الگوریتم پاندا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ای ۲٫۰

در واقع اولین آپدیت از الگوریتم پاندا بود که در آوریل سال ۲۰۱۱ منتشر شد و بیشتر بر روی نتایج جستجو به زبان انگلیسی تمرکز داشت. که حدود ۲ درصد نتایج گوگل را تحت تاثیر قرار داد.

 

۳. گوگل پاندای ۲٫۱و ۲٫۲

آپدیت ۲٫۱ پاندای گوگل در ۱۰ می ۲۰۱۱ و آپدیت ۲٫۲ در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۱ صورت گرفت که هر دوی آنان بر روی تعداد کمی از نتایج جستجو تاثیر داشتند. پاندای ۲٫۲ عمدتا برای مبارزه با وب سایتهای دارای مطالب کپی منتشر شد.

 

۴. گوگل پاندای ۲٫۳

این بروز رسانی در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۱ انجام شد که تاثیر زیادی در نتایج گوگل داشت. هدف اصلی این آپدیت ، حذف وب سایت های با کیفیت پایین در نتایج بالا و جایگزینی آنان با وب سایت هایی با محتوای با کیفیت بود.

 

۵. گوگل پاندای ۲٫۴

نسخه ۲٫۴ پاندا در ۱۶ آگوست ۲۰۱۱ منتشر شد و در حدود ۶٫۹ درصد نتایج انگلیسی و غیر انگلیسی به غیر از چینی، ژاپنی و کره ای را تحت تاثیر قرار داد. هدف اصلی این آپدیت، بهبود رتبه بندی وب سایتها به زبانهای مختلف بود.

 

۶. گوگل پاندای ۲٫۵

پس از گذشت یکماه در ۲۸ سپتامبر گوگل نسخه ۲٫۵ خود را آپدیت کرد.این نسخه به وب سایتهای با کیفیت در بازگرداندن رتبه خود کمک نمود.

 

۷. گوگل پاندای ۳٫۱

در ۱۸ نوامبر گوگل نسخه ۳٫۱ پاندا را ارائه کرد که تغییر بسیار کمی در نتایج ابجاد نمود. این تغییرات حدود ۱% نتایج را تحت تاثیر خود قرار داد.

 

۸. گوگل پاندای ۳٫۲

این نسخه در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۲ منتشر و باعث شد تا مدیران سایتها ترافیک از دست رفته خود را بازیابند و باعث تغییراتی در رتبه و ایندکس سایتها شد.

 

۹. گوگل پاندای ۳٫۳ و ۳٫۴

گوگل این دو نسخه را ظرف مدت ۱ ماه ارائه نمود. نسخه ۳٫۳ در ۲۷ فوریه منتشر شد که بیشتر بر روی نوسازی این الگوریتم تمرکز داشت. و نسخه ۳٫۴ پاندا که در ۲۳ مارس آپدیت شد، بر روی ۱٫۶ درصد از نتایج تاثیر گذاشت.

 

۱۰. گوگل پاندای ۳٫۵

این نسخه در ۱۹ آوریل ۲۰۱۲ منتشر شد که ترکیبی از تغییرات آن در سئوی بعضی وب سایت ها مشکل ایجاد کرد ولی در کل تاثیر زیادی در نتایج جستجوها نداشت.

 

۱۱. گوگل پاندای ۳٫۶

پس از گذشت یک هفته از آخرین بروز رسانی، گوگل نسخه ۳٫۶ پاندا را ارائه کرد که هدف از این بروز رسانی مشخص نیست و تاثیری در نتایج جستجوها نگذاشت.

 

۱۲. گوگل پاندای ۳٫۷

در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۲ منتشر شد و در حدود ۱% نتایج را تحت تاثیر قرار داد. تاثیر این نسخه از گوگل پاندا از ۲ نسخه قبل بیشتر بود.

 

۱۳. گوگل پاندای ۳٫۸

این نسخه در ۲۵ ژوئن منتشر شد و تغییری در الگوریتم نداشت و فقط در داده ها تغییرات اعمال شده بود. این نسخه تاثیر زیادی بر روی نتایج گوگل نگذاشت.

 

۱۴. گوگل پاندای ۳٫۹

این نسخه را در ۲۴ جولای ۲۰۱۴ منتشر کردند که تاثیر ۱ درصدی در نتایج گزارش شد. در ۵-۶ روز اول ، رتبه ها در نوسان بود.

