انتقال بکاپ از طریق اف تی پی در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از امکانات کنترل پنل سی پنل هاست لینوکس این است که میتوانید بکاپ هاست خود را از طریق اف تی پی به سرور دیگری منتقل نمایید.بدین صورت که ابتدا بکاپ تهیه شده و به یک سرور اف تی پی منتقل خواهد شد.بکاپ گیری از اطلاعات در سرور دیگر به غیر از سرور فعلی ، میتوانید به امنیت هر چه بیشتر اطلاعات هاست کمک کند. در این مقاله قصد داریم نحوه انتقال بکاپ از طریق اف تی پی ( Remote FTP Server ) در سی پنل را شرح دهیم.

 

انتقال بکاپ از طریق اف تی پی در کنترل پنل سی پنل هاست لینوکس

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل شده و سپس از بخش FILES گزینه Backup را انتخاب میکنیم. در صفحه Backup ، در قسمت Full Backup ، بر روی گزینه Download a Full Website Backup کلیک میکنیم.

حال در صفحه باز شده ، در قسمت Generate a Full Backup ، در فیلد Backup Destination ، که محل ذخیره سازی بکاپ خواهد بود را بر روی گزینه Remote FTP Server را قرار میدهیم.

در فیلد Email Address ، ایمیل خود را وارد کرده تا پس از اتمام بکاپ ، ایمیلی جهت اتمام عملیات ارسال شود.

بکاپ گیری در این روش نیز به شیوه معمول میباشد تنها تفاوت در این است که پس از اخذ بکاپ ، فایل بکاپ به صورت خودکار در سرور اف تی پی کپی خواهد شد.

با انتخاب گزینه Remote FTP Server ، فیلدهای مربوط به اطلاعات سرور اف تی پی نمایش داده خواهد شد که باید تکمیل شود.

در فیلد Remote Server ، آدرس آی پی و یا دامنه سرور اف تی پی را وارد میکنیم

در فیلد Remote User ، نام کاربری اکانت اف تی پی را وارد میکنیم.

در فیلد Remote Password ، پسورد اکانت اف تی پی فیلد قبلی را وارد میکنیم.

در فیلد Port ، پورت سرور اف تی پی خود را وارد میکنیم. در صورت عدم تغییرات در سرور اف تی پی ، پورت پیشفرض اف تی پی 21 میباشد.

در فیلد Remote Dir ، آدرس فولدری که در سرور اف تی پی برای بک آپ ایجاد کرده ایم را وارد میکنیم.

در نهایت جهت شروع عملیات بکاپ ، بر روی گزینه Generate Backup کلیک میکنیم.سی پنل پس از بکاپ گیری از اطلاعات هاست ، به صورت خودکار آن را به سرور اف تی پی منتقل کرده و همچنین یک ایمیل به ایمیل ما ارسال خواهد شد. سپس میتوانیم به سرور اف تی پی  مراجعه کرده و به فایل بکاپ دسترسی داشته باشیم.

توجه نمایید که مدت زمان پروسه بکاپ گیری بسته به حجم اطلاعات هاست متغییر خواهد بود.