مقالات آموزشی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

یکی از مشکلاتی که یک سایت وردپرسی ممکن است با آن مواجه شود ، ارسال اسپم میباشد که دلیل عمده آن استفاده از پلاگین های نال شده و نا امن میباشد. زمانی که یک پلاگشن به روز رسانی نمیشود نفوذگران این راه را پیدا میکنند تا در افزونه باگی پیدا کرده و از این طریق بتوانند یک فایل مخرب را در یاست که از این پلاگین استفاده مینماید، آپلود کنند. اکثر شل هایی که آپلود می شود امکان ارسال ایمیلهای نامرتبط به هزاران آدرس ایمیل را دارند.

در این راستا ممکن است تا به حال از طرف مدیریت هاستینگ اخطاری مبنی بر اینکه از سایت شما اسپم ارسال می شود دریافت کرده باشید و چون راهکار رفع این مشکل را نیافته اید ، مجبور به ریست هاست یا تغییر طراحی سایت شده باشید.‎

 

 

به طور معمول در هاست های اشتراکی محدودیت ارسال ایمیل برای هر یوزر 200 تا 1000 ایمیل در روز میباشد. اگر سایتی بیش از این تعداد ایمیل ارسال کند ، مدیر سرور میزبانی سایت را میبندد تا دیگر سایتهایی که در آن سرور میزبانی میشوند دچار افت سرعت و اختلال در سرویس ایمیل نشوند. معمولا اگر یوزری اسپم ارسال کند ، دیتاسنتر برای مدیر سرور abuse ارسال می کند و در خیلی اوقات پورت 25 در سرور محدود می شود و ارسال ایمیل از کل سرور ممکن نمی باشد‬‎.

 

چه کارهایی باید انجام دهیم تا از سایت وردپرسی ما اسپم ارسال نشود؟

 

 بروز رسانی قالب و استفاده نکردن از پلاگین های نال شده

همیشه هسته ودپرس ، قالب و افزونه های وردپرس را به اخرین نسخه بروز کنید. به این دلیل که هر آپدیتی ، مشکلات امنیتی و باگ های نسخه قبلی را برطرف میکند. در غیر اینصورت ممکن است حفره هایی وجود داشته باشد که از همان نقاط به سایت شما نفوذ شده و سایت شما را دچرار اختلال کنند. توجه داشته باشید که همیشه از قالب ها و افزونه هایی استفاده کنید که کمترین مشکل امنیتی را داشته و همیشه از منابع معتبر جهت دریافت این موارد استفاده نمایید. یکی از منابع معتبر می تواند وب سایت پیشتیبانی خود وردپرس یعنی wordpress.org باشد البته دریافت پلاگین از این سایت دلیل بر این نیست که حتما کدنویسی ان بسیار خوب بوده و باگ امنیتی در آن وجود ندارد اما معتبرترین مکان برای دریافت افزونه این وب سایت میباشد.

در هر صورت باید در استفاده از افزونه ها دقت کرده و هر افزونه ای را روی وردپرس خود نصب نکنید. نکته فوق العاده مهم دیگر این است که وردپرس را نیز از همین منبع دریافت کنید و از دریافت وردپرس از سایت های دیگر خودداری نمایید.

 

افزونه هایی برای جلوگیری از ارسال اسپم

 

افزونه ارسال ایمیل Postman SMTP Mailer/Email Log

وردپرس به صورت پیشفرض از تابع php mail استفاده می کند و هویت شخصی که ایمیل ارسال می کند مشخص نخواهد بود. این یعنی ارسال ایمیل امنیت کمی دارد و می توان تعداد ایمیل های اسپم زیادی را ارسال کرد. حالا باید شما از افزونه ای استفاده کنید که هم احراز هویت در آن وجود داشته باشد و هم ارسال ایمیل را مدیریت کند البته افزونه های دیگری نیز برای اینکار وجود دارند که ما به شما افزونه postman را معرفی میکنیم.

 

افزونه کپچا

نبود کد کپچا یکی از دلایل عمده ارسال اسپم است.

فرض کنید یک فرم تماس با ما عادی در سایت دارید اگر کد کپچا نباشد ربات ها می توانند بصورت هم زمان‬‎ چندین پیام برای شما ارسال کنند ولی اگر این کد در پایین فرم تماس با ما قرار بگیرد ربات ها نمی توانند عبارت روی عکس که همان کد کپچا است را درون فیلدی که مشخص شده وارد کنند و اینگونه از ارسال ده ها یا صدها اسپم بیهوده جلوگیری می شود.

