تنظیم سطح دسترسی وب سرور به فایل یا پوشه در پلسک

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جهت تنظیم دسترسی اسکریپت موردنظر به یک فایل یا پوشه ، باید سطح دسترسی وب سرور به فایل یا پوشه را در کنترل پنل هاست خود تنظیم نماییم.

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و سپس از منوی سمت چپ پنل گزینه Websites & Domains را انتخاب میکنیم.سپس در بخش میانی پنل ، بر روی گزینه File manager کلیک میکنیم.

حال در صفحه File Manager ، رو به روی فایل یا پوشه مدنظر، روی آیکون فلش کوچک نمایش داده شده کلیک کرده و سپس گزینه Change Permissions را انتخاب میکنیم.

در صفحه باز شده از بخش چپ صفحه بر روی گزینه Application pool group کلیک میکنیم.

جهت اعمال تنظیمات سطح دسترسی برای فایل های درون یک فولدر ، گزینه Replace permission entries on all child objects with the entries displayed here در بالایصفحه را فعال میکنیم.

با کلیک بر روی گزینه Advanced ، وارد صفحه ای خواهیم شد که میتوانیم نوع دسترسی که نیاز داریم را بر روی فولدر مورد نظر و تمامی فایل های داخل آن اعمال نماییم. میتوانیم نوع دسترسی را بر روی فعال (Allow ) و یا غیرفعال ( Deny ) کنیم. از ستون سمت راست از طریق گزینه Apply to نیز میتوانیم سطح دسترسی را بر روی فولدر مورد نظر ، ساب فولدرها و یا فایل ها اعمال نماییم. در نهایت جهت ذخیره تغییرات بر روی گزینه Ok کلیک میکنیم.

پس از کلیک بر روی گزینه Ok به صورت خودکار وارد صفحه File Manager شده و پیام Information: File or directory access permissions were successfully updated مبنی بر موفقیت آمیز بودن تغییرات مشاهده خواهد شد.