 

۱۵. گوگل پاندای ۴٫۰

در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۴ آپدیت تازه ای از گوگل منتشر شد که شامل تغییرات زیادی در الگوریتم و تازه سازی اطلاعات داشت. این بروز رسانی تاثیری در حدود ۷٫۵% بر روی نتایج گذاشت.

 

۱۶. گوگل پاندای ۴٫۱

۲۵ سپتامبر ۲۰۱۴ نسخه ۴.۱ پاندا منتشر شد که این بروزرسانی به تدریج در نتایج بسته به موقعیت و زبان وب سایت ها تاثیر گذاشت و همانند دیگر آپدیت ها تنها بر ۳ الی ۵ درصد نتایج تاثیر گذاشت.

 

۱۷. گوگل پاندای ۴٫۲

گوگل در ۱۸ جولای ۲۰۱۵ پاندا نسخه ۴.۲ را منتشر نمود که یک آپدیت اساسی نبوده و تغییرات جزئی در نتایج جستجو ها به وجود آورد.

 

به همین جهت تمامی وبمسترها باید یک راهکار پیشگیرانه را برای این الگوریتم و دیگر الگوریتم ها اتخاذ کنند، زیرا که این الگوریتم ها به عنوان اساسی ترین بخش و معیار سئو در موتور جستجوی گوگل میباشند. هر سایتی باید معیارهای متفاوتی از قبیل طراحی و محتوا و ... را در این راستا مدنظر داشته و برخی نکات را در گرفتن رتبه بهتر سایت توسط الگوریتم پاندای گوگل مورد توجه قرار دهد:

 

۱.  قالب با متن محدود : برخی قالب ها با محتوای کم طراحی شده اند که مشکلی ندارد ولی زمانیکه با برخی پارامترهای الگوریتم پاندا ترکیب میشود مشکل ساز میشود.بنابراین باید محتوا به گونه ای باشد که با حداقل تعداد کلمات بتواند مفید باشد.همچنین میتوان مطالب طولانی را به چند بخش کوتاه تقسیم و منتشر کرد.

۲. اسلاید شو: در صورتیکه در وب سایت خود از اسلاید شوها استفاده میکنید، باید لینکی برای هر یک از این اسلایدشوها درنظر بگیرید و به صفحه خاصی ار وب سایت شما لینک شوند. در غیر اینصورت میتوانند به عنوان یک محتوای بصری ضعیف و تکراری موجب جریمه شدن وب سایت شما شوند.

۳. موبایل : امروزه با رشد و گسترش بازدید و افزایش ترافیک سایت ها توسط گوشی های همراه، از مواردی که باید در نظر گفته شود محتوای مناسب و با کیفیت برای صفحات موبایل است. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا مطالب را کوتاه و مختصرنویسی میکنند تا محتوا در موبایل بهتر نمایش داده شود و این مساله باید تا جایی باشد که منجر به تولید محتوای ضعیف نشود. بنابراین مناسب این است که محتوا نه خیلی طولانی و نه اینکه خیلی کوتاه باشد. 

۴. تبلیغات بیش از حد : در صورتیکه از تبلیغات استفاده میکنید، بیش از حد این کار را انجام ندهید. زیرا که وجود انبوهی از تبلیغات باعث سردرگمی کاربر شده و برای کاربر ایجاد مزاحمت میکند موجب خارج شدن کاربر از سایت خواهد شد. بسیار دقت کنید که در صورت قرار دادن تبلیغات در سایتتان بیش از حد این کار را انجام ندهید به صورتیکه کاربر پس از وارد شدن به سایت شما با انبوهی از پاپ آپ های تبلیغاتی روبرو شود. در قرار دادن تبلیغات زیاده روی نکنید و به اندازه ای باشد که کاربر پس از وارد شدن به سایت شما درگیر محتوا شود نه انبوهی از تبلیغات.

۵. محتوای تکراری : در صورتیکه سایت شما دارای صفحاتی است که محتوای یکسانی دارد، به مشکل خواهید خورد. اگر آدرس های مختلف صفحات سایت دارای محتوای یکسانی باشد که این مشکل معمولا در سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد، به دلیل تکرارنویسی توسط الگوریتم پاندا جریمه خواهید شد.