 

افزونه All in one wp Security

این افزونه علاوه بر اضافه کردن کد کپچا در صفحه ورود به وردپرس و در فرم های تماس با ما، فایروال برای پیشگیری از نفوذ نیز را دارا می باشد.

افزونه All in one wp Security قابلیت اسکن فایل ها و کدهای مخرب را نیز دارا می باشد. البته سعی کنید خود شما به صورت دستی نیز کدهای مخرب را بیابید و آنها را حذف کنید زیرا ممکن است افزونه نتواند بعضی کدها را شناسایی کند.

 

آیا هاستینگ (سرویس میزبانی سایت) روی ارسال نشدن اسپم تاثیر دارد؟

 

 این موضوع تاثیر مستقیم بر ارسال نشدن اسپم دارد. هاستینگ هایی که آنتی شل هایی نظیر CXS استفاده می کنند تقریبا 90% از این مشکلات در امان هستند.

 

 امن سازی ایمیل و رمز عبور

متاسفانه یکی از مواردی که کاربران به آن کمترین توجه را میکنند استفاده از کلمات عبور کوتاه و ساده برای اکانت ایمیل یا مدیریت وردپرس ، پنل هاستینگ و … است.

استفاده از رمزهای عبوری که به راحتی در ذهن شما ماندگار می شود می تواند زمینه ساز نفوذ را فراهم کند.

استفاده از رمز های عبور ساده می تواند کار نفوذ برای هکرها را آسان کند.

 

یک رمز عبور مناسب و پیچیده شامل چه مواردی است؟

1- حروف کوچک و بزرگ

2- اعداد

3- کاراکترهایی مثل @ , # , ” , ( , ) و از این قبیل

 

نکته 1 : رمز های عبور خود را نرم افزار هایی مثل KeePass ذخیره کنید و از ذخیره آنها در نوت پد ویندوز (notepad) خودداری کنید.

نکته 2 : رمزهای عبور را هر چند وقت یکبار تغییر دهید مثلا هر 30 روز یا هر 45 روز یکبار 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

چگونه از ترافیک ناخواسته بر روی وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

 

در صورتی که مدیریت سایت پر بازدیدی را بر عهده دارید، احتمالا قبلا با مصرف ناخواسته و غیر معمول پهنای باند و ترافیک هاست خود روبرو شده اید. معمولا این مورد در مواقعی مشکل ساز خواهد شد که از تصاویر و یا فایل های صوتی و تصویری زیادی در قالب، یا پست ها و محتوای وب سایت خود استفاده کرده باشید، افراد بدون اجازه شما ، مطالب وب سایت شما را در سایت خود کپی می نمایند که متاسفانه در وب سایت های فارسی نیز این امر شایع می باشد و می تواند به اتمام ترافیک هاست شما منتهی شود در حالیکه کاربران به وب سایت شما مراجعه نکرده اند و فایل ها تنها از روی هاست شما بارگزاری می شود.لذا به ازای هر بار بازدید تصاویر شما در سایت های دیگر، از پهنای باند سرویس شما استفاده خواهد شد که این مورد به افزایش هزینه نگاه داری سرویس و تحمیل هزینه های اضافه بر مدیریت سایت خواهد انجامید. در این مقاله با استفاده از امکانات htaccess روشی را برای جلوگیری از نمایش تصاویری که بر روی هاست شما میزبانی شده اند و بدون اجازه شما بر روی وب سایت های دیگر نمایش داده می شوند می پردازیم. تفاوتی نمی کند که از کدام سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) استفاده کرده باشید، از وی بولتین ( vbulletin ) ، جوملا ( Joomla ) وردپرس ( Wordpress ) ,شما می توانید از این روش برای محدود نمودن از ترافیک مصرفی سایت خود استفاده نمائید. 

 

Image hotlinking چیست؟

 

 

 

اولین چیزی که در این موضوع می بایست بدانید مفهوم کلمه تخصصی هات لینک ( hotlinking ) می باشد. به عبارت ساده هات لینکینگ به عملیات نمایش تصاویری در سایت A گفته میشود که در اصل این تصاویر متعلق به سایت B می باشند. در این مثال به سایت A سایت لیچر یا leeching site اطلاق میشود که باعث افزایش بی مورد پهنای باند مصرفی سایت A می شود.

