ZendGuard چیست ؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 2.25 (2 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همانطور که میدانید امنیت و عدم تغییر سورس اصلی برنامه های طراحی شده ،مقوله بسیار مهمی است و باید آن را به نحوی کدگذاری نمود. برای انجام این کار نرم افزاری به نام Zend Optimizer توسط توسعه دهندگان پی اچ پی ایجاد و توسعه یافت که با استفاده از آن میتوانید سورس برنامه خود را کد نمایید.

 

برنامه Zend Optimizer

برنامه Zend Optimizer این امکان را به شما میدهد تا فایل هایی که توسط Zend Guard کد شده است را اجرا کنید. حتما به این نکته توجه کنید که پس از کد کردن اسکریپت و برنامه خود ، باید برنامه Zend Optimizer بر روی سرویس هاستینگ شما نصب شده باشد تا برای سرور قابل تفسیر بوده و بازدیدکنندگان وب سایت بتوانند اسکریپت شما را مشاهده کنند.

برای اینکه متوجه شویم که zend بر روی سرور نصب شده است یا خیر ، یک فایل با پسوند php در فضای میزبانی وب سایت ایجاد کرده ، کد زیر را در این فایل قرار داده و سپس آدرس این فایل را در مرورگر وارد میکنیم.

<?php

phpinfo();

?>

صفحه ای باز خواهد شد که در صورت وجود zend مشخص میشود که بر روی سرور نصب است و میتوان از آن استفاده کرد.

 

تفاوت Zend Optimizer  و  Zend Guard

با استفاده از برنامه Zend Optimizer میتوان کدهای رمزگذاری شده توسط برنامه Zend Guard را تفسیر کرد.

Zend Guard میتواند تمام متون ساده پی اچ پی را به یک فرمت باینری جدید تبدیل کند. هنگام رمز گذاری ، فایلهای جدید به طور منظم به جای فایل های پی اچ پی قرار میگیرند. از ویژگیهای برنامه Zend Guard ، کد کردن فایل و ایجاد لایسنس برروی فایل است.

شرکت Zend Technologies ، در نسخه ۵.۲ PHP ، به کار لودر Zend Optimizer پایان داده و برای نسخه ی ۵.۳ PHP لودر جدیدی به نام  Zend Guard Loader را معرفی کرده است.

۵.۲ --- > Zend Optimizer

۵.۳ --- > Zend Guard Loader

 

کسانی که مشکل Zend Optimizer دارند باید اسکریپت خود را برای استفاده از PHP ۵.۳ و Zend Guard Loader انطباق داده و آپدیت کنند . 

در صورت مواجه شدن با ارور Optimizer در نسخه ی جدید PHP ۵.۳ راه حل زیر وجود دارد.

  • دانگرید نسخه ی PHP به ۵.۲ و نصب دستی Zend Optimizer 
  • انطباق سازی اسکریپت مورد استفاده با شرایط جدید 
  • عدم پشتیبانی فضای میزبانی از نسخه ی ۵.۲ PHP و ZendOptimizer