تنظیمات هاست در کنترل پنل پلسک

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در کنترل پنل پلسک بخشی به نام Hosting Setting یا تنظیمات هاست وجود دارد که امکانات مهمی در اختیار ما قرار میدهد. در این بخش میتوان تنظیمات هر وب سایت و هر سابدامین  را به صورت اختصاصی تغییر داد. پس از وارد شدن به کنترل پنل پلسک خود بر روی گزینه Hosting Setting کلیک میکنیم تا وارد تنظیمات این بخش شویم.

در فیلد Domain name  میتوان نام دامنه را ویرایش کرد. کافیست نام دامنه را ویرایش کرده و سپس گزینه OK در انتهای صفحه را بزنیم.

فیلد  Hosting type نوع میزبانی دامنه مورد نظر را نمایش میدهد. این فیلد بسته به انتخاب در مرحله ایجاد دامنه ، میتواند از نوع Website یا Forwarding باشد.

فیلد  Website status وضعیت وب سایت را نمایش میدهد که میتوان با کلیک بر روی گزینه Change وضعیت وب سایت را به سه وضعیت Suspended ، Disabled  و یا Active تغییر داد.

فیلد Document root دایرکتوری اصلی وب سایت را که اطلاعات باید در آن آپلود شود را مشخص میکند.

 در بخش Preferred domain میتوان مشخص کرد که وب سایت با آدرس با www یا بدون این پیشوند باز شود. این گزینه میتواند برای سئو و … مورد استفاده باشد.

 

در بخش Security میتوان گواهینامهSSL  و ریدایرکت دامنه به https را فعال و غیر فعال نمود. این امکان باید توسط شرکت ارائه دهنده هاستینگ در پنل فعال شود. همچنین SSL باید بر روی وب سایت نصب و فعال باشد، در غیر این صورت نمیتوان در آن تغییر ایجاد کرد.

در قسمت Web scripting and statistics میتوان ورژن php را در صورت Multi version بودن وب سایت تغییر داد و در صورتی که سرویس دهنده هاست این امکان را فراهم کرده باشد میتوان از نسخه های مختلف php برای وب سایت خود استفاده نماییم. به عنوان مثال میتوانیم برای یک وب سایت نسخه php 5.6 را فعال کرده و برای وب سایت دیگر خود از php نسخه 7 استفاده کنیم.

در ادامه نسخه NET. و نمایش ارور در زمان خطای وب سایت نیز مشخص شده است که در صورت فعال بودن سبز میباشد.

در انتها پس از ایجاد تغییرات ، گزینه OK را میزنیم تا تغییرات اعمال شود.

 مقالات مرتبط:

اضافه کردن دامنه جدید در پلسک

ایجاد ساب دامین در پلسک