روش های ارسال ایمیل از طریق اکانت ایمیل هاست

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در این مقاله قصد داریم با روش های ارسال ایمیل از طریق اکانت ایمیلی که در هاست ایجاد کرده ایم ، آشنا شویم. با این روش ها میتوانیم از طریق اکانت ایمیل هاست ، ایمیل ارسال کرده و ایمیل های دریافتی را نیز مشاهده کنیم.

 

جهت دسترسی به اکانت ایمیل هاست و ارسال ایمیل ۳ روش وجود دارد:

  • دسترسی به وب میل از طریق سی پنل
  • دسترسی مستقیم از طریق وب میل 
  • دسترسی از طریق برنامه های کلاینت مانند اوتلوک و ...

 

دسترسی به وب میل از طریق سی پنل

این روش در صورتی کاربرد دارد که دسترسی به بخش کنترل پنل سی پنل وجود داشته باشد که مستلزم نام کاربری و رمز عبور سی پنل است. از این طریق میتوان بدون داشتن اکانت ایمیل و پسورد به تمامی اکانت های ایمیل دسترسی داشته و به وب میل لاگین نمود. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام میدهیم:

ابتدا به کنترل پنل سی پنل لاگین نموده و سپس از بخش EMAIL ، گزینه Email Accounts را انتخاب میکنیم.

در صفحه باز شده ، در تب Email Accounts ، لیست اکانت های ایمیل ساخته شده قابل مشاهده است.

در مقابل هر اکانت ایمیل گزینه Access Webmail وجود دارد که با کلیک بر روی آن به صفحه وب میل بدون وارد نمودن رمز عبور لاگین خواهیم شد.

در صورتیکه برای اولین بار است که به وب میل وارد میشوید ،سه وب میل Horde, RoundCube و SquirreMail نمایش داده خواهد شد که میتوانید با استفاده از گزینه set as default یکی از این سه وب میل را به صورت پیشفرض قرار دهید تا از این پس بدون نمایش این صفحه وارد وب میل مورد نظر خود شوید.

ما وبمیل RoundCube را انتخاب میکنیم. حال در بخش Inbox میتوانید ایمیل های دریافتی را مشاهده کرده و از طریق گزینه Compose ایمیل ارسال نمایید.

 

دسترسی مستقیم به وب میل

این روش برای ارسال و دریافت ایمیل مناسبترین و امن ترین روش است.این روش برای افرادی مناسب است که به کنترل پنل سی پنل دسترسی نداشته و میخواهند وارد وب میل شده و ارسال و دریافت ایمیل داشته باشند.به عنوان مثال کارمندان یک سازمان که میخواهند به اکانت ایمیل خود دسترسی داشته باشند.با این روش میتوانند با داشتن اکانت ایمیل و رمز عبور آن به وب میل لاگین نموده و به صفحه شخصی خود دسترسی داشته باشند. در این روش جهت دسترسی به وب میل ، دامنه حتما باید فعال بوده و نیم سرورها بر روی دامنه ست شده و دامنه به هاست متصل باشد.سپس میتوان از طریق لینک های زیر به وب میل دسترسی داشت:

http://domainname.com:2095

https://domainname.com:2096 

که به جای domainname نام دامنه را وارد میکنیم.

در فیلد Email Address اکانت ایمیل هاست را وارد کرده و در فیلد Password ،رمز عبور اکانت را وارد میکنیم.در نهایت گزینه Log in را انتخاب میکنیم تا وارد وب میل شویم.