حل مشکل هات لینکینگ : استفاده از htaccess

 

 

 

در صورتیکه تمایل به جلوگیری از استفاده بی اجازه از تصاویر و عکس های سایت خود در سایت های دیگر دارید،پیشنهاد ما  استفاده از کدهای آماده زیر می باشد. تنها نیاز است تا کدهای زیر را به فایل htaccess سیستم مدیریت محتوا خود اعم از وردپرس، جوملا، وردپرس و ... در بالاترین شاخه سرویس ( public_html ) اضافه نمایید.

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?your-site.com [NC]

RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?your-other-domain.com [NC]

RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ http://my-site.com/images/preventhotlink.png [NC,R,L]

 

توجه :

 

 

 

- در خط سوم ،  لطفا آدرس دامنه خود را به جای your-site.com بدون ذکر مجدد www در ابتدای آن وارد نمایید.

- در خط چهارم ،  در صورتی که دامنه دیگری نیز به صورت پارک شده و یا پوینتر بر روی سرویس وجود دارد می توانید جهت اجازه دسترسی، نام آن دامنه را به جای عبارت your-other-domain.com اضافه نمایید.

- با اجرای خط پنجم، تمامی تصاویر کپی شده در سایت های دیگر ، با تصویر مشخص شده در این خط جایگزین خواهند شد. لذا شما می توانید آدرس دقیق تصویر دلخواه خود را در این قسمت قرار دهید.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

هميشه در طول دوره ي كلاس هاي طراحي وب ، با اين سوال از جانب شاگردانم روبرو مي شوم :‌‌ "چگونه از سايت پر بازديدي برخوردار باشيم ؟" 

تصميم گرفتم يك بار و براي هميشه مقاله اي بنويسم  اين موضوع رو از لحاظ مختلف بررسي كنيم ؛ از دوستان تقاضا دارم كه در تكميل اين مقوله مرا ياري دهند .

 

به طور كلي براي افزايش بازديد كننده ها مي بايست به 2 فاكتور توجه داشته باشيم ، يكي اينكه بازديد كننده ها از كجا مي آيند ؟ و چطور اين بازديد كننده ها را حفظ كنيم . 

 

الف) جذب بازديد كننده :

 

جذب بازديد كننده مختص بازديد كننده هائي است كه براي اولين بار وارد سايت شما مي شوند . بازديد كننده ها معمولا" از موتورهاي جستجو و يا لينك ها وارد سايت ما مي شوند . لينك ها هم شامل چندين مورد مي شوند ؛ يا لينك ما در ديگر سايت ها بوده و يا كاربري لينك را به دوستان خود معرفي نموده و يا مطلبي از سايت ما به همراه لينك در ديگر سايت ها آورده شده شده است يا ... . هر چه تعداد لينك ها بيشتر باشد ، طبعا" رتبه ي سايت در موتور هاي جستجوگر بيشتر شده و هنگام جستجوي كاربران ، سايت مورد نظر در مراتب بالاتري قرار مي گيرد . 

 

ب) حفظ بازديد كننده :

 

حفظ بازديد كننده مختص بازديد كننده هائي است كه قبلا" به سايت شما رجوع كرده اند ؛ اين امر  نيز شامل مواردي است كه به لينك هاي بيشتر مي انجامد و همانطور كه مي بينيد همه موارد به هم مربوط و يكي پشتيبان و لازمه ي ديگري است ؛ به روز رساني سايت هم يكي از عوامل حفظ بازديد كننده مي باشد ، معمولا" سايت هائي كه با مطالب جديد سريعا" به روز رساني مي شوند از بازديد كننده هاي ثابت زيادي برخوردار مي شوند ، با توجه به موارد مذكور ؛ افزايش بازديد كنندگان را از نگاهي ديگر و پله به پله مورد بررسي قرار مي دهيم :

 

قدم اول: محتويات سايت 

 

الف) كيفيت در محتوا‌ :‌ هر چه قدر مطالب و مقالات سايت داراي كيفيت بيشتري بوده و جنبه ي كاربردي و تخصصي به خود بگيرد ؛ بازديد كننده هاي ثابتي جذب سايت شده و اين بازديد كننده ها به معرفي اين سايت مفيد و كاربردي به دوستانشان مي پردازند . سعي كنيد نياز هاي كاربران خود را سنجيده و در جهت رفع آنها گام برداريد ؛ كاربران معمولا" به دنبال چيزهائي هستند كه برايشان سودمند باشد (خدمات رايگان ! از اسباب سرگرمي گرفته تا آموزش تخصصي) لازم به ذكر است كه كميت و كيفيت محتواي سايت توأمان در افزايش ترافيك وب سايت موثر است ؛ موارد فوق در حفظ بازديد كننده و جذب بازديد كننده (از طريق موتور هاي جستجو) موثر واقع شود .

