فعال کردن SPF و DKIM در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جهت جلوگیری از اسپم شدن و تصدیق هویت ایمیل های ارسالی متدهای متفاوتی وجود دارد که SPF و DKIM یک از این روش های است. این دو تکنولوژی بر روی اغلب سرورهای ایمیل عمومی مانند Gmail ، Outlook و ... اعمال شده است. به همین جهت شما باید برای دامنه خود DKIM و SPF را تنظیم نمایید تا ایمیل های ارسالی توسط هاست شما ، به طور صحیح ارسال و توسط سرورهای ایمیل عمومی بدون مشکل دریافت شود.

عملکرد DKIM و SPF بدین صورت است که هر کدام رکوردی در DNS سرور ایجاد کرده و آدرس آی پی و مشخصات Valid  بودن دامنه را در خود جای میدهند.هنگام ارسال ایمیل از سمت دامنه شما ، در صورت نیاز به تصدیق دامنه و تشخیص هویت دامنه ،اطلاعات برای سرورهای عمومی ارسال میشود تا سرورهای عمومی ایمیل های ارسالی از سمت دامنه شما را بدون مشکل دریافت کنند.

جهت فعال کردن SPF و DKIM در سی پنل ، ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش EMAIL ، گزینه Authentication را انتخاب میکنیم.

در صفحه Authentication میتوانید گزینه های SPF و DKIM را مشاهده و فعال ( Enable ) نمایید.

توجه کنید در صورت نمایش گزینه Disable ، به معنای فعال بودن SPF و DKIM است.

در صورت تغییر آی پی هاست شما و یا استفاده از آی پی اختصاصی دقت نمایید که باید این دو گزینه را غیرفعال و مجدد فعال نمایید تا رکوردها با آی پی جدید ایجاد شود.

پس از فعال‌سازی این دو گزینه ، می‌توانید رکوردهای ایجاد شده را در بخش DOMAINS و از طریق گزینه Zone Editor مشاهده نمایید.

متد دیگری نیز جهت کاهش احتمال اسپم شدن ایمیل های ارسالی وجود دارد و آن فعال کردن رکورد Dmarc می باشد که میتوانید در مقاله DMARC و نحوه عملکرد آن ، با این متد آشنا شوید.