تغییر Session timeout در پلسک

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

Session یا نشست ، برخلاف کوکی در سرویس دهنده (Server) ذخیره شده و مکان ذخیره آن به صورت پیشفرض در حافظه میباشد. در هنگام ایجاد یک سشن ، به ازای هر کاربر ، یک کوکی نیز در سرویس گیرنده با مقدار آیدی Session ایجاد میشود.

ما می‌خواهیم کانکشن کاربر پس از عدم فعالیت در مدت زمانی مشخص ، به صورت خودکار بسته شده و مجدد به وب سایت لاگین کند. این کار را با استفاده از Session انجام پذیر خواهد بود.

دلیل مهم این کار ، این است که در صورتیکه شما با سیستمی که با آن وارد حساب کاربری خود شده‌اید را رها کنید، ممکن است فرد دیگری از سیستم شما سوء استفاده کرده و وارد حساب کاربری شما در سایت مورد نظر شود. جهت جلوگیری از این موضوع باید سشن کاربر در صورت عدم فعالیت در مدت زمانی مشخص ، غیرفعال شده تا امکان سوء استفاده از حساب کاربری به حداقل برسد.

به این نکته توجه داشته باشید که به علت ذخیره سشن در حافظه سرور ، استفاده نادرست از آن می تواند به مدیریت حافظه سرور لطمه وارد کند. مدیران سرور زمانی را جهت TimeOut شدن سشن قرار میدهند تا مشکلی ایجاد نشود و شما قادر نخواهید بود مقادیری را برای مدت طولانی در حافظه ذخیره نمایید مگر در صورت تغییر محل ذخیره سشن.

 

تغییر Session timeout در پلسک

جهت تغییر زمان سشن در پلسک به صورت زیر عمل میکنیم:

ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شده و از منوی سمت چپ گزینه Websites & Domains را انتخاب میکنیم.سپس در قسمت میانی پنل ، بر روی گزینه ASP.NET Settings کلیک میکنیم.

در صفحه باز شده به انتهای صفحه رفته و مقدار (Session timeout (minutes را تغییر داده و جهت ذخیره تغییرات بر روی گزینه OK کلیک میکنیم.

این مقدار معمولا به صورت پیش فرض بروی 5 یا 10 دقیقه ست شده است.از قرار دادن مقادیر بالا برای Session timeout پرهیز نمایید ، زیرا که منجر به مصرف بیش از حد حافظه سرور خواهد شد.

 

تغییر Idle Time-out در سرور ویندوز

برای انجام این کار ابتدا از طریق ریموت به سرور ویندوز متصل شده و سپس در IIS ، به Application pools میرویم. در این قسمت بر روی گزینه domain application pool کلیک کرده و به قسمت Properties رفته و مقدار idle time out را افزایش میدهیم.

 IIS->Application pools->domain application pool->Properties->Idle Time-out

همچنین باید مجدد در IIS ، به websites و دامنه مورد نظر رفته و در قسمت session state ، timeout مقدار مورد نظر را وارد نماییم.