Leech Protection در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از امکانات کنترل پنل سی پنل leech protection است که به کاربران این امکان را میدهد تعداد دفعات لاگین به دایرکتوری های هاست را محدود کرده و در نتیجه امنیت بیشتری را برای وب سایت خود فراهم کنند. بدین صورت میتوانند فعالیت های مشکوک در ارتباط با دفعات لاگین به دایرکتوری های هاست را بررسی و در بازه زمانی مشخصی محدود کنند.

به عنوان مثال میتوان تنظیمات leech protection را به گونه ای انجام داد که هر کاربر تنها ۵ مرتبه در هر ۲ ساعت اجازه لاگین داشته باشد در غیر اینصورت حتی با صحیح بودن اطلاعات لاگین، امکان دسترسی نخواهد داشت و با ارور internal server error مواجه خواهد شد. همچنین  یک ایمیل اخطار به مدیر وبسایت ارسال و اکانت مورد نظر مسدود خواهد شد.

 

نحوه پیکربندی Leech Protection در سی پنل

برای انجام این کار ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست لینوکس شده و از بخش SECURITY ، گزینه Leech Protection را انتخاب میکنیم.

در صفحه Leech Protection ، دایرکتوری های هاست به صورت یک نمودار نمایش داده شده است. برای انتخاب دایرکتوری مورد نظر ، بر روی نام آن کلیکی میکنیم.برای مشاهده مسیرهای زیر مجموعه دایرکتوری باید بر روی آیکون کناری نام دایرکتوری که به شکل پوشه است ، کلیک کنیم. پس از انتخاب مسیر مورد نظر ، بر روی نام آن کلیک میکنیم.

در صفحه باز شده تنظیمات مورد نظر را به صورت زیر وارد میکنیم:

در فیلد Number of Logins Per Username Allowed in a 2-Hour Period ، تعداد دفعات مجاز لاگین توسط هر کاربر را در بازه زمانی ۲ ساعته، مشخص میکنیم.

در فیلد URL to Redirect Leech Users to ، آدرسی وارد میکنیم که کاربر پس از رد شدن از محدودیت تعیین شده ، کاربر به آن ارجاع داده شده و متوجه این محدودیت بشود.

با فعال کردن گزینه Send Email Alert To ، یک آدرس ایمیل تعیین میکنیم تا در صورت اعمال محدودیت، گزارش آن به این ایمیل ارسال شود.

با فعال کردن گزینه Disable Compromised Accounts ، در هنگام محدودیت، اکانت کاربر مسدود شده و رمز عبور کاربر نیز تغییر خواهد کرد.

در نهایت پس از وارد کردن تنظیمات مورد نظر، گزینه Enable را جهت فعال سازی Leech Protection انتخاب میکنیم.

برای غیرفعال کردن Disable Protection ، از گزینه Disable استفاده میکنیم.

جهت مدیریت کاربران و اطلاعات لاگین میتوانیم از قسمت Manage Users در انتهای صفحه، به بخش Directory Privacy مراجعه کنیم.