 

ب) كميت در محتوا : كميت در محتواي يك سايت نقش خيلي مهمي را ايفا مي كند ؛ هر چه قدر محتواي يك سايت بيشتر باشد و از نظر زير شاخه ها و صفحات داراي حجم بيشتر و گسترده تري باشد ؛ طبعا" شانس بيشتري در ارائه توسط موتورهاي جستجو داشته و بدون شك قرار گيري آدرس سايت در رديف هاي اوليه ي موتور هاي جستجو بازديد ها را به صورت تصاعدي افزايش مي دهد . اين موارد بيشتر به جذب بازديد كننده از طريق موتور هاي جستجوگر كمك مي كند .

 

 

قدم دوم : بهينه سازي ظاهر و باطن (صفحات) سايت (موثر در حفظ بازديد كننده)

 

الف) ظاهر سايت : ظاهر سايت به مواردي چون طراحي ، رنگ بندي ، سهولت دسترسي كاربر ، چيدمان و كاربر پسند بودن مربوط مي شود . مطمئنا" ظاهر دلنشين صفحات باعث ترغيب بازديد كننده شده و اشتياق وي را براي كندوكاو در بخش هاي مختلف سايت افزون مي كند . طراحي هاي زيبا در ذهن ها مي ماند و هميشه با عنوان سايتي كاربر پسند از آن ياد مي شود . همين امر به علاوه محتواي سايت باعث مراجعات بيشتر يك كاربر شده و به حفظ كاربر مي انجامد ، و بر عكس ؛ ممكن است سايت هائي با محتواي بسيار وزين اما ظاهري نا مناسب به بستن صفحه توسط كاربر در وحله ي اول منجر شود . به كار بردن منوهاي نقشه سايت باعث مي شود كاربر ذهنيتي از كل بخش هاي سايت شما به دست آورده و اين امر از  گيج شدن احتمالي كاربر جلوگيري مي كند ؛ بدين گونه همه ي بخش ها براي كاربر قابل دسترس مي باشد .

 

ب) باطن سايت : منظور از باطن سايت ، همان كد سورس صفحات است . همانطور كه مي دانيد تگ هاي سرآمد در يك سند HTML شامل ROBOTS ، DESCRIPTION ، KEYWORDS ، Language ، TITLE و ... مي باشند كه با تخصيص مقادير مناسب به اين گزينه ها و تنظيم فايل robots.txt در پوشه ي اصلي مي توان به معرفي بهتر سايت به موتور هاي جستجو پرداخت و همچنين با كد نويسي صحيح و چيدمان تگ هاي مناسب مي توان به سرعت بارگزاري (Load) صفحه كمك شاياني نمود .

 

قدم سوم : معرفي وب سايت (موثر در جذب بازديد كننده)

الف) معرفي وب سايت به موتور هاي جستجوگر : از آنجائي كه اعم بازديد كنندگان سايت هاي بزرگ از طريق موتور هاي جستجو صورت مي گيرد ، بهتر است قبل از كشف سايت توسط خزنده ها ، خودمان سايت وب را به اين موتورها معرفي كنيم . غالبا" پس از حدود 1 تا 2 ماه بعد از معرفي ، سايت ما در بانك اسناد روبوت ها ذخيره مي شوند ؛ هم اكنون مي توانيد نسبت به ثبت سايت خود در سايت هائي مانند گوگل ، یاهو ، آلتا ویستا ، ام اس ان و آلکسا اقدام نمائيد .

 

ب‌) لينك : لينك سايت شما در سايت هاي متعدد و بزرگ (چه به صورت عكس و چه به صورت متن) تاثير مستقيمي بر افزايش ترافيك وب خواهد داشت ، نام يا نشان سايت شما هر چه بيشتر در سايت هاي ديگر وجود داشته باشد و هر چه سايت هاي مذكور بزرگتر و داراي رتبه ي بالاتري نسبت به سايت شما داشته باشند ، چه از نظر ورود بازديد كنندگان (با كليك بر روي نام يا نشان سايت شما) چه از نظر موتور هاي جستجوگر (كه به دنبال لينك ها مي روند) تاثير زيادي بر افزايش ترافيك سايت شما داشته و به افزايش رتبه ي سايت شما در موتورهاي جستجو مي انجامد . 

