نحوه ویرایش فایل ها در سی پنل

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

در این آموزش با نحوه ویرایش فایل ها در سی پنل آشنا خواهید شد. با این کار میتوانید فایل های و کدهای وب سایت خود را از طریق هاست سی پنل ویرایش نمایید.

تصور کنید وب سایتی دارید و قصد دارید که بخشی از آن را تغییر دهید. به عنوان مثال در صورتیکه قصد تغییر در قالب سایت را داشته باشید ، میتوانید وارد هاست سایت شده و در پوشه css و سپس فایل style.css ، کدهایی را اضافه و ویرایش نمایید. یا اینکه بخواهید برای ایجاد تغییراتی مانند ریدایرکت دامنه ، صفحات سفارشی برای صفحات خطا  و ... فایل htaccess را تغییر دهید. ممکن هست بخواهید فایل configuration.php در جوملا و یا wp-config.php را در وردپرس جهت تغییر دیتابیس ویرایش کنید.

این تغییرات را میتوانید از طریق هاست وب سایت خود و به صورت آنلاین انجام داده و نتیجه را بلافاصله مشاهده کنید. بنابراین برای انجام تمامی این کارها باید با نحوه ویرایش فایل ها در سی پنل آشنایی داشته باشید.

 

ویرایش فایل ها در سی پنل

به طور سی پنل دارای سه نوع ویرایشگر است که به توضیح هر کدام میپردازیم:

۱. توسط ویرایشگر text editor میتوان تمامی کدهای درون فایل ها را ویرایش کرد که از طریق فایل منیجر هاست در سی پنل قابل دسترس است.

۲. توسط ویرایشگر Code Editor میتوان تمامی فایل های با پسوند.html  و .css و .php  و .txt را ویرایش کرد. این ادیتور نسبت به ادیتور قبلی دارای امکانات بیشتری میباشد.

۳. توسط ویرایشگر HTML Editor تنها میتوان فایل هایی با پسوند html را ویرایش نمود که دارای امکانات کاملی است.

به این نکته دقت نمایید که تنها فایل هایی قابل ویرایش هستند که سطح دسترسی ویرایش کردن بر روی آنها از قبل ست شده باشد.در صورتیکه پرمیشن ویرایش نداشته باشد نمیتوان تغییری در فایل ایجاد نمود.سطح دسترسی ۶۴۴ یک سطح دسترسی مناسب جهت انجام تغییرات در یک فایل است. برای آشنایی با این کار میتوانید مقاله نحوه تغییر سطح دسترسی فایل ها در سی پنل را مشاهده نمایید.

 

نحوه ویرایش فایل ها در فایل منیجر هاست سی پنل

جهت ویرایش فایل ها در سی پنل ابتدا به کنترل پنل سی پنل لاگین میکنیم.سپس از بخش FILES بر روی گزینه File Manager کلیک میکنیم.

در ابتدا در دایرکتوری home فایل منیجر هاست هستیم که فایل های اساسی و ساختاری هاست در آن وجود دارد. بنابراین به هیچ عنوان نباید هیچ کدام از این فایل ها را ویرایش نمود. بنابراین وارد دایرکتوری public_html میشویم. فایل هایی که در این قسمت وجود دارد مرتبط با وب سایت جوملایی ما است.

 

نحوه ویرایش فایل از طریق ابزار edit در سی پنل

حال میخواهیم فایل configuration.php وب سایت جوملایی را ویرایش کرده و مشخصات دیتابیس جدید را در آن وارد نماییم.پس بر روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Edit را میزنیم.

پس در این قسمت مشخصات دیتابیس جدید را وارد کرده و سپس گزینه Save Changes را جهت ذخیره اطلاعات میزنیم. دقت نمایید که Encoding فایل بر روی utf-8 قرار گرفته باشد.

 

ویرایش فایل html از طریق ویرایشگر  html editor

در صورتیکه بخواهیم یک فایل html را داخل هاست ویرایش کنیم ، میتوانیم از ویرایشگر Html Editor استفاده کنیم. پس ابتدا وارد فایل منیجر هاست وب سایت شده و سپس وارد دایرکتوری public_html میشویم. فایل html که قصد ویرایش آن را داریم انتخاب کرده و سپس روی آن کلیک راست میکنیم. سپس گزینه HTML Edit را انتخاب میکنیم.

 

با استفاده از این ابزار حرفه ای میتوان حتی تصاویر را حذف کرده و سپس با قرار دادن آدرس تصویر جدید ، تصویر جدید را در این فایل قرار داد.در نهایت با زدن گزینه Save ، تغییرات را ذخیره میکنیم.