آموزش تغییر Timezone در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.50 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در هاست های اشتراکی برای عملکرد صحیح برخی قابلیتها مانند کرون جابزها و همچنین مدیریت لاگ ها ، نیاز هست تا زمان هاست ( TimeZone ) را تغییر دهیم. برای انجام این کار راه های مختلفی وجود دارد که معمولترین آن از طریق فایل php.ini میباشد.

در این مقاله با نحوه تغییر TimeZone هاست از طریق فایل php.ini آشنا خواهیم شد.

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش SOFTWARE ، گزینه MultiPHP INI Editor را انتخاب میکنیم.

در این قسمت دو تب وجود دارد. در تب Basic Mode ، دامنه مورد نظر را از لیست کشویی انتخاب کرده و سپس گزینه Apply را انتخاب میکنیم. با انجام این کار فایل php.ini به صورت خودکار ساخته شده و در دایکتوری public_html هاست موجود می باشد.در صورتیکه فایل php.ini را از قبل ایجاد کرده باشید ، نیازی به انجام مجدد این مراحل نیست.

جهت تنظیم Timezone برروی تب Editor Mode در همین بخش کلیک کرده و دامنه مورد نظر را انتخاب میکنیم.

سپس کد زیر را در خط 17 ، وارد نموده و جهت ذخیره تنظیمات گزینه Save را انتخاب میکنیم.

date.timezone = "Asia/Tehran"

برای تغییر Time Zone سایت بوسیله php.ini نیاز است تا دسترسی استفاده از php.ini را داشته باشید. بدلایل امنیتی مدیران سرورها قابلیت php.ini اختصاصی را مسدود میکنند. در صورتیکه قابلیت php.ini اختصاصی مسدود شده باشد میتوانید با استفاده از فایل htaccess نیز نسبت به تغییر Timezone اقدام نمایید که میتوانید آموزش آن را در مقاله تغییر Timezone هاست با استفاده از htaccess در سی پنل مطالعه نمایید.