 

ج) تبليغات : بدون شك بهترين و موثرترين روش معرفي سايت تبليغات در سايت هاي بزرگ مي باشد ، توسط تبليغات خيل بازديد كنندگان به سايت شما جاري شده و در صورت برتري نسبت به رقيبانتان ، صدها مشتري ثابت را به خود جذب خواهيد كرد . البته اين روش براي سايت هائي با هداف تجاري  و فقط در سايت هاي بزرگ و سازمان يافته اي همانند گوگل توصيه مي شود و تبليغات به صورت ايميل انبوه و سايت هاي مدعاي افزايش ترافيك سايت توصيه نمي گردد .

 

نكات تكميلي :

 

>> هميشه توسط برنامه هاي آمارگيري سايت خود را چك كنيد ؛ بازديد كننده ها از چه طريق بيشتر وارد سايت شما شده اند و چه صفحاتي را بازديد نموده اند ؛ چه كلماتي را جستجو كرده و به چه چيزهائي علاقه نشان مي دهند .  بدين گونه از نحوه ي ورود و علائق بازديد كنندگانتان مطلع شده و از سايت Market Leap شهرت سايت خود را چك كرده و از طريق Site Explorer ياهو از سايت هائي كه به شما لينك داده اند مطلع شويد ؛ بدين روش ها قادر خواهيد بود نقاط ضعف و قوت سايت خود را مورد برسي قرار دهيد .

 

>> از وجود If-Modified-Since HTTP header در وب سرور سايت خود اطمينان حاصل کنيد چون اين ويژگي تغييرات سايت شما را به گردشگرها اعلام مي کند . 

 

>> جهت كاركرد موثر خزنده هاي جستجوگر ، سعي كنيد لينكها را با دستورات HTML به نمايش در آوريد ؛ بدين معنا كه از ارائه ي لينك به وسيله ي جاوا اسكريپت و يا فلش تا حد ممكن اجتناب كنيد .

 

>> چنانچه صفحات وب شما دايناميك (پويا) مي باشد ؛ براي ذخيره ي بهينه صفحات سايتتان در بانك اسناد موتور هاي جستجو گر ، بهتر است از به كار بردن كاراكتر هائي مثل ؟ ، = ، # ، & در آدرس صفحات پرهيز كرده و به جاي آنها از / استفاده كنيد .

 

>> سعي كنيد در صفحات دايناميك (پويا) از متا تگ هاي منحصر به فردي استفاده كنيد (تيم ما اين عمل را در سايت خودمان به صورت كاملا" اتوماتيك انجام داده اند)

 

>> شايسته است در مديريت محتواي سايتتان به صورت گروهي عمل كنيد ؛ تجربه نشان داده كه هميشه سايت هائي كه گروهي اداره مي شوند ، آنهائي كه توسط كاربران هم محتواشان ارسال مي گردد (مانند سايت خبري يا انجمن هاي گفتگو و يا سايت هاي دوست يابي) موفق هستند .

 

>>  دو زبانه بودن سايت (فارسي و انگليسي) بازديد ها را بسيار افزايش مي دهد .

 

>> از امكاناتي چون خروجي pdf صفحات ، نسخه قابل چاپ ، معرفي به يك دوست ، دسته بندي مناسب مطالب غافل نشويد .

 

>> پهناي باند سرور خود را به نسبت تعداد بازديد كنندگان افزايش دهيد ، مطمئنا" در صورت عدم لود صفحات ، سايت شما به عنوان سايتي داراي اختلال در ذهن ها مانده و بسياري از بازديد كنندگان خود را از دست مي دهد و گاه كاربران جديد در هنگام روبرو شدن با اين وضعيت ديگر به سايت شما باز نمي گردند .

 

و در نهايت اينكه صادق ، خلاق ، كوشا و صبور باشيد كه اين رمز موفقيت در تمام امور است . 

 

با آرزوي انهدام سرور هاي شما ناشي از بازديد زياد از سايتتان !!!

