رفع مشکل سنگین شدن دیتابیس وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.50 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله به معرفی افزونه ای جهت بهینه سازی و کاهش حجم دیتابیس وردپرس میپردازیم. یکی از مشکلاتی که ممکن است در وب سایت ها ایجاد شود، کند شدن دیتابیس است. تا زمانیکه دیتابیس بهینه و سالم نداشته باشید هر میزانی که قدرت سخت افزاری را افزایش دهید باز هم تاثیری در سرعت وب سایت شما نخواهد داشت. بهینه سازی به منظور حذف اطلاعات اضافی به منظور کارایی بهتر و سریعتر است. در این راستا یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی و کاهش حجم دیتابیس وردپرس به نام wp optimize در اختیار کاربران قرار گرفته است تا توسط آن بتوانند دیتابیس مرتب و بهینه داشته باشند.

معرفی افزونه wp optimize :

این افزونه یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی و کاهش حجم دیتابیس وردپرس است.توسط این افزونه میتوان بخش هایی از دیتابیس را که دارای اطلاعات اضافی میباشند، ویرایش و حذف نمود. مانند حذف فایل های زباله دان ، مطالب پیش نویس دلخواه ، رونوشت ها ،نطرات قدیمی و …

توصیه میشود این افزونه را از منوی افزونه ها و از طریق مخزن وردپرس دانلود نمایید. پس از دانلود و نصب این افزونه ، منویی در پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد که با کلیلک روی آن میتوانید تنظیمات این افزونه را مشاهده نمایید.

 

۱. حذف تمام پست های ذخیره شده خودکار وردپرس : از نسخه ۲.۶ وردپرس امکان ذخیره خودکار پست ها در حین نوشتن ایجاد گردید تا در صورت قطع برق و یا اینترنت بتوانید نوشته های خود را بازیابی کنید تا نوشته شما از دست نرود. در صورتیکه تعداد زیادی پست داشته باشید از هر کدام چند نسخه کپی خواهید داشت که کارآمد نبوده و باعث کند شدن وردپرس خواهد شد.توسط این گزینه میتوانید پست های ذخیره خودکار را حذف نمایید.پست های منتشر شده شما حذف نخواهد شد.

۲. با استفاده از این گزینه پست های موجود در زباله دان و پیش نویس های خودکار حذف خواهد شد.

۳. این گزینه دیدگاه های اسپم و دیدگاه موجود در زباله دان را حذف میکند.

۴. این گزینه دیدگاه های تایید نشده را حذف میکند.

۵. در این قسمت احتیاط کنید که تیک هر گزینه ای را نزنید. زیرا ممکن است برخی تنظیماتی که نیاز دارید حذف شود. گزینه remove pingback دیدگاه هایی که به صورت بازتاب باشند را حذف میکند.

۶. این گزینه دیتابیس وردپرس شما را بهینه میکند.

۷. با زدن گزینه اجرای تمام بهینه سازی انتخاب شده ، عملیات بهینه سازی شروع خواهد شد.

۸. در این قسمت حجم فعلی دیتابیس وهمچنین حجم کم شده از وردپرس شما توسط این دیتابیس نمایش داده میشود.

در این افزونه با رفتن به منوی اطلاعات جدول میتوانید جدول های دیتابیس ، حجم هر جدول و تعداد رکوردهای جداول و ... را مشاهده نمایید.

از طریق منوی تنظیمات میتوانید مواردی که در بالا ذکر شد را تنظیم نمایید تا به صورت دوره ای و خودکار اعمال شود. پیشنهاد میشود تا این قسمت را تنظیم نکنید و از حالت دستی استفاده نمایید.

 

برخی از ویژگی های افزونه WP Optimize برای وردپرس :

• پشتیبانی از زبان فارسی

• نمایش تعداد فایل های نیازمند بهینه سازی

• قابلیت حذف تمامی پیش نویس ها و رونوشت های بی مصرف از پایگاه داده

• بهینه سازی جدول ها در دیتابیس

• قابلیت استفاده از افزونه تنها برای مدیریت سایت

• نمایش منظم وضعیت پایگاه داده به صورت جدول

• قابلیت حذف اسپم ها و نظرات تایید نشده و ...

 

پیش نیاز های افزونه :

• ورژن ۳ وردپرس و بالاتر

• MySql ۵.۱ و بالاتر

• PHP ۵.۱ و بالاتر