تغییر Timezone هاست با استفاده از htaccess

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم نحوه تغییر Timezone هاست را با استفاده از فایل htaccess در سی پنل شرح دهیم.

هر سرور یک زمان یا Timezone دارد که معمولا بر اساس موقعیت فیزیکی سرور تنظیم شده است. به عنوان مثال سروری در فرانسه است و یک کاربر در ایران ممکن است برای اموری مانند مدیریت log سایت ، آمار بازدید ، کامنت‌ها و تعریف و عملکرد صحیح کرون جاب‌ها ، با مشکل مواجه شود. بنابراین باید Timezone ایران را بر روی هاست خود تنظیم کند.

در سرورهای مجازی و اختصاصی ، تغییر Timezone سرور با استفاده از کاربر روت وجود دارد در حالیکه در هاست اشتراکی این امکان غیرفعال بوده و تنها با فعال شدن به صورت اختصاصی توسط پشتیبان هاستینگ قابل انجام است.

به این نکته توجه نمایید که تغییر Time Zone سرور با ورژن PHP 5.3 یا بالاتر باید از طریق فایل  php.ini انجام شود که میتوانید آموزش آن را از طریق مقاله آموزش تغییر Timezone در سی پنل با استفاده از فایل php.ini مطالعه نمایید. پس از تغییر Timezone به صورت آنی اعمال شده و نیازی به ریست نمودن سرور نخواهید داشت.

جهت تغییر Time Zone یک سایت در هاست اشتراکی روش‌های مختلفی وجود دارد که به توضیح یکی از روش های آن میپردازیم.

برای تغییر timezone هاست اشتراکی با استفاده از فایل htaccess ، ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش FILES گزینه File Manager را انتخاب میکنیم.

 

حال وارد دایرکتوری public_html شده و سپس جهت ویرایش فایل htaccess بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Edit را انتخاب میکنیم.

سپس کد زیر را در فایل htaccess در بالای صفحه وارد کرده و جهت ذخیره تغییرات گزینه Save Changes را میزنیم.

#Adjust default time zone
SetEnv TZ Asia/Tehran