غیرفعال کردن افزونه های وردپرس بدون دسترسی به مدیریت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

در صورتیکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی وب سایت خود استفاده کرده باشید، ممکن است که پس از آپدیت و یا اضافه کردن پلاگین به وردپرس خود، با صفحه سفید وردپرس (white screen of death) مواجه شده و یا اینکه به صفحه مدیریت وردپرس دسترسی نداشته باشید. در صورتیکه علت مشکل را ندانید و بخواهید که تمامی افزونه ها را غیرفعال نمایید بدون دسترسی به بخش مدیریت وردپرس این امر امکانپذیر نخواهد بود. پس باید از روش دیگری نسبت به غیرفعال کردن افزونه ها اقدام نمایید. در این مقاله سه روش برای انجام این کار به شما آموزش داده میشود.روش اول از طریق phpMyAdmin ، روش دوم از طریق FTP و روش سوم از طریق Query.

 

غیر فعال کردن تمامی افزونه های وردپرس از طریق دیتابیس با استفاده از  phpMyAdmin

برای غیرفعال کردن افزونه ها از طریق دیتابیس ، پس از ورود به کنترل پنل هاست خود ، واردphpMyAdmin  شده ،دیتابیس مورد نظر را انتخاب نموده و سپس وارد جدولwp_options  شوید. البته ممکن است که پیشوند جداول مشا وتفاوت باشد. ما گزینه پیش فرض را در نظر میگیریم. 

در جدول wp_options فیلد active_plugins را پیدا کنید. حالا باید مقدار این فیلد را ویرایش کرده و آن را بر روی مقدار زیر قرار دهید.

a:0:{}

 با اینکار تمامی افزونه های وردپرس شما غیرفعال خواهد شد.

 

غیر فعال کردن همه افزونه های وردپرس با استفاده از FTP 

برای انجام این روش میتوانید از یک نرم افزار FTP استفاده نمایید. نرم افزارهایی مانند CuteFTP و یا FileZilla برای انجام این کار به شما پیشنهاد میشود.

از طریق نرم افزار FTP خود به فولدر wp-content وارد شوید. در این بخش فولدری با نام plugins وجود دارد که با تغییر دادن نام این فولدر ، تمامی افزونه های وردپرس شما غرفعال خواهد شد.

در صورتیکه مشکل از پلاگین های شما باشد، پس از انجام این کار بخش مدیریت وردپرس مجدد قابل دسترس خواهد بود و میتوانید بدون مشکل به آن وارد شوید. مجدد به فولدر پلاگین ها در هاست برگشته و نام آن را به نام اصلی خود یعنی plugins  تغییر دهید. با انجام این کار مجدد تمامی پلاگین ها در بخش افزونه های وردپرس فعال خواهد شد که شما میتوانید با فعال کردن یکایک آنها از علت مشکل آگاه شوید. 

 

غیر فعال کردن همه افزونه های وردپرس با استفاده از Query 

پس از لاگین به کنترل پنل هاست خود phpMyAdmin را انتخاب نمایید.پس از انتخاب دیتابیس موردنظرتان ، در تب SQL کوئری زیر را وارد نمایید:

UPDATE wp_options SET option_value = 'a:0:{}' WHERE option_name = 'active_plugins';

و سپس گزینه Go را بزنید.با انجام این کار تمامی پلاگین های وردپرس شما غیرفعال خواهد شد.

شما میتوانید بنابر سادگی، هر یک از این روش ها را انتخاب نمایید.