رفع خطای ویروسی بودن وب سایت توسط سرچ کنسول گوگل

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

برخی اوقات ممکن است به دلیل مشکلات امنیتی در وب سایت ، توسط موتور جستجوی گوگل ویروسی تشخیص داده شود. شما میتوانید از طریق سرچ کنسول گوگل یا همان گوگل وبمستر تولز نسبت به رفع بررسی و رفع آن اقدام نمایید. توسط توضیحات گوگل مشخص خواهد شد که چه مشکل امنیتی وب سایت را تهدید میکند.

این مشکلات امنیتی میتواند به علت وجود یک یا چند تگ <iframe>در میان کد های صفحات ، وجود یک یا چند تگ <Script>که منبع آن یک سایت منتشر کننده ی ویروسی باشد یا وجود فایل های مشکوک به ویروس تروجان و حفره های امنیتی در وب سایت باشد.

گاهی اوقات نیز وب سایت مشکوک به حملات فیشینگ یا Malware است. فیشینگ حملات مربوط به سرقت اطلاعات حیاتی کاربران وب سایت مانند میباشد که ازطریق صفحات جعلی انجام میپذیرد. Malware بدافزار هایی مانند ویروس ها ، کرم ها ، اسب های تروجان و جاسوس ها می باشد که وب سایت را آلوده میکند.

پس از آلوده شدن ، در صورت بازدید از وب سایت ، صفحه ای مبنی بر آلوده وبدن وب سایت نمایش داده خواهد شد.

علت بروز این خطا میتواند مرتبط با یکی از موارد زیر باشد:

 

رفع مشکلات امنیتی وب سایت

در صورت مشاهده هر یک از این موارد ، ابتدا باید وب سایت را از فایل های آلوده پاکسازی نمایید:

اسکن هاست

میتوانید از هاستینگ خود درخواست اسکن هاست و گزارش آن را بدهید که در صورت وجود بدافزار ، شناسایی و حذف می‌کند.

 

چک کردن کدهای مخرب

سورس کدهای وب سایت خود را با ویرایشگر باز کرده و تمامی کدهای خود را چک کنید. در صورت داشتن دانش برنامه نویسی ، تگ هایی که PHP و یا HTML نیستند را حذف نمایید در غیر اینصورت حتما این کار را به دست یک طراح وب سایت بسپارید.

توجه داشته باشید پیش از انجام هر کاری ابتدا از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید. پس از چک و تست تمامی مراحل بالا و رفع مشکلات احتمالی ، به سرچ کنسول گوگل خود رفته تا مشکل را رفع نمایید.

 

آموزش رفع خطای ویروسی بودن وب سایت توسط گوگل وبمسترتولز یا سرچ کنسول

حال باید سایت را در Google Webmaster tools  ثبت کرده و درخواست بازنگری مجدد سایت را به گوگل ارسال کنید. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد گوگل وبمستر تولز شوید. در صورتی که تا به حال وب سایت خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت نکرده اید ، ابتدا این کار را انجام دهید.

اطلاعات اکانت جیمیل خود را که قبلا با آن در گوگل وب مستر ثبت نام نموده اید را وارد نموده و سپس لاگین نمایید.

بر روی وب سایت خود کلیک کرده تا وارد بخش کنسول گردید.

بر روی گزینه Security Issue کلیک کنید.

در این قسمت پیغام خطایی به رنگ زرد مبنی بر تشخیص کدهای آلوده در وب سایت نمایش داده خواهد شد. در قسمت Sample Of URLs with Malware نیز لینک صفحات مورد نظر به همراه نوع ویروس یا فایل آلوده نیز مشخص شده است.

پس از حذف و پاکسازی فایل های آلوده ، باید تیک گزینه I have fixed these issues را فعال کرده و سپس بر روی گزینه Request a Review کلیک کنید. پس از ارسال درخواست بازبینی ، گوگل طی 72 ساعت وب سایت را چک خواهد کرد. دقت نمایید در صورت وجود چند خطا ، مشکلات را بررسی و سپس برای تمامی آنها درخواست بازبینی ارسال نمایید.