نحوه رفع خطای Too Many Requests در وردپرس

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خطای Too Many Requests یا خطای ۴۲۹ ، از رایج ترین خطاهای وردپرس است که ممکن است با آن مواجه شده باشید. 

معمول ترین دلیل بروز خطای ۴۲۹ زمانی است که که یک کاربر، ربات و یا اسکریپت درخواست های زیادی را به سمت سرور ارسال میکند. این کار جهت جلوگیری از حملات DDOS بر روی وب سایت ها است.

گاهی اوقات نیز این خطا زمانی ایجاد می شود که یک اسکریپت در سایت شما در حال ارسال درخواست به سایتی دیگر یا وب سرویسی دیگر با استفاده از API است. در اینصورت، API مذکور پاسخی مبنی بر خطای ۴۲۹ را ارسال خواهد کرد.

در این مقاله نحوه بررسی و رفع این مشکل در سیستم مدیریت محتوا وردپرس را آموزش خواهیم داد.

دلایل بروز این خطا در وردپرس متعدد بوده و روش های رفع آن به صورت زیر میباشد:

 

یافتن و غیرفعال کردن پلاگین نادرست

 در صورتیکه پس از نصب پلاگینی ، با این خطا مواجه شده اید ، نسبت به غیرفعال کردن و حذف آن اقدام نمایید. زیرا که یک پلاگین مخرب میتواند درخواست های زیادی را از وب سایت شما به سمت سرور ارسال کرده و در نتیجه با خطای ۴۲۹ از جانب سرور مواجه خواهد شد.

جهت غیرفعال کردن افزونه در وردپرس پس از لاگین به پیشخوان وردپرس ، به منوی افزونه ها مراجعه کرده و با استفاده از گزینه غیرفعال کردن ، افزونه ها را غیرفعال نمایید.

پس از انجام این کار ، وب سایت را بررسی نمایید که خطا رفع شده است یا خیر. در صورت رفع خطا مشخص خواهد شد که مشکل از پلاگین های شما میباشد. حال باید یک به یک پلاگین ها را فعال نمایید و پس از هر بار فعال کردن پلاگین ، وب سایت را بررسی کنید تا پلاگینی که منجر به این خطا شده است را بیابید.

بنابراین میتوانید این پلاگین را غیرفعال کرده و به جای آن یک پلاگین دیگر نصب و فعال نمایید. و یا اینکه همان پلاگین را بررسی کرده و مشکل را رفع نمایید.

 

تغییر به قالب پیش فرض وردپرس

اغلب قالب های وردپرس قابلیت هایی دارند که به طور معمول با پلاگین ها به وجود می آید. چنین قالب هایی ممکن است خطای ۴۲۹ را در وب سایت ایجاد کنند.

جهت یافتن و رفع این مشکل قالب فعلی را به یکی از قالب های پیشفرض وردپرس تغییر داده و مجدد وب سایت را بررسی میکنیم. در صورت رفع خطا ، مشکل از سمت قالب بوده و میتوانید یک قالب جایگزین نصب نمایید و یا اینکه به توسعه دهنده قالب گزارش دهید تا مشکل را رفع نماید.

 

ارتبط با میزبان هاستینگ

در صورتیکه خطای Too Many Requests را در سرویس هایی مشاهده کرده اید که به دسترسی به وب سایت شما نیاز دارند ، ممکن است علت خطا ، ارسال درخواست های زیاد به وب سایت شما باشد. حال باید از شرکت هاستینگ خود درخواست نمایید تا مسیر این درخواست ها را مسدود نکند.