روش های تهیه‌ بکاپ از دیتابیس در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ گیری در فواصل زمانی معین از موارد بسیار مهم جهت حفظ اطلاعات وب سایت میباشد تا در صورت نیاز بتوان آن را بازگردانی نمود. بکاپ گیری از دیتابیس نیز که یکی از بخش های بسیار مهم وب سایت به شمار میرود ، امری بسیار ضروری است.درصورتیکه بنا به دلایلی مانند آپدیت پلاگین عملکرد وب سایت با اختلال مواجه شود ، در صورت داشتن بکاپ میتوانید بدون هزینه و در کمترین زمان آن را بازگردانی نمایید.همواره باید توجه داشته باشید که پیش از انجام هر تغییری در وب سایت ، یک نسخه بکاپ تهیه نمایید.

 

تهیه‌ بکاپ از دیتابیس MySQL در سی پنل هاست لینوکس

جهت تهیه بکاپ دیتابیس mysql در سی پنل دو روش وجود دارد:

 

تهیه بکاپ از دیتابیس از طریق phpmyadmin

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل شده و سپس از بخش DATABASES ، گزینه phpMyAdmin را انتخاب میکنیم.

 پس از وارد شدن به بخش  phpMyAdmin، روی دیتابیس مورد نظر خود کلیک میکنیم تا جداول آن در بخش میانی پنل نمایش داده شود . سپس از بخش بالای صفحه ، گزینه Export را انتخاب میکنیم. سپس گزینه Custom - display all possible options را فعال کرده و فرمت ذخیره سازی فایل را از قسمت Compression: بر روی gzipped قرار میدهیم.

بخش های دیگر نیاز به تغییری ندارد. در نهایت بر روی گزینه Go کلیک میکنیم تا فایل بکاپ در سیستم شخصی ما ذخیره شود.

 

تهیه بکاپ دیتابیس از طریق سی پنل

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل شده و سپس از بخش Files ، گزینه Backup را انتخاب میکنیم.

حال در بخش Partial Backups ، در قسمت Download a MySQL Database Backup، بر روی نام دیتابیسی که میخواهیم فایل بکاپ آن را دانلود نماییم کلیک کرده تا فایل دیتابیس با پسوند «sql.gz.» به صورت فشرده شده در سیستم شخصی ما ذخیره شود.

همچنین برای بازگردانی فایل بکاپ دیتابیس میتوان از همین صفحه در نیز می‌توان در قسمت Restore a MySQL Database Backup ، با کلیک بر روی گزینه Choose File ، فایل بکاپ را از سیستم خود انتخاب کرده و سپس با کلیک بر روی گزینه Upload ، آن را ریستورنماییم.