تفاوت رکوردهای A Record و CNAME

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.50 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در اینترنت هر وب سایت با یک آی پی مشخص میشود . از آنجایی که به خاطر سپردن آی پی های مختلف دشوار است ، 

بنابراین از نام دامنه استفاده میشود. برای اینکه نام دامنه ای که وارد میکنید به آدرس آی پی تبدیل شود ، از سرویس دهنده ای به نام DNS  استفاده میشود که تبدیل نام به آی پی و بالعکس را انجام میدهد.

DNSها دارای رکوردهای متعددی هستند که به عنوان رکوردهای مرجع یا Resource Records شناخته شده و در فایلی به نام Zone File در DNS server  قرار گرفته اند. رکوردهایی مانند  A Record ، CNAME، AAAA Record،Mail Exchanger  و ...

از مهم ترین و پر کاربردترین رکوردهای موجود در DNS ها رکوردهای A Record و CNAME میباشد.

رکوردهایی که نام دامنه را به آدرس های IP تبدیل میکند ، A Record  نامیده میشود. CName رکوردی است که به یک رکورد دیگر اشاره می کند. در صورتیکه بخواهید بر روی یک آدرس آی پی چندین سرویس داشته باشید ، که دارای نام های مختلفی هستند ، میتوان یک یا چند CName ایجاد کرد که به این آدرس آی پی اشاره می کنند.

حال به بیان تفاوت های میان رکوردهای A Record و CNAME می پردازیم.

مهمترین تفاوت A Record  با CName Record  در این است که A Record به یک آدرس آی پی اشاره میکند در حالیکه  CName Record  به آدرس آی پی اشاره نکرده و به یک A Record دیگر یا نام دامنه دیگر اشاره می کند. 

تفاوت دیگر مرتبط با اجزای تشکیل دهنده این رکوردها است. رکورد A دارای ۳ بخش اصلی میباشد: نام دامنه یا زیر دامنه ، time-to-live که به صورت مخفف TTL که مدت زمان مورد نیاز برای کش شدن رکوردها توسط DNS server  میباشد و بخش سوم که آدرس آی پی است. حال آنکه رکورد CNAME دو بخش اصلی دارد که یکی نام هاست یا میزبان و دیگری مقصد نهایی رکورد است. در رکورد CNAME نیازی به استفاده از آی پی نیست و تنها به یک نام دامنه نیاز است.

در واقع یافتن یک رکورد CNAME یعنی شروع یک جستجو و رکورد A Record یعنی پایان یافتن جستجو. 

وجود تعداد زیاد رکوردهای A هرگز Loop ایجاد نمیکند. استفاده زیاد از رکورد CNAME، میتواند منجر به مشکل در طراحی شبکه و وب سرور شود. تداخل CName های زیاد می تواند باعث ایجاد شدن لوپ ها تکراری و بی نهایت شود.

به عنوان مثال دو رکورد CName ایجاد شده که هر دو به یک رکورد A اشاره می کنند ممکن است فرآیند Reverse دچار Loop شود در صورتیکه این مشکلات برای رکوردهای A به وجود نمی آید.

از مشکلات دیگری که ممکن از در استفاده از رکورد CNAME به وجود آید ، کاهش سرعت سرور است. در صورتیکه ساب دامین های متفاوتی ایجاد کرده و هر ساب دامین تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشد ، این کار موجب ایجاد ترافیک بالایی برای سایت شده و منجر به افت سرعت آن خواهد شد.