هاست دانلود و کاربرد آن چیست ؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هاست دانلود یا هاست فایل ، فضایی همانند فضای میزبانی است با این تفاوت که  این نوع هاست مخصوص میزبانی فایل و تنها جهت نگهداری فایل هایی مانند عکس ها , ویدئوها ،فایل های zip و … است. تفاوت هاست دانلود نسبت به هاست معمولی در این است که فضای بیشتر و همچنین پهنای باند بیشتری در اختیار خواهید داشت . از طریق هاست دانلود میتوان فایل ها را در این هاست قرار داده و با قرار دادن لینک دانلود برای آنها ، توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد هاست دانلود

تصور کنید که دارای وب سایتی هستید که سایت دانلود موزیک ، ویدئو و فایل است. در نتیجه باید روزانه تعداد زیادی عکس ، ویدئو و .... آپلود نمایید. به علت حجم بالای این فایل ها و همچنین دانلود کاربران ، هاست اشتراکی مناسب این کار نبوده و موجب کمبود منابع سرور و فشار بیش از حد بر روی سرور و مشکلاتی برای اکانت های دیگر خواهد شد. در نتیجه باید هاستی تهیه کنید که بتوانید بدون مواجه شدن با چنین مشکلاتی ، فایل های خود را در اختیار کاربران وب سایت قرار دهید.

بدین منظور هاست دانلود برای آپلود انواع فایل های حجیم با تعداد بالا مورد استفاده قرار میگیرد. در هاست دانلود امکان ایجاد هاستی وجود نداشته و هیچ دیتابیسی ندارد و تنها مناسب برای آپلود و دانلود فایل ها میباشد و معمولا فاقد قابلیت بکاپگیری است. از مزایای این هاست امکان استفاده از رپیدلیچ (Rapidleech) و سرعت بالا در دانلود و آپلود است و مخصوص همین کار تنظیم شده است. هاست دانلود برای افرادی که تنها قصد دارند فایل هایی را جهت دانلود در اختیار دیگران قرار دهند به علت عدم وجود امکاناتی مانند ایمیل, دیتابیس, بک اپ گیری, ادان دامین بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

ضمنا در ایجاد هاست دانلود می توانید از ساب دامین یکی از دامنه های خود استفاده نمایید.به عنوان مثال در صورتیکه نام دامنه webdataco.com باشد ، میتوان ساب دامینی با آدرس dl.webdataco.com یا هر نام دیگر، برای آپلود و دانلود فایلهای سایت توسط کاربر ایجاد نمایید. در آموزش نحوه اتصال ساب دامنه به هاست دانلود با ما همراه باشید.