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 ویندوز 8 چندین قابلیت جدید را به منظور ایمن‌سازی فایل‌های شخصی کاربران خود ارائه نموده است؛ با این حال یکی از کاربردی‌ترین این قابلیت‌ها، تاریخچه فایل‌ها در این سیستم‌عامل می‌باشد. تاریخچه فایل جدید، اکنون می‌تواند از تمامی اسناد، علاقه‌مندی‌ها، آیکون‌های دسکتاپ و سایر فایل‌های شخصی شما، فایل پشتیبان تهیه کند. علاوه بر اینکه شما می‌توانید زمان‌بندی مشخصی را برای اجرای خودکار پشتیبان‌گیری مشخص نمایید، می‌توانید به صورت دستی و غیرخودکار نیز فرآیند پشتیبان‌گیری را اجرا نمایید.

همچنین شما می‌توانید محل ذخیره‌سازی فایل پشتیبان را یک فلش‌دیسک و یا یک شبکه محلی انتخاب نمایید تا در صورت بوجود آمدن آسیب دیدگی در هارد دیسک رایانه شما، باز هم به فایل‌های پشتیبان خود دسترسی داشته باشید.با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید در صورت بروز آسیب در هر یک از فایل‌های شخصی خود، به آسانی آخرین کپی از آن را بازگردانی کنید.

برای استفاده از این قابلیت مفید، مراحل زیل را دنبال نمایید:

1- یک فلش‌دیسک خالی را به رایانه خود وصل کنید. مطمئن شوید که حافظه در دسترس این فلش‌دیسک برای پشتیبان‌گیری از تمام فایل‌های مورد نظر شما کافی خواهد بود.

2- در صفحه Start از رابط کاربری مترو، عبارت file history را تایپ نمایید. پایین گزینه جستجو، بر روی Settings Catagory کلیک کنید. از نتایج بدست آمده در ستون سمت چپ بر روی File History کلیک نمایید.

 

3- تاریخچه فایل می‌بایست اتصال فلش‌دیسک شما را تشخیص و آن را نمایش دهد. بر روی گزینه Turn On در پایین صفحه کلیک کنید تا تاریخچه فایل فعال شود. شما پیغامی را مشاهده خواهید کرد که طی آن به شما اعلام می‌شود که تاریخچه فایل، فایل‌های شما را برای اولین مرتبه ذخیره می‌کند. زمانی که پشتیبان‌گیری به اتمام رسید، شما پیغامی مبنی بر اعلام زمان آخرین کپی از فایلها دریافت خواهید نمود.

 

4- اگر شما می‌خواهید به‌جای استفاده از فلش‌دیسک، فایل پشتیبان خود را بر روی شبکه محلی ذخیره نمایید، بر روی دکمه Turn Off کلیک کرده و فلش دیسک را از رایانه خارج کنید. در ستون سمت چپ، بر روی گزینه Select Drive Option کلیک نمایید. سپس بر روی گزینه Add Network Location کلیک کنید. ویندوز تمامی رایانه‌ها و درایوهای موجود در شبکه محلی شما را به نمایش خواهد گذاشت. محل مورد نظر خود را از لیست مذکور انتخاب نمایید.

5- شبکه اشتراکی و یا پوشه مورد نظر خود را که مایلید تاریخچه فایل در آنجا ذخیره شود انتخاب کنید. شما می‌توانید بر روی دکمه ایجاد پوشه کلیک کرده و پوشه‌ای با نام دلخواه خود را بسازید. بر روی دکمه Select Folder کلیک کنید تا لیستی از پوشه‌ها و درایوهای شبکه را در قالب درایو File History مشاهده نمایید. ویندوز از شما سئوالی مبنی بر تمایل به انتقال فایل‌های موجود به مکان جدید خواهد پرسید که گزینه No را انتخاب کنید.

   7- شما می‌توانید برخی از پوشه‌ها را مستثنی کرده و از تاریخچه فایل خارج نمایید. در ستون سمت چپ بر روی گزینه Exclude Folders کلیک کرده و در صفحه جدید گزینه Add را انتخاب کنید.پوشه‌هایی را که مایل نیستید تا از طریق تاریخچه فایل، پشتیبان‌گیری شوند را انتخاب نموده و در پایان بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

 

