناسب وب سایت  و متناسب با نیاز کاربران خود را انتخاب نمایید

 

نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  • وب سایت شما چه بر روی سرور داخل کشور و چه بر روی سرور خارج کشور ، از کلیه نقاط دنیا قابل دسترسی می باشد .
  • هر دو سرویس هاست ایران و خارج از ایران ، برای کلیه دامنه های ملی و بین المللی قابل استفاده می باشد.
  • امکان انتقال سایت از هاست ایران به خارج و به عکس بدون هیچ مشکلی وجود دارد.