حل مشکل syntax error در وردپرس

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مواجه شدن با خطا هنگام کار با وردپرس بسیار رایج میباشد. یکی از خطاهای رایج در سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، خطای Syntax Error است.این خطا ممکن است به علت یک اشتباه کوچک مانند از دست رفتن یک کاما در انتهای کد ، قرار گرفتن یک براکت اضافی و ... و در نهایت ایجاد مشکل برای اسکریپت ، رخ دهد. در این مقاله به بررسی این مشکل و نحوه رفع آن خواهیم پرداخت.

اولین مرحله برای رفع خطا این است که بررسی نمایید آخرین تغییراتی که ایجاد نموده اید چه چیزی بوده است.تغییراتی مانند به روز رسانی یک پلاگین ، تغییر در کدهای وب سایت و ...

پس از یافتن علت بروز خطا باید آن را اصلاح نماییم. برای تصحیح خطای Syntax Error ، باید کدی که این خطا را ایجاد کرده است، ویرایش کنیم و یا حذف کنیم.

توجه کنید که در صورت بروز این خطا ،امکان استفاده از ویرایشگر وردپرس وجود نداشته و باید با استفاده از FTP نسبت به ویرایش فایل مورد نظر اقدام کنیم. برای نحوه استفاده از FTP میتوانید به مقاله آموزش آپلود فایل بر روی هاست از طریق اف تی پی مراجعه نمایید.

 

رفع خطای syntax error با استفاده از اف تی پی

با استفاده از یک نرم افزار اف تی پی مانند cute ftp به هاست خود متصل شده و به مسیر فایلی که باید ویرایش کنیم میرویم. مسیر فایل مورد نظر را میتوان از روی خطای نمایش داده شده پیدا کرد. بنابراین به فایل مورد نظر مراجعه کرده و آخرین تغییراتی را که اعمال کرده ایم تصحیح کرده و یا حذف میکنیم. پس از ویرایش فایل ، آن را ذخیره کرده و سپس وب سایت را مجدد رفرش میکنیم تا متوجه شویم خطا رفع شده است یا خیر.

در صورتیکه با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنایی زیادی ندارید، به بخش نمایش > ویرایشگر وردپرس رفته و این محیط را قفل کنید تا به اشتباه تغییری در قطعه کدها ایجاد نکنید.و یا اینکه فایل wp-config.php در هاست را باز کرده و قطعه کد زیر را در آن قرار دهید تا گزینه ویرایشگر از پیشخوان مخفی شود.

define('DISALLOW_FILE_MODS',true);

هر زمان که نیاز به تغییری در قطعه کدها داشتید می‌توانید با کمک اتصال به FTP این کار را انجام دهید.