نحوه اتصال ساب دامین به هاست دیگر در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم نحوه اتصال ساب دامین هاست به یک هاست دیگر در سی پنل را آموزش دهیم. ابتدا به توضیح کاربرد آن میپردازیم و سپس نحوه انجام آن را توضیح میدهیم.

 

کاربرد اتصال ساب دامین به هاست دیگر

به عنوان مثال شما دارای یک وب سایت هستید که توسط یک هاست اشتراکی میزبانی میشود. حال اگر بخواهید بخش های متفاوتی مانند فروشگاه اینترنتی ، وبلاگ و ... برای وب سایت خود راه اندازی کنید، ممکن است هاست شما نتواند پاسخگوی نیاز شما بوده و عملکرد خوبی نخواهد داشت. در این موارد میتوانید در هاست وب سایت اصلی خود ساب دامین ایجاد کرده و سپس هاستی مناسب وب سایت فروشگاهی خریداری نموده و سپس ساب دامین هاست اصلی را به این هاست متصل نمایید.بدین صورت میتوان بدون خرید دامنه متفاوت ، با استفاده از ساب دامنه های هاست دامنه اصلی ، وب سایت خود را به بخش های مختلف توسعه دهیم.

وب سایت هاست اصلی ما itsay.ir است که یک وب سایت وردپرسی میباشد. حال میخواهیم یک ساب دامین داخل این هاست ایجاد کنیم که بخش فروشگاهی وب سایت ما و دارای سیستم مدیریت محتوای جوملا است و آن را به هاست دیگری متصل کنیم.

دقت کنید که نام دامنه هاست اصلی باید با نام دامنه هاستی که میخواهیم ساب دامنه را به آن متصل نماییم، یکسان باشد. سپس باید داخل هاست دوم یک ساب دامنه ایجاد کنیم و سپس آن را به هاست اصلی متصل نماییم و سپس اطلاعات وب سایت فروشگاهی خود را در دایرکتوری ساب دامنه ایجاد شده در هاست دوم آپلود کنیم.

 

ساخت ساب دامین در هاست دوم

ابتدا وارد کنترل پنل هاست دوم میشویم. سپس از بخش DOMAINS گزینه Subdomains را میزنیم.

حال در این صفحه باید ساب دامین مورد نظر خود را ایجاد کنیم.پس در فیلد Subdomain ، نام ساب دامنه را وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه Create کلیک میکنیم.

مشاهده میکنیم که ساب دامین shop.itsay.ir با موفقیت ایجاد شده است.  

 

ایجاد ساب دامین در هاست اصلی

ابتدا وارد سی پنل هاست اصلی  شده و سپس از بخش Domains بر روی گزینه Subdomains کلیک میکنیم. در اینجا ساب دامینی با همان نامی که در هاست دوم ایجاد کرده ایم ایجاد میکنیم. 

 

تغییر رکورد ساب دامین در سی پنل

حال باید ساب دامینی که در هاست اصلی ایجاد کرده ایم را به ساب دامین هاست دوم متصل کنیم. برای این کار ، باید رکورد ساب دامین ایجاد شده در هاست اصلی را تغییر دهیم. پس در هاست اصلی در بخش DOMAINS بر روی گزینه Advanced Zone Editor کلیک میکنیم.

در این صفحه در بخش Zone File Records ، رکوردهای ایجاد شده در هاست اصلی مشاهده میشود. حال باید ساب دامینی که ایجاد کرده ایم را ویرایش کنیم.پس بر روی گزینه Edit کلیک میکنیم. در این قسمت تنها باید فیلد Address را ویرایش کنیم.

حال باید آی پی هاست فعلی را با آی پی هاستی که میخواهیم ساب دامین از  آن فراخوانی و اجرا شود،جایگزین کنیم.در صورتیکه آی پی هاست را نمیدانید میتوانید از شرکت هاستینگ خود سوال نمایید. در نهایت برای ذخیره تغییرات بر روی گزینه Edit Record کلیک میکنیم.حال باید بررسی کنیم که آیا ساب دامینی که ایجاد کرده ایم به درستی عمل میکند یا خیر.

پس مجدد وارد هاست دوم شده و در بخش FILES وارد بخش File Manager میشویم.

سپس وارد دایرکتوری public_html شده و در فایل shop که همان ساب دامنه ای است که ایجاد کرده ایم یک فایل آپلود میکنیم.

سپس باید در مرورگر آدرس ساب دامنه را همراه با نام فایل به صورت زیر وارد میکنیم.

http://itsay.ir/shop/domaindiscount.jpg

مشاهده میشود فایلی که آپلود کرده ایم به درستی نمایش داده میشود.

در نتیجه به راحتی توانستیم یک ساب دامین در هاست اصلی را به هاست دیگر متصل کنیم.