کاربرد Hotlink Protection در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

Hotlink Protection یک از امکانات سی پنل است که توسط آن میتوان امکان استفاده از فایل ها و عکس های وب سایت خود را برای دیگر وب سایت های محدود نمود و از استفاده غیرمجازاز منابع سایت جلوگیری کرد. بدین صورت که فایل مورد نظر دانلود نشده و یا غیرقابل نمایش خواهد بود.

برای فعال نمودن این قابلیت ابتدا به کنترل پنل سی پنل هاست خود لاگین کرده و سپس از بخش SECURITY ، گزینه Hotlink Protection را انتخاب میکنیم.

در صفحه باز شده برای فعال کردن این قابلیت باید روی گزینه Enable کلیک کنیم و تنظیمات مربوط به آن را در فیلدهای بعدی ست نماییم.

در قسمت URLs to allow access ، میتوان آدرس های دامنه ای که از این قاعده مستثنی  هستند و میتوانند از فایل های شما استفاده کنند را وارد میکنیم. نام دامنه خود را با www و بدون www وارد کنید.

در قسمت (Block direct access for the following extensions (comma-separated ، میتوان فرمت های دلخواه را با توجه به محتویات وبسایت خود اضافه یا حذف نماییم.

با فعال کردن گزینه Allow direct requests ، به کاربران این امکان را میدهد تا در صورتی که لینک محتوای سایت شما را به صورت مستقیم در مرورگر خود اجرا نمایند ، فایل مورد نظر اجرا و یا دانلود شود.

در فیلد Redirect the request to the following URL ، مشخص میکنیم در صورتی که اجازه دانلود مستقیم فایل وجود نداشت، کاربران به صفحات مورد نظر ما ریدایرکت شوند.

در نهایت با کلیک بر روی گزینه Submit ، تنظیمات را ذخیره میکنیم.

با قرار دادن کد زیر در فایل htaccess. در فایل منیجر هاست خود نیز میتوان Hotlink Protection را فعال نمود. 

RewriteEngine on

RewriteCond % !^$

RewriteCond % !^http://(www.)?mydomain.com.*$ [NC]

RewriteRule .(gif|jpg|png|)$ - [F]

 

به جای mydomain.com در کد بالا آدرس سایت خود را قرار میدهیم. فرمت فایل ها نیز قابل تغییر است در کد بالا سه فرمت jpg و png و gif فیلتر شده اند. فعال کردن Hotlink Protection دارای مزیت هایی از جمله صرفه جویی در پهنای باند سایت و استفاده کمتر از سخت افزار سرور سایت شما میباشد.