میزان RAM و CPU مورد نیاز وب سایت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.88 (4 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پس از طراحی وب سایت ، زمانیکه میخواهید آن را راه اندازی کرده و در اینترنت به نمایش بگذارید ، برای انتخاب هاستینگ مناسبی که بتواند پاسخگوی منبع مورد نیاز وب سایت شما باشد ، گزینه های متفاوتی پیش رو خواهید داشت.

در هر پلن ، میزان RAM و CPU و دیگر موارد متفاوت است، بنابراین باید با توجه به نیاز وب سایت خود ، بهترین پلن را انتخاب نمایید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا مناسبترین پلن را برای میزبانی سایت خود انتخاب نمایید.

ممکن است پلن های میزبانی از نظر سخت افزاری مشابه باشند ولی شما باید هنگام انتخاب پلن منابع سرور را نیزدر نظر داشته باشید. سوال اینجاست که چگونه متوجه شویم که برای وب سایت ما چه میزان منابع مانند رم و سی پی یو .مورد نیاز است.

 

چه میزان RAM مورد نیاز است؟

حافظه رم یا Random Access Memory نوعی از حافظه برای ذخیره‌سازی داده‌هاست که اجازه می‌دهد فایل‌ها بدون اهمیت در تقدم ، در مدت زمانی کوتاه نوشته و خوانده شوند زمانیکه در وب سایت چندین فرآیند همزمان مانند اسکریپت اجرا میشود ، از رم استفاده میشود.هرچه تعداد این فرآیندها بیشتر باشد، میزان رم بیشتری مورد نیاز است.

به همین جهت ، عدم وجود میزان رم کافی برای اجرای این فرآیندها ، منجر به بروز خطا در نمایش وب سایت در سمت کاربر خواهد شد.

در صورتیکه وب سایت شما کوچک بوده و بهینه سازی آن انجام شده باشد ، با میزان رم کمتر مشکلی نخواهد داشت.اما در صورتیکه وب سایت بزرگی دارید و یا اینکه حجم ترافیکی بالایی به سمت وب سایت شما وجود داشته باشد ، برای اینکه بتواند به رکوئست های بالا پاسخ دهد باید میزان رم بالاتری را به خود اختصاص دهد. بنابراین باید پلنی را انتخاب نمایید که میزان رم بیشتری داشته و یا اینکه میزان رم خود را ارتقا دهید.

ویژگی هایی که موجب میشود وب سایت و یا سرور شما به رم بیشتری نیاز داشته باشد:

  • در صورتیکه وب سایت بازدیدکنندگان زیادی داشته و در نتیجه ترافیک زیادی را متحمل میشود.
  • برخی از سیستم عامل های سرور، نیاز به RAM بیشتری دارند.
  • وب سایت های داینامیک نسبت به وب سایت های استاتیک میزان رم بیشتری نیاز دارند.
  • سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا ، دروپال و ... معمولا به رم بیشتری نیاز دارند.
  • در صورت استفاده از قابلیتدر وب سایت caching ، به میزان RAM کمتری نیاز دارید.

 

چه میزان CPU مورد نیاز است؟

مانند کامپیوترهای شخصی ، سروری که وظیفه میزبانی وب سایت ها را دارد ، دارای چندین CPU است. وظیفه سی پی یو پردازش اطلاعات است. هر چه ظرفیت سی پی یو بیشتر باشد ، میتواند اطلاعات بیشتری را سریعتر پردازش کند و در نتیجه تاثیرات منفی کمتری بر روی وب سایت ها خواهد داشت.

در صورتیکه در وب سایت ترافیک و درخواست های اسکریپتی بسیاری وجود داشته باشد ، ممکن است سی پی یو overload شده و در نتیجه در بارگزاری وب سایت مشکل ایجاد خواهد شد.

توصیه میشود در صورتیکه صاحب وب سایت بزرگ و یا با ترافیک بالایی هستید، از پلنی استفاده کنید که دارای سی پی یو بالاتر است و یا اینکه سرور مجازی و یا اختصاصی تهیه نمایید.

 از ویژگی های دیگر که در انتخاب پلن میزبانی باید مد نظر داشت ، میزان فضای هارد دیسک و توسعه پذیری آن است.

زمانیکه پلن میزبانی را انتخاب میکنید ، مقدار مشخصی از فضای هارد سرور به وب سایت شما اختصاص داده خواهد شد. اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب مقدار مشخصی از فضای هارد دیسک را به وب سایت شما اختصاص خواهد داد. باید اطمینان حاصل کنید که در صورت توسعه وب سایت و نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر ، آیا سرور قابلیت ارائه فضای بیشتر ار خواهد داشت یا خیر.

در صورتیکه از پلن هاست اشتراکی استفاده نمایید ، به دلیل محدود بودن منابع ، عملکرد وبسایت شما تا حدی کاهش خواهد یافت تا وب سایت های دیگر که توسط همین سرور میزبانی میشوند، دچار اختلال نشوند. در صورت نیاز به آزادی عمل بیشتر و داشتن ترافیک بالا ، با انتخاب پلن میزبانی ابری به علت متعادل شدن ترافیک وب سایت بر روی چندین سرور ، میتوانید از مشکلات اینچنینی جلوگیری نمایید.

نتیجه نهایی این است که در هنگام انتخاب پلن میزبانی ، به این نکته توجه کنید که نیازهای اصلی وب سایت چیست و در آینده چه خواهد بود. شما باید نسبت به نیازهای فنی فعلی وب سایت ، پلن را انتخاب کرده و در آینده در صورت افزایش بازدیدکنندگان و ترافیک وب سایت ، پلن میزبانی را ارتقا دهید.