آشنایی با Virtual Directories در پلسک

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از کاربردهای اصلی دایرکتوری مجازی ( virtual Directory ) ، ایجاد یک دایرکتوری خاص بر روی سرور است که درون مسیر اصلی هاست قرار نگرفته و میتوانیم با ایجاد دایرکتوری دلخواه در مسیر Httpdocs ، و با وارد کردن مسیر آدرس آن ، به محتویات آن دست یابیم.

به طور مثال با ایجاد دایرکتوری مجازی Video در مسیر اصلی Httpdocs ، میتوانیم با آدرس زیر به محتویات آن دسترسی داشته باشیم.

http://www.domainname.com/ Video

در واقع با استفاده از این قابلیت میتوان برای کاربران ، یک فولدر در هاست با آدرس اختصاصی ایجاد نمود که با استفاده از آن آدرس برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

 

نحوه ایجاد virtual directory در کنترل پنل پلسک هاست ویندوز

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و سپس از منوی سمت چپ گزینه Websites & Domains را انتخاب میکنیم.سپس از بخش میانی صفحه ، بر روی گزینه Virtual Directories کلیک میکنیم. 


حال در صفحه Virtual Directory ، در تب Virtual Directories ، بر روی گزینه Create Virtual Directory کلیک میکنیم.

 

در صفحه Create Virtual Directory ، در فیلد Name  ، نام دایرکتوری را وارد کرده و در گزینه های بعدی مجوز های لازم را برای آن تعیین میکنیم. در نهایت جهت ذخیره تغییرات بر روی گزینه OK کلیک میکنیم.


حال در صفحه Virtual Directory ، از طریق گزینه Directory Properties ، تنظیمات آدرس دهی مربوط به دایرکتوری ایجاد شده را اعمال نماییم.

 

در فیلد Path ، میتوانیم مسیر فولدر مورد نظر را انتخاب نموده و با استفاده از گزینه های Read/Write Permission میتوان مجوزهای دسترسی خواندن و نوشتن به فولدر مربوطه را تعیین نمود. در انتها جهت ذخیره تغییرات بر روی گزینه Ok کلیک میکنیم.