انتخاب نام دامنه مناسب

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نام دامنه سایت ( Domain Name ) چیست ؟

دامنه مشخصه ای منحصر بفرد و مهترین قسمت تشکیل دهنده یک وب سایت است که وب سایت توسط آن در اینترنت شناخته میشود. دامنه از یک یا چند بخش به نام label تشکیل شده است. نام دامنه از ۳ الی ۶۴ کاراکتر بوده و میتوان از اعداد و خط تیره در آن استفاده کرد ولی کاراکتر فاصله در آن قابل استفاده نیست.

شما میتوانید بر اساس شرکت یا برندی که دارید یک نام برای دامنه انتخاب و ثبت نمایید و دقت کنید که ترکیب نام و پسوند دامنه نباید قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده باشد.

همواره قبل از طراحی سایت و انجام امور مربوط به سئو و بهینه سازی، اولین قدم انتخاب نام مناسب برای وب سایت است.بهترین انتخاب نام دامنه این است که کوتاه بوده و دارای مفهوم به زبان فارسی و یا انگلیسی باشد. زیرا که وب سایت هایی با نام کوتاه و با معنی راحتتر به خاطر سپرده میشوند.

 

 

فاکتورهای انتخاب نام دامنه مناسب :

۱. انتخاب نام کوتاه برای دامنه : سعی کنید نام دامنه را به گونه ای انتخاب کنید که کوتاه بوده و به راحتی قابل حفظ کردن باشد تا علاوه بر دسترسی سریع به راحتی قابل معرفی به دیگران باشد.

موارد زیر در به خطر سپردن نام دامنه شما موثر است :

• کم بودن تعداد کاراکترهای دامنه به صورتیکه مفهوم آن از بین نرود. به خصوص وب سایت هایی که تنها به صورت آنلاین فعالیت میکنند.

• در صورتیکه نام دامنه یک کلمه فارسی میباشد که با کاراکترهای انگلیسی نوشته شده است، باید به معمولترین شکل ممکن نوشته شود تا کاربر بارها نام دامنه را به صورت غلط تایپ نکند.

۲. وب سایت شما را به خوبی توصیف کند : در صورتیکه وب سایت شما در زمینه خاصی فعالیت میکند سعی کنید که نام دامنه مطابق با نوع فعالیت وب سایت شما باشد. به طوری که هر شخصی با شنیدن نام دامنه شما قادر باشد محتوای آن را به خوبی حدس بزند.

۳. استفاده از نام منحصر بفرد و عدم استفاده از نام مشابه دیگران : سعی کنید تا برای نام وب سایت خود از نام وب سایت های مشابه استفاده نکنید.زیرا که اعتبار شما متعلق به شماست و ممکن است بر اعتماد کاربران شما تاثیر منفی بگذارد.

۴. نام دامنه از نظر املایی مشکل نباشد : نامی را انتخاب کنید که به راحتی تایپ شده و از نظر املایی مشکل نباشد. مثلا از به کار بردن حروفی مانند P , Z , X , C اجتناب کنید.

۵. عدم استفاده از خط تیره و اعداد در نام دامنه : سعی کنید که از خط تیره و اعداد در نام دامنه استفاده نکنید.زیرا که به خاطر سپردن و تایپ آن را مشکل میکند.

۶. استفاده از پسوندهای رایج : استفاده از پسوندهایی مانند com. و org. که شناخته شده هستند میتواند ترافیک بیشتری به وب سایت شما ایجاد نماید.

۷. موتورهای جستجو را در نظر بگیرید : قرار دادن کلمه کلیدی اصلی زمینه فعالیت وب سایت در نام دامنه اولویت نمایش سایت در نتایج جستجو را بالا میبرد.

۸. حقوق مولف را در نظر داشته باشید : انتخاب نام دامنه اشتباه چه سهوا و چه عمدی توسط شما میتواند از بین رفتن یک نام دامنه عالی و یا یک شرکت بزرگ شود و باید همیشه مطمئن شوید که نام سایت شما حقوق کپی رایت یک شرکت دیگر را نقض نکند.