مطالب و نکاتی در رابطه با ایجاد صفحات وب

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مطالب و نکاتی در رابطه با ایجاد صفحات وب

 

در ابتدا باید بدانیم صفحات وب می‌توانند شامل مطالبی راجع به اطلاعات شخصی خودمان و هر چیزی که فکرش را می‌کنید باشند و در مرحله‌ی بعد باید بدانیم که با چه برنامه یا برنامه‌هایی می‌توانیم صفحات وب را ایجاد کنیم. البته بر خلاف گذشته که حتماً باید به زبان برنامه‌نویسی HTML وارد بوده و در ضمن زبان برنامه‌نویسی HTML هم سخت بود بخصوص برای افراد عادی که می‌خواستند خودشان یک Web Page ایجاد نمایند، اکنون با آمدن برنامه‌هایی شبیه واژه‌پردازها که فقط کافیست در آنها مطالب مورد نظر خود را تایپ نماییم و به راحتی تصاویر دلخواه خود را در آنها بچسبانیم که این امر کار ایجاد Web Page توسط افراد عادی را به میزان قابل ملاحظه‌ای آسان کرده است.

 

یکی از این برنامه‌ها Frontpage از بسته‌ی نرم‌افزاری Microsoft Office می‌باشد که جزو بهترین برنامه‌هایی است که برای ایجاد صفحات وب (از صفحات وب معمولی و ساده گرفته تا بسیار پیشرفته) می‌توان از آن بهره گرفت و در ضمن هنگام نصب ویندوز ۹۸ برنامه‌ی Frontpage Express هم نصب می‌شود که کار با این برنامه ساده بوده و برای افراد مبتدی و تازه کار و کسانی که تازه می‌خواهند پا به دنیای طراحی صفحات بگذارند می‌‌تواند مفید باشد که این برنامه در مسیر زیر قرار دارد:

 

Frontpage Express برنامه‌ی StartProgramsInternet Explorer

 

و همچنین برنامه‌ی آیکن Microsoft Frontpage نیز که قبلاً در موردش صحبت کردیم پس از نصب نرم‌افزار Microsoft Office در منوی Start گزینه‌ی Programs قرار می‌گیرد.

 

حال می‌توانید با توجه به دانش‌و توانایی و امکاناتی که دارید یکی از برنامه‌های گفته شده در بالا را انتخاب کرده و گام اول را در ایجاد یک Web Page بردارید و مطالب مورد نظر خود را که بطور مثال می‌تواند اطلاعاتی در مورد خودتان باشد را در وب سایت بگنجانید و عکس و لینک (پیوند) را نیز به آن بیافزاید. البته Web Page حتماً نباید متن، تصویر و لینک را با هم داشته باشد. می‌تواند فقط یک متن ساده باشد که این به سلیقه و دانش شما در زمینه‌ی طراحی صفحات وب بستگی دارد.

 

▪ در ضمن رعایت نکات زیر نیز می‌تواند برای شما مفید باشد:

 

۱) اولین صفحه‌ی هر سایتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید ظاهر زیبا و جذابی داشته باشد تا بیننده سایت را تشویق به دیدن آن کند و در حقیقت شخصی که از سایتتان دیدن می‌کند احساس کند که سایت شما ارزش وقت گذاشتن روی آن را دارد. قرار دادن تصاویر زیبا در رابطه با موضوع انتخابی و به کار بردن رنگ‌های متنوع نیز می‌تواند مفید باشد.

 

۲) سعی کنید که مطالب خود را طبقه‌بندی کنیم و در چندین صفحه قرار دهید و با Link این صفحات را به هم ارتباط دهیم. البته ذکر این مطلب هم ضروری است و آن این که سایت‌ها نباید حتماً دارای چندین صفحه باشد و حتی می‌تواند فقط یک صفحه داشته باشد.

 

۳) موضوع انتخابی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حتماً موضوعاتی را انتخاب نمایید که برای ببینده‌ی سایت و فردی که از اینترنت استفاده می‌کند تازگی و جذابیت داشته باشد و در کل ارزش دیدن و وقت‌ گذاشتن داشته باشد.

 

پس از این که سایت خودتان را بر روی کامپیوتر شخصی‌تان با یکی از برنامه‌های گفته شده ایجاد نمودید حالا نوبت قرار دادن سایتتان بر روی اینترنت است که دراین زمینه بعضی از سایت‌ها هستند که به صورت مجانی و بدون گرفتن هیچ هزینه‌ای این امکان را به شما می‌دهند که سایت خودتان را بر روی اینترنت قرار دهید تا همگان و در حقیقت کاربران اینترنت بتوانند از سایت شما دیدن نمایند و از آن استفاده کنند.

 

البته مطالبی که گفته شده بسیار خلاصه بود و هدف از ارایه آنها این بود که شما دوستان عزیز گامی هر چند کوچک در زمینه طراحی صفحات وب بردارید و نقطه‌ی شروعی باشد برای شمایی که به این موضوع علاقه دارید و می‌خواهید در این زمینه پیشرفت کنید