رفع مشکل کندی سرعت پیشخوان وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.75 (2 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در صورتیکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده مینمایید، ممکن است با مشکل کند بودن سرعت لود پیشخوان وردپرس مواجه شده باشید. این مشکل دلایل متفاتی دارد که در ادامه به شرح این دلایل میپردازیم:

 

چگونگی افزایش سرعت لود بخش پیشخوان وردپرس :

برخی از دلایلی که ممکن است موجب کندی سرعت بارگزاری پیشخوان وردپرس و وب سایت شما شوند عبارتند از : نسخه وردپرس ,میزبانی , افزونه های فعال و یا پوسته وب سایت . در ادامه به شرح اصلی ترین موارد کندی سرعت و چگونگی افزایش سرعت پیشخوان وردپرس میپردازیم :

۱. داشتن هاست نامناسب و محدود :

همواره سعی کنید از هاست مناسب با وب سایت خود انتخاب نمایید.در این راستا دقت کنید که هاست انتخابی شما متناسب با منابع وب سایت شما بوده و بتواند آن را به طور کامل و صحیح بارگزاری نماید در غیر اینصورت با مشکل پایین بودن سرعت لود پیشخوان وردپرس روبرو خواهید شد. قبل از خرید هاست از تناسب منابع مورد نیاز وب سایت و هاست و قطعی هاست اطمینان پیدا کنید و در صورت نیاز به بخش پشتیبانی تیکت بزنید تا پاسخ مناسب را دریافت نمایید. در صورتیکه در مورد هاست مشکلی نداشتید، ولی هنوز با کندی مدیریت وردپرس مواجه هستید، موارد بعدی را بررسی نمایید.

۲. استفاده از نسخه پایین وردپرس :

توجه کنید که با آپدیت وردپرس در زمان های مختلف، باگ های قبلی رفع شده و بهینه تر از قبل کار میکند. همواره باید وردپرس خود را به آخرین نسخه آپدیت شده ارتقا دهید. البته قبل از انجام این کار حتما یک بکاپ از وب سایت خود تهیه نمایید. همچنین در مورد افزونه های خود نیزهمواره آنها را به آخرین نسخه آپدیت نمایید. پس از انجام این کار در صورتیکه مشکل رفع نشد به سراغ گزینه بعدی بروید.

۳. افزونه های فعال وردپرس :

یکی از بیشترین مواردی که در کندی سرعت پیشخوان وردپرس و همچنین وب سایت تاثیرگذار میباشد، افزونه های وردپرس است. گاهی اوقات این افزونه ها موجب مصرف منابع بیش از حد از سرور شده و فشار زیادی به سرور وارد میکنند در نتیجه ممکن است به علت کمبود منابع در بارگزاری وب سایت با خطا مواجه شوید. برای رفع این مشکل به قسمت افزونه های وردپرس رفته و تمامی افزونه ها را غیرفعال نمایید.این کار را میتوانید با مراجعه به هاست خود و تغییر نام پوشه plugins   به نام دیگر نیز انجام دهید. حال مجدد سرعت پیشخوان خود را چک نمایید. در صورتیکه مشکل حل شد دوباره افزونه های را فعال کرده و سپس یکی یکی آنها را غیرفعال کنید و پس از غیرفعال کردن هر افزونه سرعت پیشخوان را بررسی کنید.به این صورت متوجه خواهید شد که کدام افزونه باعث این مشکل شده است . پس آن را غیرفعال کرده و سپس حذف نموده و از افزونه های جایگزین استفاده نمایید.

۴. قالب نصب شده وب سایت :

قالب نصب شده وب سایت نیز ممکن است موجب کندی سرعت لود سایت و پیشخوان وردپرس شود که این به علت طراحی غیر استاندارد قالب میباشد. برای حل این مشکل به قسمت پوسته های وردپرس رفته و قالب را غیرفعال کرده و از یکی از سه پوسته پیش فرض وردپرس که بهینه و استاندارد هستند، استفاده نمایید و مجدد سرعت سایت و پیشخوان را تست نمایید. در صورتیکه مشکل کندی سرعت رفع شده بود باید قالب را حذف نمایید و قالب دیگری نصب نمایید.درصورت آشنایی به طراحی استاندارد میتوانید همان قالب را بهینه نمایید.

نکته بسیار مهم قبل از انجام تغییرات :  

دلایلی که در بالا ذکر شد از عوامل مهمی است که موجب کندی سرعت پیشخوان وردپرس وهمچنین وب سایت شما خواهد شد. بسیار دقت کنید که قبل از انجام هر تغییراتی حتما از وب سایت خود بکاپ تهیه نمایید تا در صورت بروز مشکل پس از تغییرات بتوانید آن را به حالت قبل بازگردانید.