نحوه اتصال ساب دامین به هاست دانلود در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله میخواهیم به آموزش نحوه اتصال ساب دامنه هاست سی پنل به هاست دانلود بپردازیم.در این آموزش هردو هاست اصلی و هاست دانلود دارای کنترل پنل سی پنل هست.برای این کار باید یک ساب دامنه در هاست اصلی ایجاد نماییم.

دقت کنید که منظور از ساب دامنه ، ساب دامینی نیست که به طور معمول در سی پنل ایجاد میکنیم بلکه منظور ایجاد یک A رکورد در سی پنل هاست اصلی هست که باید آن را به هاست دانلود متصل کنیم.

نکته دیگر که حتما باید در نظر داشته باشید این است که نام دامنه اصلی متصل به هاست دانلود ، باید با نام دامنه اصلی وب سایت ما یکسان باشد.در هنگام سفارش هاست دانلود ، حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

جهت اتصال ساب دامین به هاست دانلود به روش زیر عمل میکنیم:

نام دامنه اصلی هاست دانلود با نام دامنه هاست اصلی یکسان قرار داده و سپس داخل هاست دانلود یک ساب دامین به عنوان مثال dl ایجاد میکنیم و آن را به هاست اصلی وب سایت متصل میکنیم.از این پس تمامی فایل ها جهت دانلود رو داخل فولدر ساب دامنه dl آپلود میکنیم.

در ابتدا وارد هاست دانلود میشویم. دقت نمایید که نام دامنه متصل به هاست دانلود با نام دامنه هاست اصلی وب سایت که میخواهیم ساب دامین آن را به هاست دانلود متصل کنیم یکسان باشد، از بخش DOMAINS گزینه Subdomains را انتخاب میکنیم.

در این صفحه در فیلد Subdomain عبارت dl و در فیلد بعدی دامنه مورد نظر را انتخاب میکنیم.سپس گزینه create را میزنیم. در نتیجه ساب دامین dl.itsay.ir در هاست دانلود ایجاد میشود.

 

ساخت a record در هاست اصلی وب سایت

حال در هاست اصلی خود ابتدا وارد سی پنل میشویم. سپس از بخش DOMAINS گزینه Simple Zone Editor را انتخاب میکنیم. با استفاده از گزینه های Advanced Zone Editor  و Zone Editor نیز میتوان این کار را انجام داد.

حال در این صفحه در بخش Add an A Record ، در فیلد Name نام ساب دامین ایجاد شده درهاست دانلود را بدون دامنه وارد میکنیم. در فیلد Address باید آی پی هاست دانلودی را که داخل آن ساب دامنه ایجاد کرده ایم ، وارد کنیم. در نهایت روی گزینه Add an A Record کلیک میکنیم تا رکورد جهت اتصال هاست دانلود به هاست اصلی ایجاد شود.

حال میخواهیم نتیجه کار خود را مشاهده کنیم پس مراحل زیر را انجام میدهیم:

آپلود فایل در هاست دانلود

وارد سی پنل هاست دانلود خود میشویم و سپس از بخش FILES گزینه File Manager را میزنیم.

حال در این قسمت ، وارد دایرکتوری public_html میشویم. حال باید فایل های خود را در پوشه یا همان ساب دامنه dl که به هاست اصلی وب سایت خود متصل کرده ایم ، آپلود کنیم. از این پس برای ایجاد لینک دانلود برای فایل های هاست دانلود ، باید آنها را داخل پوشه dl آپلود کنیم.

به پوشه dl رفته و یک فایل را در آن آپلود میکنیم.

پس از آپلود کامل فایل ، لینک دانلود آن را در مرورگر وارد میکنیم. ابتدا نام ساب دامنه ، سپس یک اسلش قرار داده و پس از آن نام فایلی که آپلود کرده ایم را وارد میکنیم. به صورت زیر:

http://dl.itsay.ir/www.webdataco.com-sorat.jpg

مشاهده میکنیم که فایل آماده دانلود است پس اتصال ساب دامنه هاست اصلی به هاست دانلود به طور صحیح انجام شده است.