مدیریت ایندکس در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ایندکس در سی پنل چه کاری انجام می دهد؟

زمانیکه بازدیدکنندگان به وب سایت شما مراجعه میکنند ، مرورگر صفحات با اسامی پیشفرض (index.html، index.php و...) را نمایش میدهد.در صورتیکه در هاست شما این صفحات پیش فرض موجود نباشد ، مرورگر لیستی از فایل های موجود در هاست شما را نمایش خواهد داد که این مساله از نظر امنیتی مشکل دارد و باید از ایندکس شدن دایرکتوری های در سی پنل جلوگیری کرد. ایندکس شدن دایرکتوری ها به معنای فهرست شدن و نمایش تمامی فایل ها و پوشه های داخل یک هاست است.تعدادی از دایرکتوری های مانند mail ، log ، tmp و ... نباید ایندکس شود و یا هر دایرکتوری که میخواهید از دید موتورهای جستجو و دیگران پنهان بماند. هکرها نیز برای بدست آوردن وضعیت کامل فایل ها و دایرکتوری های هاست شما ابتدا آن را ایندکس میکنند. بنابراین با استفاده از قابلیتی به نام Indexes در سی پنل ، میتوان نحوه نمایش پوشه ها در وب سایت را تغییر داد و آن را مدیریت کرد.

 

مدیریت ایندکس ها در سیپنل

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش ADVANCED ، گزینه Indexes را انتخاب میکنیم.

حال در صفحه باز شده، مسیر فایل مورد نظر را پیدا کرده و سپس در این قسمت ۴ گزینه نمایش داده خواهد شد.

در صورت انتخاب گزینه Default System Setting ، مرورگر تنظیمات پیش فرضی که توسط شرکت هاستینگ به عنوان مثال index.html، index.php و... در نظر گرفته شده است، را نمایش خواهد داد.

در صورت انتخاب گزینه No Indexing ، نام فایل ها و توضیحات آنها نمایش داده نمی شود و تنها صفحه خطایی مبنی بر عدم دسترسی، نمایش داده می شود.

با انتخاب گزینه (Standard Indexing (filename only ، مرورگر لیستی از فایل های موجود را به نمایش می گذارد.

با انتخاب گزینه (Fancy Indexing (filename and description ، نام دایرکتوری و توضیحات مربوطه نظیر سایز فایلها، تاریخ تغییر و... نمایش داده خواهد شد.

 در نهایت جهت ذخیره تنظیمات بر روی گزینه Save کلیک میکنیم.