نحوه استفاده از گیت در پلسک

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کنترل پنل پلسک بهترین کنترل پنلی است که از قابلیت Git به طور کامل پشتیبانی میکند. با استفاده از Git میتوان به منبعی از برنامه ها و سورس ها دسترسی پیدا نمود.در واقع قابلیت Git به عنوان یک سیستم مدیریت منبع کد میباشد. گیت به صورت معمول شامل مخازن ( repository ) مختلف می باشد که میتوانید آن را مدیریت نموده و اطلاعات وب سایت را از طریق این مخازن به دایرکتوری اصلی و عمومی وب سایت منتقل نمایید.

در این مقاله قصد داریم به نحوه راه اندازی و استفاده از Git در کنترل پنل پلسک هاست ویندوز بپردازیم.

 

نحوه استفاده از Git در پلسک

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و سپس از منوی سمت چپ گزینه Websites & Domains ، را انتخاب میکنیم.حال در صفحه باز شده بر روی گزینه Git کلیک میکنیم.

نحوه استفاده از گیت به دو صورت میباشد:

۱.  Local git repository : در این شرایط، تغییرات به مخزن محلی ارسال شده و سپس پلسک آنها را در سایت اعمال خواهد کرد.

۲. Remote git repository : تغییرات به یک مخزن remote ( مانند github یا bitbucket ) ارسال می شود. سپس پلسک آنها را از مخزن remote برداشته و در وب سایت اعمال می کند که اصطلاحا به آن pull گفته میشود.

برای استفاده از Remote git repository ، باید مخزن خود را در github تنظیم نموده و کد های خود را آپلود نماییم. سپس آدرس مخزن را در git پلسک معرفی کنیم.

 

 سپس در کنترل پنل پلسک ، در صفحه Add Git Repository ، گزینه Remote Git hosting like GitHub or BitBucket را انتخاب کرده و در فیلد Remote Git repository ، آدرس مخزن خود در github را وارد میکنیم.

 

 

در بخش Your Website ، در قسمت automatically deployed ، مشخص میکنیم که اطلاعات به چه صورت به هاست اعمال گردند:

با انتخاب Automatic deployment ، تغییرات git repository ، به طور اتوماتیک به سایت اعمال می شوند. این گزینه به طور پیش فرض انتخاب شده است. 

با انتخاب Manual deployment تغییرات را باید به صورت دستی و غیر اتوماتیک از git repository به وب سایت اعمال کنیم.

با انتخاب No deployment ، تغییرات از remote git به وب سایت اعمال نخواهد شد.

همچنین میتوان از قسمت /httpdocs ،  دایرکتوری مقصد جهت آپلود فایل ها و تغییرات را انتخاب نماییم. به طور پیش فرض دایرکتوری httpdocs در نظر گرفته شده است اما می توان آن را تغییر داد.

پس از اعمال تغییرات با کلیک بر روی گزینه OK ، پلسک به remote git repository متصل شده و اطلاعات آن کپی می کند. مخزن ایجاد شده در واقع یک clone از مخزن remote می باشد.

پس از آپلود فایل های سایت در remote repository ، در پلسک وارد بخش  websites & domain > git شده و برروی گزینه pull update کلیک میکنیم تا تغییرات در سایت اعمال گردد.

 

 در صورتی که مد پیاده سازی به صورت Manual deployment انتخاب شده باشد ، اعمال تغییرات به پلسک باید از طریق گزینه Deploy from Repository انجام شود.

 

پس از آن، تغییرات از remote repository دریافت شده و در سایت اعمال می گردد.

توجه نمایید که قابلیت git بر روی ویندوز سرور 2008 قابل پیاده سازی نمی باشد.