سرور اختصاصی و کاربرد آن

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

سرورها معمولا یک کامپیوتر هستند که دارای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری نسبت به کامپیوترهای معمولی هستند . سرورها به جهت ارائه خدمات میزبانی به کلاینت ها ، همواره باید روشن و متصل به اینترنت باشند.

سرور ها دو نوع هستند.عمومی ( اشتراکی ) و اختصاصی

سرور های عمومی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را در اختیار چندین کاربر و کلاینت قرار میدهند تا بتوانند به صورت اشتراکی از این امکانات استفاده کنند.

سرورهای اختصاصی برای سازمان ها و موسساتی کاربرد دارد که اطلاعات آنها حیاتی بوده و امنیت بیشتری نیاز دارند. همچنین سرعت و ترافیک بیشتری توسط سرور اختصاصی قابل ارائه است. علاوه بر این فضای بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت. با داشتن یک سرور اختصاصی میتوانید هر نرم افزار و یا برنامه ای که نیاز دارید به آسانی نصب و اختصاصی نمایید. این امکانات در سرورهای اشتراکی محدود است.

 

سرور اختصاصی و کاربرد آن

سرور اختصاصی یا Dedicated Server ، کامپیوتری است که در دیتاسنترها مجهز و امن و دارای اینترنت پرسرعت نگهداری شده و تماما در اختیار یک کاربر قرار میگیرد. بدین صورت که منابع سرور کاملا در اختیار یک کاربر بوده و به اشتراک گذاشته نمیشود. سرورهای اختصاصی بسته به سخت افزار موجود بر روی آنها ممکن است معمولی با بسیار قدرتمند باشند.

سرور اختصاصی برای موارد متعددی مورد استفاده قرار میگیرد مانند:

و ...

 

ویژگی‌های سرور اختصاصی

استفاده از سرور اختصاصی برای وب سایت هایی که پر بازدید بوده و نیاز به منابع زیادی دارند و همچچنین امنیت و پایداری سرویس برای آن ها اهمیت زیادی دارد ، بسیار پرکاربرد و مناسب خواهد بود. همچنین سرور اختصاصی به علت دارا بودن چندین آی پی اختصاصی مواردی مانند اسپم شدن ایمیل ها که در سرورهای اشتراکی بسیار معمول است ، را به دنبال نخواهد داشت. از ویژگی های سرور اختصاصی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

 

سرور اختصاصی به چه کاربرانی پیشنهاد می‌شود؟

 

معایب سرور اختصاصی

 

یکی از بیشترین موارد استفاده از سرورهای اختصاصی جهت میزبانی وبسایت ها در شرکت های هاستینگ میباشد. با توجه به بهبود وضعیت زیرساخت کشور و افزایش پهنای باند شبکه ارتباطی در داخل کشور و افزایش نرخ ارز ، استفاده از سرورهای اختصاصی ایران مقرون به صرفه و کارآمدتر خواهد بود. علاوه بر این سرعت دسترسی کاربران داخل کشور نسبت به سرویس‌های مشابه خارج از کشور تا ۳ برابر بیشتر خواهد بود.در زمینه‌ امنیت نیز در برابر حملات سایبری خارجی ، سرویس‌های داخل کشور در زمان حملات می‌توانند به راحتی مصون بمانند.