کاربرد ModSecurity در سی پنل

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ModSecurity چیست ؟

ModSecurity یکی از امکانات در سرورهای میزبانی وب است که تمامی تراکنش های سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس را بررسی و کنترل میکند و در صورتیکه عملیات غیر معمولی را از طرف کاربر و یا مدیران وب سایت شناسایی کند ، IP کاربر مشکوک را به طور موقت مسدود میکند.

از دیگر مزایای ModSecurity می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کاربرد ModSecurity در سی پنل

یکی ازمهمترین قابلیت های سی پنل ModSecurity است که که با غیرفعال کردن برخی از توابع غیرضروری سایت شما را امن میکند . یک افزونه امنیتی که بر روی سرور نصب شده و اغلب برای جلوگیری از حملات DDoS و SQL injenction طراحی شده است.

برای فعال کردن این قابلیت برای دامنه مورد نظر خود ، ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش SECURITY ، گزینه ModSecurity را انتخاب میکنیم.

در صفحه باز شده برای فعال کردن ModSecurity روی گزینه  Enable کلیک کرده و در صورتیکه میخواهید آن را به صورت کلی غیرفعال نمایید آن را Disable کنید.

در برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا برخی پلاگین ها و اسکریپت ها، تنظیمات پیشفرض باعث بروز مشکلاتی از قبیل بلاک شدن آی پی خواهد شد که جهت رفع چنین مشکلاتی در صورت داشتن دانش برنامه نویسی ، میتوان توابع ایمن مورد نظر خود را طراحی کرده و این قابلیت را برای هر دامنه به صورت جداگانه فعال غیرفعال نمایید.

ModSecurity ابزاری رایگان و Open Source است و استفاده ی آن به تمامی مدیران وب و کاربران توصیه می شود.