ریدایرکت آدرس سایت از HTTP به HTTPS در هاست لینوکس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

زمانیکه برای روی وب سایت خود گواهینامه امنیتی SSL نصب مینمایید و میخواهید که کاربران سایت شما پس از وارد کردن آدرس سایت به سمت آدرس HTTPS سایت هدایت شوند، باید تغییراتی را در فایل اچ تی اکسس ( htaccess ) سایت اعمال نمایید. بنابراین باید رل هایی را تعریف نمایید تا در صورت وارد کردن تمامی حالات وب سایت شما ، کاربران به آدرس امن سایت هدایت شوند و استفاده از آدرس https وب سایت یک الزام باشد.در این مقاله نحوه ریدایرکت آدرس سایت از HTTP به HTTPS را آموزش خواهیم داد.

ریدایرکت وب سایت را با کمک فایل htaccess انجام میدهیم. فایل htaccess در تمامی هاست های لینوکسی وجود دارد اما به صورت مخفی. پس برای نمایش آن در هاست سی پنل باید نمایش فایل های مخفی در بخش فایل منیجر را فعال نمایید. دقت نمایید که قبل از انجام هر تغییری ابتدا از فایل های خود یک نسخه بکاپ تهیه نمایید. زیرا که انجام هرگونه تغییر در این فایل ممکن است منجر به خطا در سایت شود.

پس از وارد شدن به سی پنل هاست خود ، از file manager و سپس دایرکتوری public_html شوید.در صورت عدم نمایش فایل htaccess  وارد بخش setting شده و تیک گزینه Show Hidden Files (dotfiles)  را بزنید. فایل htaccess سایت را جهت ویرایش باز کرده و کد زیر را در آن قرار دهید :

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTPS} off [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^domain\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ https://domain.com/$1 [R=301,L]

در این کد هر جا که عبارت domain و com. درج شده، آنها را با نام و پسوند صحیح دامنه ی مورد نظر خود جایگزین کنید.

توجه داشته باشید که پیش از استفاده از این کد،حتما باید گواهینامه ی امنیتی SSL را بر روی هاست خود نصب کرده باشید. در غیر این صورت کد بالا به هیچ عنوان کار نخواهد کرد و سایت شما روی آدرس https قابل بارگذاری نخواهد بود.