فعال کردن فشرده سازی gzip در cPanel

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از راهکارهای افزایش سرعت لود شدن سایت استفاده از فشرده سازی gzip هست که میتواند 60 الی 80 درصد حجم صفحات را کاهش دهد. البته استفاده ناصحیح از gzip میتواند باعث بروز مشکلات و یا حتی کند شدن سایت شما شود . 

فشرده سازی gzip می تواند صفحات وب درخواستی را فشرده کرده و به درخواست کننده ارسال کند، اینکار باعث کاهش حجم صفحات وب، کاهش پهنای باند مصرفی و افزایش سرعت وب سایت می شود. هاست هایی که با سیستم cpanel مدیریت می شوند می توانند براحتی با استفاده از mod_deflate آپاچی سرور اطلاعات را فشرده سازی کنند. اگر وب سایت شما نیز از سیستم مدیریت سی پنل استفاده می کند و همچنین سرویس دهنده شما mod_deflate را فعال کرده باشد، شما براحتی می توانید فشرده سازی صفحات را فعال سازید.

برای این کار وارد cPanle شده و سپس در بخش Software and Services روی Optimize Website کلیک کنید.

 

 

 

 پس از ورود دو گزینه compress all content و compress the specified MIME types و یک فضای متنی جهت مشخص کردن MIME Type های انتخابی وجود دارد میتوانید گزینه مد نظر خود را انتخاب نموده و روی گزینه Update Settings کلیک کنید تا فشرده سازی محتویات سایت انجام شود . با انتخاب گزینه compress all content تمامی فایل های شما فشرده می شود و با انتخاب compress the specified MIME types فایل هایی که MIME های آنها را مشخص نموده اید زیپ می شود .

 

فعال سازی Gzip در جوملا 

اگر شما از cms جوملا برای سایت خود استفاده می نمایید برای فعال کردن Gzip وارد مدیریت جوملا شوید سپس در منوی سایت - تنظیمات کلی وارد شوید و در تب سرور گزینه فشرده سازی Gzip را روی بلی قرار داده و سیو نمایید .

 

فعال سازی Gzip با استفاده از فایل htaccess. 

روش بعدی استفاده از فایل htaccess.txt است که در روت هاست شما در پوشه public_html قرار دارد اگر فایل را مشاهده نمیکنید هنگام ورود به فایل منیجر تیک گزینه(Show Hidden Files (dotfiles را فعال کنید تا فایل های مخفی نمایش داده شود .

 فایل را با استفاده از دکمه Edit در نوار ابزار باز نموده و کد زیر را در htaccess اضافه کنید. فایل htaccess.txt را باید به htaccess. تغییر دهید تا کدهای مربوطه به درستی کار کند.

 

# BEGIN GZIP

<ifmodule mod_deflate.c>

AddOutputFilterByType DEFLATE text/text text/html text/plain text/xml text/css application/x-javascript application/javascript

</ifmodule>