8- ما تنظیمات دیگری نیز در اختیار دارید. از ستون سمت چپ بر روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید. در منوی کرکره‌ای مربوط به Save Copies of Files مدت زمان دوره‌ای را که مایلید به فرآیند ذخیره فایل‌ها اختصاص دهید، انتخاب کنید. به صورت پیش‌فرض این گزینه بر روی «هر یک ساعت» تنظیم شده است. در منوی کرکره‌ای مربوط به Size of Ofline Cache میزان فضای اختصاص داده شده به تاریخچه فایل در محل ذخیره‌سازی را مشخص کنید. این گزینه به صورت پیش‌فرض به میزان «5 درصد» تنظیم شده است. و در نهایت منوی کرکره‌ای مربوط به Keep Saved Versions که مشخص می‌کند نسخه‌های مختلف فایل‌های پشتیبان، چه مدت زمان نگهداری شوند. این گزینه نیز به صورت پیش فرض بر روی Forever یعنی «برای همیشه» تنظیم شده است. در پایان بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

 

اما آخرین مرحله. برای بازگردانی فایل یا فایل‌های مورد نظر خود، بر روی گزینه Restore Personal Files در ستون سمت چپ کلیک نمایید. بر روی پوشه‌ای که فایل‌های مورد نظر شما در آن قرار دارند دوبار کلیک کرده و فایل یا فایل‌های مورد نظرتان را برای بازگردانی انتخاب نمایید. سپس دکمه Restore to Orginal Location را فشار دهید. پنجره جدیدی از ویندوز اکسپلورر، فایل‌های بازگردانی شده را در محل اصلی نمایش خواهد داد.

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

چگونه می توان امنیت اندروید را بهبود بخشید؟

 

 

خطرات ناشی از تهدیدهای اینترنتی برای موبایل ها و تبلت های اندرویدی رو به افزایش است. این روزها برنامه هایی که با قصد تخریب و نفوذ نوشته می شوند، روز به روز گسترده تر می شوند. این تهدیدها بسیار سریع تر از دیگر برنامه ها رشد می کنند. آیا شما تمهیداتی برای مقابله با این تهدیدها اندیشیده اید؟ یا چگونه وسایل و دستگاه های خود را در برابر چنین تهدیداتی محافظت می کنید؟

 

 

 

درست همانند کامپیوترهای ویندوزی، تهدیدات موبایلی هم می توانند اطلاعات حساب مالی و کارت های اعتباری شما و همچنین فهرست مخاطبان تان را سرقت کنند. گزارش های اخیر نشان می دهند که بدافزارهای رایج این روزها، اپلیکیشن پیامک های پولی برای دزدیدن پول کاربران هستند. یکی دیگر از روش هایی که این بدافزارها می توانند به کاربر صدمه بزنند ضبط مکالمات تلفنی کاربر و ارسال آنها به یک هکر خرابکار است. 

 

ترسیدید؟ خیلی نگران نباشید زیرا راه های گوناگونی برای محافظت در مقابل بدافزارها و دیگر تهدیدات امنیتی وجود دارد.

 

 

 

چگونه بدافزارها به دستگاه های اندرویدی راه پیدا می کنند

 

شیوه ورود بدافزارها به داخل دستگاه اندرویدی کاربر را مسیر حمله می گویند. این مسیر می تواند دانلود یک نرم‌افزار غیرامن از گوگل پلی یا دزدیده شدن گوشی موبایل باشد. اما رایج ترین راه نفوذ بدافزار به وسیله شما از طریق «مهندسی اجتماعی» است. به عبارت ساده تر، فریب دادن شما ساده ترین راه است.

 

برای هر اپلیکیشن معروف و اصلی، چند اپلیکیشن با نام تقریبا مشابه ساخته می شود تا کاربرانی که هنگام دانلود نرم‌افزار دقت کافی ندارند، گول بخورند و نرم‌افزار مخرب را به جای نسخه اصلی دانلود و روی گوشی یا تبلت خود نصب کنند. 

 

البته منظور این نیست که همه این نرم‌افزارها می توانند خطرناک و مخرب باشند اما بهتر است از این گونه نرم‌افزارها دوری کنید. شاید بتوان گفت بزرگ ترین مزیت سیاست بسته و محدود اپل این است که نرم‌افزارهای موجود در فروشگاه اینترنتی iOS، مشکلات چند نسخه ای بودن را ندارند.

 

 

 

حتی اگر اپلیکیشن های اندرویدی هنگام نصب از کاربر اجازه‌نامه تقاضا کنند هم این مرحله از امنیت چندان کاربردی نیست و به نوعی می توان گفت زیادی هم هست. زیرا بیشتر اپلیکیشن ها – حتی نرم‌افزارهای خوب و سالم - همیشه چندین اجازه‌نامه از کاربر می خواهند و چه کسی زمان آن را دارد که تمام اپلیکیشن ها را ارزیابی کند تا مبادا مشکل امنیتی داشته باشد؟ تقریبا بهترین روش برای امنیت بیشتر این است که مطمئن شوید برنامه ای که دانلود کرده اید نسخه کپی شده خطرناک نیست و نسخه اصلی است.

