ایجاد ساب دامین در پلسک

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ساب دامین ( subdomain ) این امکان را فراهم میکند تا بتوانیم تحت آدرس دامنه خود ، بخش های مختلفی برای وب سایت خود ایجاد نماییم که هر کدام از این بخش ها میتواند به طور مستقل از سایت عمل کرده و محتوای منحصر به خود را داشته باشد. به طور مثال در صورتیکه بخواهید با آدرس وب سایت domain.com یک بخش فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید میتوانید آن را با آدرس shop.domain.com و محتوای خاص خود روی هاست خود قرار دهید تا کاربران بتوانند با وارد نمودن این آدرس ، به بخش فروشگاه اینترنتی وب سایت شما دسترسی داشته باشند. 

با استفاده از زیر دامنه میتوانیم بخش های مختلفی مانند بلاگ، ایجاد سایت چند زبانه ، بخش دانلود و ... ایجاد کنیم. به همین علت دانستن نحوه ایجاد ساب دامنه برایاشخاصی که دارای وب سایت هستند بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین دانستن این امر که سابدامین ها چگونه ایجاد میشوند و چطور میتوان آن ها را مورد استفاده قرار داد، برای کلیه ی اشخاصی که دارای وبسایت هستند، کاملا حائز اهمیت است. بنابراین در این مقاله با نحوه ایجاد ساب دامنه یا زیر دامنه در پلسک آشنا خواهیم شد.

ابتدا وارد کنترل پنل پلسک خود میشویم.

در تب Websites and Domains ، روی گزینه Add Subdomain کلیک میکنیم.

در صفحه باز شده در فیلد Subdomain name ، نام زیر دامنه مورد نظر را وارد میکنیم. در صورتیکه چند دامنه در هاست خود داشته باشید، میتوانید انتخاب نمایید که ساب دامنه برای کدام یک از دامنه ها ایجاد شود.

پس از وارد نمودن نام زیر دامنه ، فیلد Document root به صورت پیش فرض ایجاد میشود که میتوان آن را تغییر داد.

جهت ایجاد ساب دامنه ، بر روی گزینه OK کلیک میکنیم و پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ایجاد ساب دامنه نمایش داده خواهد شد.

سابدامین ایجاد شده و در تب Websites and domains در کنار سایر دامنه ها و زیر دامنه های موجود اضافه خواهد شد. پس از ایجاد شدن ساب دامنه ، از طریق آیکو نهای موجود در لیست ساب دامنه از طریق گزینه Remove Subdomain ، میتوانید زیر دامنه  را از هاست حذف نمایید.