آشنایی با ابزار Site Publisher در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

Site Publisher امکانی است که با استفاده از آن میتوانیم به راحتی یک وب سایت راه اندازی کنیم.البته باید توجه داشته باشید که از این ابزار نمیتوان برای طراحی وب سایت های پیشرفته و داینامیک مانند فروشگاه آنلاین ، استفاده نمود و تنها میتوان یک وب سایت ساده همراه با یک صفحه ایندکس جهت معرفی کسب و کار خود راه اندازی کرد.

 

کاربرد ابزار Site Publisher

۱. راه اندازی وب سایت با قالب شخصی

۲. راه اندازی وب سایت با قالب تجاری

۳. ایجاد صفحه ایندکس سایت در حال راه اندازی ( آفلاین )

 

راه اندازی سایت توسط ابزار site publisher در سی پنل

قبل از شروع کار توجه نمایید که در صورتیکه در حال حاضر وب سایت شما طراحی شده و فعال است ، به هیچ عنوان این قابلیت را بر روی وب سایت خود فعال نکنید. زیرا که به محض فعالسازی آن ، یک سری فایل و دایرکتوری به روت اصلی هاست شما اضافه شده و وب سایت شما دچار اختلال شود.بنابراین این ابزار برای افرادی کاربرد دارند که در مرحله ابتدایی طراحی وب سایت خود میباشند.

برای راه اندازی سریع یک وب سایت ساده از طریق ابزار site publisher ، ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش DOMAINS ، گزینه Site Publisher را انتخاب میکنیم.

در قسمت Select a Domain میتوانید مشخص کنید که این ابزار بر روی کدام دامنه فعال شود.در صورتیکه ساب دامنه و یا ادان دامین داشته باشید میتوانید از این ابزار برای این گزینه ها نیز استفاده نمایید.

در قسمت Select a Template  قالب های آماده سی پنل نمایش داده میشود.بسته به نیاز خود میتوانید یکی از این قالب ها را انتخاب نمایید.

مرحله نهایی Customize and Publish است که بسته به انتخاب قالب موردنظر ، تنظیماتی نمایش داده خواهد شدکه باید فیلدهای آن را تکمیل کنیم.به عنوان مثال در فیلد چهارم شماره تماس و در فیلد ششم آدرس ایمیل خود را وارد میکنیم. در قسمت Primary Color و Accent Color رنگ های پیشفرض قالب قابل تغییر است.

در فیلد Google Analytics Tracker ID ، میتوانیم آی دی اکانت گوگل آنالیتیکس خود را وارد نمایید تا در آینده بتوانیم در گوگل آنالیتیکس آمار دقیقی از بازدید های این صفحه داشته باشیم.در نهایت بر روی گزینه Publish کلیک میکنیم تا پیغام You successfully published your website نمایش داده شده و وب سایت نمایش داده شود.

در صورتیکه بخواهیم اطلاعات وارد شده را ویرایش نماییم ، مجدد بر روی قالب کلیک کرده و مشخصات را مجدد وارد میکنیم.

 

حذف سایت ایجاد شده توسط site publisher در سی پنل

برای انجام این کار از بخش FILES در کنترل پنل سی پنل ، وارد File Manager هاست شده و وارد دایرکتوری public_html میشویم.

فولدرهای ایجاد شده توسط site publisher برای وب سایت را ، انتخاب کرده و آن ها را حذف میکنیم.