 

 

 

ترفندهای ساده برای محافظت از امنیت موبایل

 

نخستین روش دفاع در هر کدام از شیوه نامه های امنیت سایبری، اصلاح رفتار خودمان است. به طور مثال، تا حد امکان اطلاعات شخصی بسیار کم و محدودی را در تلفن همراه خود نگهدارید. یا مثلا رمزهای عبور و اطلاعات کارت های اعتباری خود را در فایل های بدون رمز نگه ندارید. 

 

همچنین، هنگامی که مرورگر سیستم از شما می خواهد تا رمزعبور را برای تان ذخیره کند یا خیر، شما همیشه گزینه خیر را انتخاب کنید. به جای آن می توانید از راه‌حل امن تری همچون LastPass استفاده کنید. 

 

اندروید راه های فیزیکی مختلفی نیز برای محدود کردن دسترسی ها دارد. به طور مثال، می توانید میان گزینه های Screen Lock در بخش امنیت در قسمت تنظیمات گوشی جست‌وجو کنید. در این قسمت می توانید برای گوشی خود پین کد، رمزعبور یا یک الگو (Pattern) تعریف کنید تا هر کسی دسترسی به داخل گوشی نداشته باشد. 

 

البته این را هم در نظر داشته باشید که فردی که نتواند به راحتی وارد برنامه های گوشی بشود، ممکن است از طریق یو‌اس‌بی به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. برای دفاع در برابر چنین نفوذی، از گزینه رمزگذاری داخلی برای رمزدار کردن همه اطلاعات و تنظیمات گوشی استفاده کنید. پنهان و رمزدار کردن همه قسمت های گوشی حدود یک ساعتی زمان نیاز دارد، پس باید از شارژ بودن باتری گوشی اطمینان حاصل کنید یا آن را به برق بزنید که همه کارها با موفقیت انجام شوند. 

 

شما همچنین باید حواس تان جمع باشد که چه نرم‌افزاری را از گوگل پلی دانلود می کنید. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، مراقب اپلیکیشن های مخرب باشید که کپی و مشابه نسخه های اصلی اپلیکیشن ها هستند. برای محافظت در برابر این تهدیدها، شرکت سیمانتک – بزرگ ترین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی – یک ارزیابی از تعداد نرم‌افزارهای آلوده به بدافزار موجود در گوگل پلی عرضه کرده است. بر اساس این آمار، از میان 120472 اپلیکیشن سرگرمی موجود در گوگل پلی، فقط دو اپلیکیشن مخرب یا بدافزار وجود داشت. موردی که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید، فعال کردن گزینه «منابع ناشناخته» در تنظیمات امنیت است که به شما اجازه می دهد هر فایل APK را دانلود و نصب کنید. 

 

شما باید همیشه دستگاه خود را با جدیدترین آپ‌دیت سفت‌افزار به روز نگه دارید.

 

 

 

پیشنهاد برای استفاده از ضد بدافزار 

 

تقریبا همه پیشگیری های ذکر شده در بالا، امنیت شما را در برابر تهدیدات بدافزارها و برنامه های مخرب حفظ می کنند. اما اگر همچنان تمایل دارید که خیال تان حسابی از امنیت گوشی جمع باشد، می توانید اپلیکیشن ضد بدافزار روی وسیله خود نصب کنید. به این ترتیب، احتمال آلوده شدن گوشی به فایل های مخرب بسیار کاهش پیدا می کند.  

 

در بررسی جدید سایت av-test.org نشان می دهد، آنتی ویروس ها و ضد بدافزارهای زیر بیش از 90 درصد در دفاع از ابزارها در برابر تهدیدات اینترنتی موفق بوده اند. 

 

• avast! Mobile Security  

 

• Lookout Security & Antivirus 

 

• Dr Web Anti-virus 

 

• F-Secure Mobile Security 

 

• IKARUS mobile.security 

 

• Kaspersky Mobile Security 

 

• Zoner AntiVirus 

 

• McAfee Antivirus & Security 

 

• MYAndroid Protection Antivirus 

 

• NQ Mobile Security & Antivirus