دلایل کندی سرعت وب سایت وردپرسی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کند بودن سرعت وب سایت از عواملی است که منجر به افت بازدید از وب سایت شما خواهد شد. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز پس از مدتی این افت سرعت هم برای وب سایت و هم برای پیشخوان رخ خواهد داد. عوامل مختلفی در افت سرعت و عملکرد وردپرس تاثیرگذار میباشند:

  • نسخه پایین وردپرس و عدم آپدیت آن به آخرین نسخه منتشر شده
  • نصب افزونه های زیاد و عدم به روز رسانی آن
  • مشکل در کدنویسی قالب
  • استفاده از افزونه و قالب نال
  • استفاده از هاست با منابع پایین

حال باید متوجه شویم که این مشکل کندی سرعت مرتبط با کدام یک از این موارد میباشد.در ادامه به شرح موارد بالا و همچنین معرفی افزونه هایی جهت رفع اشکال کندی سرعت وب سایت میپردازیم.

 

نسخه پایین وردپرس

توجه نمایید که همواره وردپرس خود را به جدیدترین نسخه به روز رسانی نمایید. هر چند وقت یکبار از سوی توسعه دهندگان وردپرس ، نسخه جدید منتشر میشود.برای جلوگیری از افت سرعت وب سایت وردپرسی و بهبود عملکرد آن ، همواره آن را به جدیدترین نسخه آپدیت نمایید.دقت کنید که پیش از آپدیت وردپرس، حتما از سایت بکاپ تهیه نمایید.

 

مشکل در کدنویسی قالب نصب شده

گاهی با نصب قالبی جدید در وردپرس ، وب سایت با افت سرعت مواجه خواهد شد. بدین علت که کدنویسی درستی ندارند. جهت بررسی این موضوع ، این قالب را غیرفعال کرده و سپس یکی از پوسته های پیشفرض وردپرس را فعال نمایید. دقت کنید که پیش از انجام هر تغییر در وب سایت ، از آن بکاپ تهیه نمایید.در صورتیکه با انجام این کار مشکل کندی سرعت رفع شد ، در نتیجه مشکل از قالب بوده و باید یک قالب مناسب جایگزین آن نمایید.

 

استفاده از افزونه و قالب نال

یکی از رایج ترین مواردی که منجر به افت سرعت وب سایت وردپرسی خواهد شد ، استفاده از افزونه و قالب نال و عدم آپدیت آن میباشد. در صورتیکه پس از آپدیت افزونه ، مشکل افت سرعت رفع نشد ، ابتدا تمام افزونه های وب سایت را غیرفعال نمایید. در صورت رفع مشکل ، باید افزونه ها را بررسی نمایید. حال یک به یک افزونه ها را غیرفعال کرده و هر بار سایت را رفرش کنید. در نتیجه وب سایتی که مشکل دارد را پیدا کرده و نسبت به غیرغعال کردن و حذف آن اقدام نمایید.

 

استفاده از هاست با منابع پایین

با توجه به منابعی که وب سایت شما نیاز دارد باید پلن هاست خود را انتخاب نمایید. در صورتیکه منابع هاست برای وب سایت شما کافی نباشد ، افت سرعت سایت و همچنین پیشخوان وردپرس را تجربه خواهید کرد. در نتیجه جهت راه اندازی وب سایت خود ، به منابعی که هاست در اختیار شما خواهد گذاشت بسیار دقت نمایید. در صورتیکه نیازمند منابع اختصاصی و سرعت بیشتر هستید ، میتوانید سرور مجازی تهیه نمایید.

همچنین میتوانید با استفاده از افزونه های اشکال یابی وردپرس ، نسبت به بررسی و رفع کندی آن اقدام نمایید. افزونه هایی مانند Debug Bar و Debug Bar Slow Actions که اطلاعات بیشتری را جهت اشکال یابی وردپرس در اختیار ما قرار خواهند داد. جهت آشنایی با نحوه کار این افزونه ها به مقاله معرفی افزونه Debug Bar در وردپرس مراجعه نمایید.