سفارشی سازی صفحات خطا در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از امکانات سی پنل به نام Error Pages بپردازیم. با استفاده از این قابلیت میتوانیم صفحات خطای سفارشی و مورد نظر خود را ایجاد نماییم.

زمانیکه بازدیدکنندگان به وب سایت شما مراجعه میکنند ، در صورتیکه در هر یک از بخش های وب سایت مشکلی جهت نمایش وجود داشته باشد ، وب سرور به صورت خودکار ، صفحات خطای پایه را نمایش خواهد داد که نشان دهنده مشکلی در وب سایت شما میباشد. هر کدام از مشکلات دارای کد خاص وضعیت خود هستند . با استفاده از امکان Error Pages در سی پنل قادر خواهید بود تا برای هر کد وضعیت http ، صفحه خطای سفارشی ایجاد نمایید.

آموزش ایجاد صفحات خطا ( Error Pages )

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش ADVANCED ، گزینه Error Pages را انتخاب میکنیم.

در صورتیکه در اکانت خود دامنه پارک ، ادان دامنه و یا اب دامین دارید ، در یک لیست کشویی نمایش داده خواهد شد که شما باید دامنه مدنظر خود را جهت سفارشی سازی نمایش خطای صفحات آن انتخاب نمایید.

پس از انتخاب دامنه مورد نظر در فیلد Managing ، در تب Edit Common Error Codes ، لیستی از ارورهای مختلف را مشاهده می کنید و میتوانید بر روی وضعیت کد خطا که می خواهید صفحه خطای آن را ویرایش نمایید کلیک کنید. در صورت عدم مشاهده کد وضعیت خطای مد نظر خود ، با انتخاب تب Show All HTTP Error Status Codes ، میتوانید تمامی کدهای وضعیت خطا را مشاهده نموده و سپس انتخاب نمایید.

پس از وارد شدن به صفحه کد مورد نظر ، اطلاعاتی که قصد دارید برای بازدیدکنندگان وب سایت نمایش داده شود را درون ادیتور وارد نمایید.کد html موردنظر خود را نیز در این قسمت وارد نمایید.

در نهایت بر روی گزینه Save کلیک میکنیم.


مشاهده میکنیم که صفحه خطای مورد نظر با اطلاعات مورد نظر ما با موفقیت ایجاد شده است.