نمایندگی هاست چیست ؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

نمایندگی هاست یا Reseller چیست ؟

نمایندگی روشی از فروش است که در واقع در پس زمینه نمایندگی ، شرکت دیگری وجود دارد . در زمینه هاستینگ نیز چنین مفهومی وجود دارد. شما با خرید بسته نمایندگی هاستینگ به صورت ماهیانه و یا سالانه، میتوانید بدون نیاز به خرید سرور اختصاصی ، به فروش هاست مشغول شوید. حتی میتوانید بدون هیچ نامی از شرکت اصلی کسب و کار خود را انجام دهید. 

در نمایندگی هاستینگ، شما بدون نیاز به داشتن دانش خاصی میتوانید فروش هاست داشته باشید و تمامی تنظیمات سرور توسط مدیر سرور انجام خواهد شد. 

هر پلن نمایندگی دارای منابع و مشخصات خاصی هست که شما میتوانید بنابر نیاز خود و مشتریان آن را خریداری نمایید. دقت نمایید که این پلن ها دارای محدودیت هایی هستند مانند تعداد مشتریان قابل میزبانی و ...

پس از تهیه بسته نمایندگی ، بسته به اینکه نمایندگی لینوکس یا ویندوز باشد، اطلاعات نحوه استفاده از آن به ایمیل شما ارسال خواهد شد. معمولا برای نمایندگی هاست لینوکس کنترل پنل WHM و برای هاست ویندوز کنترل پنل Plesk ارائه میشود. با استفاده از این کنترل پنل ها میتوانید برای مشتریان خود هاست ایجاد کرده و آنها را مدیریت نمایید. 

همچنین نرم افزاری جهت مدیریت مشتریان و حسابداری به نام WHMcs وجود دارد که میتوانید آن را بر روی هاست خود نصب نمایید که تمامی کارها را به صورت خودکار انجام میدهد. دقت نمایید که این نرم افزار کاملا متفاوت با کنترل پنل WHM بوده و کار متفاوتی انجام میدهد.

WHMcs به حساب WHM متصل شده و به محض ثبت سفارش توسط مشتری ، ساخت حساب سی پنل و انجام تنظیمات آن را به طور خودکار انجام می دهد. همچنین دارای ماژول های پرداخت است که به بانک یا درگاه های واسط متصل شده که مبلغ را از مشتری گرفته و سپس به شما اطلاع می دهند و در نهایت اطلاعات سفارش مشتری را به وی تحویل می دهد. 

شما میتوانید بدون استفاده از WHMCs نیز نمایندگی هاست داشته باشید اما برای ایجاد هاست برای مشتریان باید به صورت دستی وارد WHM شده و اطلاعات را به مشتریان خود ارسال نمایید که مدیریت حساب مشتریان در بلند مدت دشوار خواهد شد.

همچنین شما باید کنترل پنلی در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا بتوانند توسط آن بر روی هاست خود مدیریت داشته باشند. کنترل پنل cpanel بدین منظور طراحی شده است.در واقع کنترل پنل ها رابطی هستند که به کاربران امکان استفاده از امکانات سرویس ، تحت وب و با استفاده از یک مرورگر را میدهند.

اگر شما طراح سایت هستید و میخواهید برای مشتریان خود وب سایت طراحی کنید ، حتما به هاست نیاز خواهید داشت و با داشتن نمایندگی هاست میتوانید کسب و کار خود را ارتقا دهید.

 

نمایندگی هاست Oversell

به عنوان مقال فرض کنید که شما دارای نمایندگی هاست ۱ گیگابایت هستید. در صورتیکه یک هاست یک گیگ بفروشید ، دیگر امکان فروش هاست دیگری را نخواهید داشت. در قابلیت Oversell شما میتوانید با همین شرایط هاست دیگری بفروشید. بدین صورت که هاست های فروخته شده از تمام فضای خود استفاده نکنند و خالی باشد.

در واقع ظرفیتی که قبلا آن را فروخته اید در صورتیکه توسط مشتریان استفاده نشود ، میتوانید از روش اورسل هاست استفاده نمایید.

در فروش هاست به روش اورسل رعایت موارد زیر الزامی است:

۱. تضمین دسترسی مشتری به تمام امکانات خریداری شده

۲. عدم کاهش سرعت یا کیفیت سرویس با اورسل کردن سرویس

۳. صداقت با مشتری در اعلام ویژگی های سرویس فروخته شده

۴. تاثیر کاهش قیمت تمام شده سرویس برای مشتری