۶. انتشار همزمان محتوا : زمانیکه محتوای سایت خود را از وب سایت های دیگر کپی میکنید ، این مساله میتواند بسیار مشکل ساز شود. در صورتیکه مطالب را از وب سایت های دیگر کپی میکنید سعی نمایید که درصد خیلی کمی از محتوای سایتتان را تشکیل دهد. پس همیشه سعی نمایید محتوای وب سایتتان را خودتان تولید کنید تا اینکه مطالب سایت های دیگررا کپی نموده و توسط گوگل جریمه شوید.

۷. تداخل محتوا :  در صورت انتشار محتوا در یک بخش از وب سایت از تکرار آن در سایر بخش های سایت  خودداری کنید. مخصوصا اگر محتوای شما دارای کیفیت خوبی نباشد. به عنوان مثال محتوای منتشر شده در بخش وبلاگ را در سایر بخش ها مانند مقالات تکرار نکرده و سعی کنید مطالب را فقط یکبار و تنها در یک بخش منتشر کنید.

۸. جستجوی داخلی : با استفاده از اطلاعات بدست آمده از جستجوهای انجام شده کاربران در داخل وب سایت، میتوان اطلاعات کلیدی که توسط موتورهای جستجو بدست آمده است را تحلیل کنید و صفحاتی خاصی که بازدیدکنندگان در جستجوی آن هستند را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. دقت کنید در صورتیکه صفحات وب سایت شما دارای جستجوی داخلی میباشد، بهتر است که این صفحات اجازه ایندکس شدن را نداشته باشند. زیرا که میتواند معرف مطالب متداخل و تکراری و بی کیفیت باشد.

۹. صفحات خالی یا اشتباه : در صورتیکه وب سایت شما دارای صفحات کم اهمیت ، صفحات 404 و یا صفحاتی با محتوای بی کیفیت است، از ایندکس شدن آنها جلوگیری نمایید. سعی کنید همیشه صفحات سایت خود را بررسی نمایید تا در صورت داشتن این صفحات آنها را بررسی نمایید.

۱۰. قرار دادن یک کلمه کلیدی برای چندین صفحه :

هیچگاه سعی نکنید که کلمات کلیدی پرکاربرد را در چندین صفحه از وب سایت خود قرار دهید.کلمات کلیدی تکراری را حذف نمایید در غیر اینصورت جریمه خواهید شد. 

 

 

راه بازیابی در صورت جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا گوگل

 در صورتیکه توسط الگوریتم پاندای گوگل جریمه شده اید، برای بازیابی وب سایت و خارج شدن از حالت جریمه ، باید تغییرات فنی در سایت خود ایجاد نمایید. میتوانید با حذف ، بازسازی و دوباره ایندکس کردن صفحات بی کیفیت از طریق استراتژی های 404 ، ریدایرکت کردن دائمی ، rel=canonical  و تگ robots:"noindex"  این تغییرات را انجام دهید.

در نتیجه میتوانید با استفاده از راهکارهای ذکر شده وب سایت خود را برای الگوریتم پاندا بهینه نمایید. توجه داشته باشید که علاوه بر انجام همه این کارها ، باید صبور باشید زیرا که خارج شدن از حالت جریمه نیاز به زمان خواهد داشت.

 

 

راهکارهای بهینه سازی و سئو محتوا برای الگوریتم پاندا

بهینه سازی داخلی وب سایت یا On Page optimization یکی از موارد مهم در سئوی وب سایت است. شما میتوانید از طریق سئوی محتوای وب سایت تا حد زیادی وب سایت خود را بهینه سازی کنید.در ادامه راهکارهایی جهت تولید محتوای مناسب و مفید برای وب سایت ارائه میدهیم:

سئو سازی محتوای سایت

 

۱. قرار دادن تگ ALT و Name برای تصاویر

قرار دادن تگ ALT برای تصاویر یک امتیاز مثبت در سئوسازی محتوا محسوب میشود.همچنین تگ Name نیز موثر خواهد بود ولی در صورت قرار ندادن آن امتیاز منفی محسوب نخواهد شد.

۲. لینک سازی خارجی

اینکه به وب سایت های دیگر خارج از سایت خود لینک بدهید میتواند بسیار مفید باشد.به عنوان مثال برای افزایش اعتبار مقاله منتشر شده در وب سایتتان میتوانید یه وب سایتی خارج از سایت به عنوان منبع لینک بدهید.

