کاربرد Trace Route در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 با استفاده از قابلیت Track DNS  میتوانید اطلاعات سرور میزبان یک وب سایت را پیدا کرده و یا مسیر شبکه را از رایانه خود به سرور میزبان وب سایت شما ، ردیابی کنید.

 برای استفاده از این قابلیت ، ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شده و سپس از بخش ADVANCED ، گزینه Track DNS را انتخاب میکنیم.

حال در صفحه Track DNS ، دو قسمت نمایش داده خواهد شد.

Domain Lookup که اطلاعاتی از قبیل ip که دامنه به آن متصل هست ، dns های دامنه و … . را نمایش خواهد داد.

با استفاده از آن میتوان اطلاعات یک دامنه را بررسی کرد.برای این کار باید نام دامنه مورد نظر خود را در فیلد Enter a domain to look up وارد کرده و سپس گزینه Look Up را بزنید.پس از انجام این کار وارد صفحه ای میشویم که اطلاعات دامنه مانند  ip، DNSها و ... نمایش داده خواهد شد.

Trace Route ابزاری برای بررسی اطلاعات مسیریابی سیستم در دسترسی به وب سرور است. به بیانی دیگر مسیریابی کامپیوتر شما و تعیین زمان دسترسی آن به وب سرور می باشد. Hop ها و Packet های ارسالی را به شما باز می گرداند.

Hop چیست؟

مسیری که داده ها در آن توسط روتر یا مسیریاب انتقال پیدا می کنند.

Packet چیست ؟

کامپیوترها برای تبادل داده ها آن ها را به قسمت های کوچکتری به نام packet تقسیم بندی می کنند تا در صورت ایجاد مشکل در انتقال یک دیتا مجبور به ارسال کل دیتا نباشند و فقط قسمت مشکل دار مجدد ارسال گردد.

برای انجام این کار در قسمت Trace Route ، بر روی گزینه Trace کلیک میکنیم. در صفحه باز شده ، اطلاعات Max Hop و Byte Packet به همراه ip سیستم شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتیکه این قسمت در سی پنل شما غیرفعال بود، میتوانید درخواست فعالسازی آن را به هاستینگ خود بدهید.