بررسی مصرف منابع در وردپرس

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

پس از راه اندازی یک سایت وردپرسی ، برخی امکاناتی نیاز داریم که میتوانیم با استفاده از پلاگین های ارائه شده توسط توسعه دهندگان وردپرسو یا اقدام به کدنویسی ، این امکانات را فراهم نماییم. همینطور با گسترش وب سایت نیاز ما به این افزونه ها بیشتر شده و پس از مدتی با افزایش مصرف منابع سرور توسط این پلاگین ها مواجه خواهیم شد که منجر به مسدود شدن هاست و عدم نمایش وب سایت خواهد شد.

جهت تشخیص میزان مصرف منابع توسط هر پلاگین ، قصد داریم افزونه ای با نام P3 Plugin Profiler را معرفی نماییم. با استفاده از این افزونه ، میزان مصرف رم و سی پی یو توسط هر پلاگین و پلاگینی که منجر به اختلال در سایت شده ، مشخص خواهد شد.

 

آموزش افزونه P3 Plugin Profiler

جهت نصب این افرونه ، به مسیر افزونه ها > افزودن در پیشخوان وردپرس رفته و عبارت P3 Plugin Profiler را جستجو کرده و سپس نسبت به نصب و فعالسازی آن اقدام میکنیم. پس از فعالسازی این افزونه ، زیر منوی P3 Plugin Profiler در منوی ابزارهای پیشخوان اضافه خواهد شد. با ورود به این بخش میتوانید مصرف منابع بخش های مختلف سایت را بررسی نمایید. 

برای شروع عملیات اسکن بر روی گزینه Start Scan کلیک میکنیم. پس از کلیک بر روی این گزینه پنجره ای باز خواهد شد که باید یکی از دو حالت اسکن خودکار Auto Scan و یا اسکن دستی Manual Scan را انتخاب نمایید. پس از انتخاب یک از این دو حالت ، اسکن شروع شده و عملکرد تمام افزونه ها بررسی خواهد شد.

پس از اتمام عملیات اسکن بر روی گزینه View Results کلیک میکنیم تا نتیجه تست نمایش داده شود.

نتیجه داده های تست شده به صورت مجزا نمایش داده میشود که به صورت زیر میباشد:

MySQL Queries  : در این قسمت ، تعداد کوئری های اجرا شده در هر بازدید از سایت نمایش داده میشود.

Plugin Impact : در این قسمت درصد تاثیر هر افزونه بر سرعت بارگزاری وب سایت و عملکرد آن نمایش داده میشود.

Plugin Load Time : در این قسمت مدت زمان تاثیر افزونه ها ( بر حسب ثانیه ) بر سرعت وب سایت نمایش داده میشود.

Total Plugins: در این قسمت تعداد افزونه های فعال و تاثیرگذار بر سرعت و عملکرد وب سایت نمایش داده خواهد شد.

همچنین میتوانید آمار عملکرد این افزونه ها را به صورت نموداری مشاهده نمایید. با استفاده از تب Detailed Breakdown ، متوجه خواهید شد که هر کدام از افزونه ها چه میزان منابعی را به خود اختصاص داده و در نتیجه  افزونه ای که منجر به مصرف منابع زیاد و افت سرعت وب سایت میشود را غیرفعال نموده و از افزونه جایگزین استفاده نمایید.