البته بسیار به این نکته توجه داشته باشید که وب سایت خارجی باید حتما معتبر بوده و در صورتیکه سایت دارای اعتبار مناسب نباشد موجب کم شدن اعتبار سایت شما خواهد شد.

۳. استفاده از تگ های H1 تا  H6

استفاده از تگ های عنوان باعث میشود تا گوگل بتواند محتوای وب سایت را بهتر شناسایی کند. به این صورت که با استفاده از تگ H1 در عنوان مطلب میتوانید به گوگل اطلاع دهید که مطلب شما در مورد چه موضوعی است. در هر صفحه تنها استفاده حداکثر یک تگ H1 مجاز میباشد. در مورد تگ H2 بهتر است سرتیتر های مقاله خود را با این تگ قرار دهید. کمترین اهمیت را تگ H6 دارد.

۴. به کار بردن حداقل 300 کلمه در محتوای هر صفحه

در صورتیکه محتوای ارسالی شما در هر صفحه کمتر از 300 کلمه باشد، از نظر موتورهای جستجو بی اهمیت و اسپم شناخته میشود. دقت نمایید منظور 300 کلمه میباشد نه 300 کاراکتر. این مورد در سایت های دانلود به وفور اتفاق می افتد زیرا که محتوای آنها کمتر از 300 کلمه بوده و تنها دارای یک لینک جهت معرفی میباشد.

۵. قرار دادن حداقل 40 کاراکتر در عنوان مطلب

دقت کنید که در سئو تعادل را برقرار نمایید. استفاده بیش از 70 کاراکتر در عنوان و به کار بردن عناوین طولانی توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار نگرفته و در جستجوی نتایج به نمایش در نخواهند آمد. استفاده از عنوان کوتاه برای مطلب نیز اشتباه میباشد. زیرا که عنوان مطلب معرف مطلب بوده و با انتخاب یک عنوان مناسب میتوانید توجه موتورهای جستجو را به خود جلب نمایید. پس همواره سعی نمایید در عنوان مطلب از 70 کاراکتر به درستی استفاده نمایید و کمتر از Stop Words استفاده کنید.

stop words به کلماتی گفته می‌شود که قبل یا بعد از کلمات اصلی در بین عبارات قرار میگیرد و تا حدودی و یا به صورت کامل توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته میشود. کلماتی مانند و ، یا ، از و ... که هیچ ارتباطی با محتوا نداشته و موتورهای جستجو هم در جستجو و هم در نمایش نتیجه آن ها را نادیده میگیرند. کلمات توقف تنها زمانی در نظر گرفته میشوند که بدون آنها معنای کلمه کلیدی جستجو شده تغییر پیدا کند.

۶. استفاده از Focus Keyword

زمانیکه مقاله ای مینویسید باید در مورد کلمه کلیدی یا Focus Keyword  به نکات زیر توجه کنید:

  • کلمه کلیدی باید در عنوان مطلب باشد.
  • کلمه کلیدی ترجیحا در ابتدای عنوان مطلب باشد.
  • کلمه کلیدی در تگ ALT و Name باشد.
  • کلمه کلیدی در مطلب تقریبا 5 تا 7 بار تکرار شود.
  • انکور تکست کلمه کلیدی 1 تا 2 بار تکرار شود.
  • کلمه کلیدی در بخش Meta Description حداکثر دو بار تکرار شود.
  • کلمه کلیدی در آدرس صفحه وب سایت وجود داشته باشد.
  • کلمه کلیدی در تگ هدینگ H1 وجود داشته باشد.
  • کلمه کلیدی ترجیحا در پاراگراف اول مطلب یا در ابتدای مقاله قرار بگیرد.
  • لینک خارجی شما باید بر روی کلمه کلیدی باشد.

۷. خود را به جای کاربران بگذارید

زمانیکه مطلب خود را منتشر کردید اکنون زمان آن رسیده است که خود را جای کاربران گذاشته و به مطلب خود نمره بدهید. آیا با خواندن مطلب جذب آن میشوید و آنچه که به دنبال آن بودید پیدا میکنید؟

تمامی موارد ذکر شده توسط گوگل مورد بررسی قرار خواهد گرفت زیرا که اولویت گوگل رضایت کاربران و نمایش بهترین نتایج جستجو برای آنهاست.