مشکلات استفاده از قالب و افزونه نال شده وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم درباره قالب و افزونه های نال شده و مشکلاتی که با استفاده از آنها رخ خواهد داد ، صحبت نماییم.ابتدا به توضیح مفهوم قالب و افزونه نال شده میپردازیم و سپس به شرح دلایل عدم استفاده از این موارد خواهیم پرداخت.

 

قالب و افزونه نال شده چیست؟

زمانیکه یک نرم افزار ، قالب ، اسکریپت و یا افزونه ای که دارای لایسنس و قفل گذاری است ، توسط فرد و یا گروهی قفل آن شکسته میشود ، به آن محصول نال شده خواهند گفت.

در واقع محصول نال شده یک کپی از نسخه اصلی محصول است که در وب به اشتراک گذاشته میشود. برخی افراد به علت رایگان بودن این محصولات و عدم نیاز به پرداخت هزینه آن را به محصولات اورجینال ترجیح میدهند غافل از اینکه پس از مدتی هزینه های بییشتری را متحمل خواهند شد.

امنیت وب سایت ها با استفاده از محصولات نال شده به مخاطره افتاده و منجر به هک شدن وب سایت خواهد شد. زیرا که ممکن است افراد با شکستن قفل قالب و افزونه ها ، کدهای مخرب و امنیتی را داخل آن قرار داده و پس از نصب محصول توسط افراد این کدها به صورت خودکار شروع به فعالیت کرده و موجب ایجاد حفره امنیتی در وب سایت خواهد شد. بدین صورت که افراد به راحتی به وب سایت شما دسترسی داشته و میتوانند هر گونه فعالیتی بر روی وب سایت انجام دهند ، مانند نمایش تبلیغات و پاپ آپ. یکی از دلایل اصلی هک شدن وب سایت های وردپرسی ، استفاده از قالب ها و پلاگین های نال شده است.

اما مهمتر از همه، امنیت و یکپارچگی وب سایت ها با استفاده از این قالب ها و پلاگین های نال شده وردپرس به خطر افتاده و موجب هک سایت وردپرس خواهد شد. استفاده از این قالب ها و پلاگین های نال شده یک از دلایل اصلی هک شدن وب سایت های وردپرسیمی باشد.

 

مشکلات استفاده از قالب و افزونه های نال شده

 

۱. امنیت 

قالب ها و پلاگین های نال شده وردپرس به دلیل اینکه ممکن است حاوی کدهای مخرب باشند ، موجب ایجاد حفره امنیتی در وب سایت خواهند شد. این کدها میتوانند به صورت کاملا مخفی در میان کدهای وب سایت شما قرار گرفته و هکر خواهد تونست به راحتی به سایت نفوذ کرده و از آن سوء استفاده کند. حتی ممکن است اطلاعات وب سایت کاملا از دست برود.

همچنین سایت شما ممکن است از نتایج موتورهای جستجو  بعلت دارا بودن کدها و نرم افزارهای مخرب حذف شود و این برای سایت و سئو سایت وردپرس بسیار بد است.

 

۲. سئو

یکی دیگر از مشکلات استفاده از قالب و افزونه های نال شده ، امکان حذف شدن وب سایت از نتایج موتورهای جستجو باشد. به دلیل وجود کدهای مخرب در سایت و یا ارسال لینک های اسپم از طرف سایت شما ، لینک های وب سایت در موتورهای جستجو حذف خواهد شد.این کدها به سختی قابل شناسایی است و سایت با کاهش رتبه جستجو مواجه خواهد شد.

این فعالیت ها توسط مدیر سایت به سختی شناسایی می شوند، زیرا لینک ها به خوبی در کدها پنهان شده اند. به احتمال زیاد هنگامی که شما می خواهید به سایت خود وارد شوید به پیشخوان هدایت نمی شوید. با این حال، موتورهای جستجو به سرعت متوجه این موضوع خواهند شد و وب سایت شما را با کاهش رتبه جستجو و یا ثبت در لیست سیاه مجازات می کنند.

 

۳. حریم خصوصی

این محصولات به این علت که میتوانند کدهای مخرب مختلفی را در وب سایت شما جایگذاری کنند ، به اطلاعات وب سایت مانند نام کاربری ، پسورد ، آدرس ایمیل و ... دسترسی داشته و آنها را در اختیار هکر قرار دهند.

 

۴. سرعت

از دیگر مشکلات بارز استفاده از این محصولات نال شده ، افت سرعت شدید سایت است.  پس از نصب قالب و پلاگین نال شده ، کاهش سرعت سایت مشاهده خواهد شد که در نهایت ایجاد مشکل برای کاربران و کاهش بازدیدکنندگان سایت را در پی خواهد داشت.

 

۵. مشکلات قانونی

محصولات دارای لایسنس و مجوز به صورتی است که تنها افرادی که لایسنس آن را تهیه کرده باشند اجازه استفاده از آن را خواهند داشت در غیر اینصورت مشکل قانونی خواهد داشت. در ایران به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت بسیاری افراد بدون لایسنس قالب های نال را به مشتریان میفروشند. در صورتیکه سرورهای خارجی متوجه این موضوع شوند ، به شدت با آن برخورد خواهند کرد

 

۶. عدم دسترسی به آپدیت های بعدی

 اغلب قالب های و افزونه های وردپرس به صورت مرتب آپدیت هایی را جهت رفع نواقص ارائه خواهند داد که در صورت عدم وجود لایسنس معتبر امکان آپدیت آن ممکن نخواهد بود.این مساله منجر به ایجاد مشکلات و باگ های امنیتی شده و امکان هک شدن وب سایت را افزایش خواهد داد. همچنین با آپدیت وردپرس به جدیدترین نسخه ، قالب و افزونه های نیز جهت سازگاری با وردپرس باید آپدیت شوند که قالب و پلاگین نال شده این امکان را نخواهد داشت.

 

۷. مستندات آموزشی و پشتیبانی

از دیگر مشکلات قالب های نال شده ، عدم پشتیبانی و آموزش از جانب توسعه دهندگان این محصولات است. در صورت استفاده از محصولات نال هیچ آموزش و پشتیبانی نخواهید داشت.

 

وب سایت WordPress.Org دارای پلاگین ها و قالب های رایگان متعددی است که شما میتوانید آزادانه یکی را انتخاب نموده و جایگزین پلاگین نال شده نمایید و به صورت قانونی و به دور از نگرانی در امنیت ، بر روی وب سایت خود نصب کنید.