نحوه خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله با نحوه خروجی گرفتن ( Export ) از تمامی جداول دیتابیس با فرمت sql. از طریق phpMyAdmin در کنترل پنل سی پنل آشنا خواهیم شد.

ابتدا به توضیح کاربرد خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس میپردازیم.در صورتیکه بخواهیم وب سایت خود را از هاست لوکال به هاست منتقل کرده و یا اینکه بخواهیم هاست فعلی را به هاست دیگری انتقال کنیم ، ابتدا باید از فایل های سایت خود بکاپ تهیه کرده و آنها را در هاست جدید آپلود نماییم.

همچنین باید اطلاعات دیتابیس سایت خود را به هاست جدید منتقل کنیم  که در اینصورت میتوانیم از طریق ابزار phpMyAdmin در سی پنل یک فایل خروجی sql. از دیتابیس تهیه کرده و مجدد آن را در هاست جدید از طریق phpMyAdmin ایمپورت نمایید.

نحوه ایمپورت کردن دیتابیس از طریق phpMyAdmin در سی پنل را میتوانید در مقاله قبلی مشاهده نمایید.

ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش Databases گزینه phpMyAdmin را انتخاب میکنیم.

حال در صفحه phpmyadmin در سمت چپ صفحه ، بر روی دیتابیسی که میخواهیم از آن خروجی بگیریم ، کلیک میکنیم.پس از نمایش تمامی جداول دیتابیس ، بر روی گزینه Export در منوی بالای پنل کلیک میکنیم.

در قسمت Export method ،  دو حالت کلی برای خروجی گرفتن از دیتابیس وجود دارد:

۱. Quick - display only the minimal options که بدون نیاز به تنظیمات خاصی میتوان از دیتابیس خروجی گرفت.

۲. Custom - display all possible options که با استفاده از این گزینه میتوان تنظیمات خاصی مانند انتخاب جداول خاصی برای خروجی گرفتن و یا تهیه خروجی با انکودینگ های خاص ، اعمال نمود.در این حالت میتوان با سازگارترین حال با هاست مقصد ، از دیتابیس فایل خروجی sql. تهیه کرد.

حال گزینه اول را انتخاب میکنیم و در قسمت Format ، SQL را انتخاب کرده و بر روی گزینه Go کلیک میکنیم تا فرآیند دانلود فایل شروع شود.بسته به حجم جداول دیتابیس ، مدت زمان بیشتری برای تکمیل این پروسه نیاز است.

از این پس میتوانید فایل های خروجی sql. از دیتابیس هاست فعلی را به هاست دیگری منتقل نمایید.