پارک دامنه و ادان دامنه در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم روش های اضافه کردن دامنه به هاست سی پنل ( cpanel ) را برای شما شرح دهیم. در هاست سی پنل شما میتوانید یک یا چندین دامنه به هاست خود متصل نموده و آنها را میزبانی کنید. روش های اضافه کردن دامنه به سی پنل شامل Aliases و Addon میباشد که به توضیح و تفاوت آنها میپردازیم.

روش های اضافه کردن دامنه به سی پنل :

شما میتوانید از دو روش Aliases یا Park domain ( پارک دامنه ) و Addon domain ( ادان دامنه ) دامنه های مورد نظر خود را به هاست سی پنل اضافه کنید.

Aliases یا پارک دامنه :

در این روش با پارک کردن هر دامنه بر روی دامنه اصلی ، محتوای دامنه اصلی نمایش داده خواهد شد. این روش برای کسانی کاربرد دارد که میخواهند وب سایت آنها با چندین آدرس دامنه در دسترس باشد. در این روش آدرس دامنه تغییر نخواهد کرد ولی محتوای وب سایت ها یکسان میباشد. به عنوان مثال اگر دامنه اصلی شما webdataco.com باشد با پارک دامنه های مختلف در سی پنل ، تمامی این وب سایت ها محتوایی همانند webdataco.com خواهند داشت.

۱. پس از وارد شدن به سی پنل خود از بخش DOMAINS گزینه Aliases را انتخاب نمایید.

 

 

۲. سپس درقسمت Create a New Alias در فیلد Domain دامنه جدید را وارد نموده و بر روی گزینه Add Domain کلیک نمایید .

 

 

Addon domain  یا ادان دامنه :

در این روش شما میتوانید وب سایت هایی متفاوت با محتوایی کاملا متفاوت با دامنه اصلی خود داشته باشید.  به عنوان مثال سایت webdataco.com با یک سیستم مدیریت محتوا میباشد و میتوان سایت negah.co.ir که دارای سیستم مدیریت محتوای دیگری میباشد را در هاست webdataco.com ادان کرد. اغلب این سرویس در هاست غیرفعال میباشد که باید در صورت نیاز درخواست خود را به بخش پشتیبانی هاستینگ ارسال نمایید.

۱. پس از وارد شدن به سی پنل خود از بخش DOMIANS گزینه Addon Domains را انتخاب نمایید.

 

 

۲. سپس در قسمت Create an Addon Domain در فیلد New Domain Name دامنه جدید را وارد نمایید. فیلدهای Subdomain و Document Root به صورت خودکار تکمیل میشوند.

 

 

منظور از Document Root پوشه ای است که محتوای دامنه جدید در آن قرار میگیرد.هر فایلی که در این پوشه قرار داده شود در دامنه جدید نمایش داده خواهد شد. شما میتوانید این مسیر را تغییر دهید. 

با استفاده از گزینه  Create an FTP account associated with this Addon Domain میتوانید یک اکانت FTP مربوط به مسیر Document Root برای دامنه جدید ایجاد نمایید.

 

جهت استفاده از هر یک از این روش ها باید ابتدا مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا باید دی ان اس های دامنه های خود را به دی ان اس های هاستی که روی دامنه اصلی تنظیم شده است، تغییر دهید.در صورتیکه از دی ان اس های هاست اطلاع ندارید میتوانید با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی از طریق پنل کاربری آنها را دریافت نمایید.

پس از ست شدن دی ان اس های دامنه حدود 1 الی 24 ساعت زمان نیاز است تا تغییرات آپدیت شود.